seikkailuendurol.la blogi
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ti Kesä 28, 2016 12:09 am
- Pyörä: Honda CRF1100L Africa Twin
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
seikkailuendurol.la blogi
Aloittelin kirjoittamaan blogia uskoakseni hieman erillaisesta näkökulmasta. Ajatuksena on kirjoittaa "sunnuntai surauttelijan" näkökulmasta ns. möhköluokan endurolla surauttelusta. Kokeneille kuskeille blogi ei tule tarjoamaan kauheasti lisätietoa, koska ajatuksena on kohdistaa viesti aloitteleville motoristeille tai heille, jotka eivät ole vielä hoksanneet tätä hienoa moottoripyöräilyn alalajia, sorateillä ja poluilla ajelua.
Tavoitteeni on saada lajiin uusia harrastajia mukaan ja siihen liittyen olenkin saanut myös sponsorin blogilleni.
Pohjolan Kurapyöräilijät foorumi on ollut keskeisessä asemassa, että itse olen löytänyt tämän lajin pariin. Foorumi tarjoa valtavasti tietoa aiheesta kuin aiheesta ja se on aktiivinen ja elinvoimainen. Nyt haluan yrittää vielä madaltaa kynnystä lajin pariin ja tarjota blogin kautta tietoa uusille harrastajille. Foorumi tulee olemaan vastakin minulle tärkeä tiedonlähden näissä asioissa.
Rakentavaa palautetta otan mielelläni vastaan. Olen myös kiitollinen, jos omissa some-verkostoissanne levitätte blogin linkkiä, sikäli kun koette jatkossa sisällön sen arvoiseksi. Sivulta voi tilata itselleen myös sähköposti-ilmoituksen uusista kirjoituksista.
Julkaistuna on vasta yksi kirjoitus ja työnalla on teksti uudesta Africa Twinistä.
Blogin osoite on http://seikkailuendurol.la
Tavoitteeni on saada lajiin uusia harrastajia mukaan ja siihen liittyen olenkin saanut myös sponsorin blogilleni.
Pohjolan Kurapyöräilijät foorumi on ollut keskeisessä asemassa, että itse olen löytänyt tämän lajin pariin. Foorumi tarjoa valtavasti tietoa aiheesta kuin aiheesta ja se on aktiivinen ja elinvoimainen. Nyt haluan yrittää vielä madaltaa kynnystä lajin pariin ja tarjota blogin kautta tietoa uusille harrastajille. Foorumi tulee olemaan vastakin minulle tärkeä tiedonlähden näissä asioissa.
Rakentavaa palautetta otan mielelläni vastaan. Olen myös kiitollinen, jos omissa some-verkostoissanne levitätte blogin linkkiä, sikäli kun koette jatkossa sisällön sen arvoiseksi. Sivulta voi tilata itselleen myös sähköposti-ilmoituksen uusista kirjoituksista.
Julkaistuna on vasta yksi kirjoitus ja työnalla on teksti uudesta Africa Twinistä.
Blogin osoite on http://seikkailuendurol.la
Re: seikkailuendurol.la blogi
"Alan henkilöt" lukevat kaikki aiheeseen liittyvät jutut. Hienoa että jollakin on haluja ja kykyä kirjoitella tästäkin aiheesta
-
- Viestit: 326
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
- Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
- Paikkakunta: Ruhtinansalmi
Re: seikkailuendurol.la blogi
Hyvä meininki!
Re: seikkailuendurol.la blogi
+1Jarmo H kirjoitti:"Alan henkilöt" lukevat kaikki aiheeseen liittyvät jutut. Hienoa että jollakin on haluja ja kykyä kirjoitella tästäkin aiheesta
Tuollaisia tarinoita on mukava lueskella, oli retken pituus paikallisen järven tai maailman ympäri. Muutenkin kaikki hyvällä maulla kirjoitettu tarinointi on lajille plussaa noin yleisesti. Saattaahan tätä nettiä selata joku muukin kuin "alan henkilö"
Mietipä jos joku menee aloittamaan moottoripyöräilyn kirjoitustesi innostamana. Pystytkö elämään sellainen tunnollasi ?
Good judgment is based on experience. Experience is based on bad judgment.
Re: seikkailuendurol.la blogi
Anna palaa vaan!
The Wanderer
Current: HONDA CRF1000L Tricolor DCT
Honda NC700X DCT Past: Honda VFR 1200 X Crosstourer / Honda SLR 650/ HONDA XLV 1000 Varadero / Honda XR 650 R / KTM 640 LC4 / Honda CB1100 / Yamaha XJ 850 / Honda CB 500 1977...
Current: HONDA CRF1000L Tricolor DCT
Honda NC700X DCT Past: Honda VFR 1200 X Crosstourer / Honda SLR 650/ HONDA XLV 1000 Varadero / Honda XR 650 R / KTM 640 LC4 / Honda CB1100 / Yamaha XJ 850 / Honda CB 500 1977...
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ti Kesä 28, 2016 12:09 am
- Pyörä: Honda CRF1100L Africa Twin
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: seikkailuendurol.la blogi
Eiköhän sellaisen asian kanssa jaksa jatkaa elämääMikaM kirjoitti:Mietipä jos joku menee aloittamaan moottoripyöräilyn kirjoitustesi innostamana. Pystytkö elämään sellainen tunnollasi ?
Kiitoksia muillekin kannustuksesta!
Tässäpä lupaamani kirjoitus: http://seikkailuendurol.la/2016/07/14/a ... inin-paluu
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ti Kesä 28, 2016 12:09 am
- Pyörä: Honda CRF1100L Africa Twin
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: seikkailuendurol.la blogi
Nyt on naamakirjassakin sivu, niin pääsee haluteessaan tykkäämään: https://www.facebook.com/seikkailuendurolla
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ti Kesä 28, 2016 12:09 am
- Pyörä: Honda CRF1100L Africa Twin
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: seikkailuendurol.la blogi
Ihmiset keksii kaikenlaisia tekosyitä olla ajamatta kurapyörällä. Pahin niistä on kuitenkin aika, ettei muka olisi aikaa ajamiseen? Kun sen ensimmäisen pyörän saa hankittua, niin kummasti sitä aikaa vain järjestyy
Uusin kirjoitukseni käsittelee tätä aihetta:
http://seikkailuendurol.la/2016/09/17/m ... selle.html
Pistäkääpä linkkiä jakoon niille, jotka ovat tätä tekosyynään käyttäneet
Uusin kirjoitukseni käsittelee tätä aihetta:
http://seikkailuendurol.la/2016/09/17/m ... selle.html
Pistäkääpä linkkiä jakoon niille, jotka ovat tätä tekosyynään käyttäneet
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ti Kesä 28, 2016 12:09 am
- Pyörä: Honda CRF1100L Africa Twin
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: seikkailuendurol.la blogi
Uusin kirjoitukseni käsittelee talvimoottoripyöräilyä.
"Paljastan tässä nyt, ehkä jonkun talvikuskin harmiksi, että talvimoottoripyöräily on tavallisen ihmisen hommaa. Ajaminen talvella ei vaadi mitään erityisiä ominaisuuksia tai kykyjä. Turvalliseen ajaamiseen riittää terve järki ja tieto, aivan niin kuin kesälläkin."
Lue koko juttu blogistani:
http://seikkailuendurol.la/2017/01/06/t ... reame-laji
"Paljastan tässä nyt, ehkä jonkun talvikuskin harmiksi, että talvimoottoripyöräily on tavallisen ihmisen hommaa. Ajaminen talvella ei vaadi mitään erityisiä ominaisuuksia tai kykyjä. Turvalliseen ajaamiseen riittää terve järki ja tieto, aivan niin kuin kesälläkin."
Lue koko juttu blogistani:
http://seikkailuendurol.la/2017/01/06/t ... reame-laji
- Pete K2
- Viestit: 691
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: seikkailuendurol.la blogi
Hyvä kirjoitus talvimopoilusta.
-Pete
-Pete
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ti Kesä 28, 2016 12:09 am
- Pyörä: Honda CRF1100L Africa Twin
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: seikkailuendurol.la blogi
Motouutiset julkaisi seikkailuendurol.la -blogin kirjoituksen talvimoottoripyöräilystä
http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripy ... a-Twin.htm
http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripy ... a-Twin.htm
- gixxerman
- Viestit: 4786
- Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
- Pyörä: 4xtohtori
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: seikkailuendurol.la blogi
En kyllä ole samaa mieltä,että iso enska olisi parempi talviajokki,mutta sanoit kyllä ,että sopiva löytyy kokeilemalla.
167cm pitkä kuski ei vaan pärjää ison enskan kanssa.Kesällä uskallan ajaa madalletulla kasigessulla,ei puhettakaan talvella.Talviajokki on 350 pikkutohtori.Se pysyy käsissä ja sen päältä yltää maahan jalat sen verran kuin täytyykin talvella.Toisekseen ne tuulenohjaimet ovat herkkiä hajoamaan,jos ja kun kaatuu.
Mutta kirjoituksesi tarkoitus kait oli olla enemmän yleismaailmallista kuin nippelitietoa.
Jos saat tällä jonkun houkuteltua soran ja lumen maailmaan,on nämä sinun kirjoittelusi tehneet tarkoituksensa.
Olisi kiva käydä vaikka kuvarastilla kanssasi näin talvella esim.tutustua,ellet nyt sitten ole joku tuttu nimimerkin takana.
167cm pitkä kuski ei vaan pärjää ison enskan kanssa.Kesällä uskallan ajaa madalletulla kasigessulla,ei puhettakaan talvella.Talviajokki on 350 pikkutohtori.Se pysyy käsissä ja sen päältä yltää maahan jalat sen verran kuin täytyykin talvella.Toisekseen ne tuulenohjaimet ovat herkkiä hajoamaan,jos ja kun kaatuu.
Mutta kirjoituksesi tarkoitus kait oli olla enemmän yleismaailmallista kuin nippelitietoa.
Jos saat tällä jonkun houkuteltua soran ja lumen maailmaan,on nämä sinun kirjoittelusi tehneet tarkoituksensa.
Olisi kiva käydä vaikka kuvarastilla kanssasi näin talvella esim.tutustua,ellet nyt sitten ole joku tuttu nimimerkin takana.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ti Kesä 28, 2016 12:09 am
- Pyörä: Honda CRF1100L Africa Twin
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: seikkailuendurol.la blogi
Juuri näin, nähdäkseni tämä on niitä makuasioita, mikä kenellekin sopii parhaita. Luulisin kuitenkin, että näkemyksesi on yleisempi, kuin omani. Tämän takia mainitsinkin tekstissä kevyen pyörän olevan monelle mieleen talvella.gixxerman kirjoitti: En kyllä ole samaa mieltä,että iso enska olisi parempi talviajokki,mutta sanoit kyllä ,että sopiva löytyy kokeilemalla.
167cm pitkä kuski ei vaan pärjää ison enskan kanssa.Kesällä uskallan ajaa madalletulla kasigessulla,ei puhettakaan talvella.Talviajokki on 350 pikkutohtori.Se pysyy käsissä ja sen päältä yltää maahan jalat sen verran kuin täytyykin talvella.
Tulkitsit pointtini juuri oikein. Olen niin monen kuullut sanovan, että ei viitsi ajella talvella, kun pitäisi sitten ostaa toinen kevyempi pyörä. Omaan käyttööni isompi pyörä on sopinut paremmin ja tekstillä halusin rohkaista muitakin ison pyörän omistajia kokeilemaan talviajoa.gixxerman kirjoitti: Mutta kirjoituksesi tarkoitus kait oli olla enemmän yleismaailmallista kuin nippelitietoa.
Jos saat tällä jonkun houkuteltua soran ja lumen maailmaan,on nämä sinun kirjoittelusi tehneet tarkoituksensa.
Minulla oli yhden talven ajossa juurikin mainitsemasi pikkutohtori. Hyvä pyörä ja erityisesti haastavammassa maastossa kevyellä on parempi ajella. Sinä talvena sattui olemaan hyvät hankijaiset ja oli kyllä hauska pistellä menemään esim. hakkuuaukeilla. Pyörä oli sen verran kevyt, että pysyi hyvin hangen päällä.
Oma käyttötarpeeni on kuitenkin enemmän tiellä ja jotenkin kevyt pyörä oli minun kädessä talvella huteran oloinen. En oikein uskaltanut sillä ajaa, kun tuntui kokoajan, että etunen lähtee alta. Voi olla, että pyörässä ei ollut kaikki säädöt kohdallaan ja joku toinen kevyt pyörä olisi tuntunut paremmalta. Africa Twinillä meno kuitenkin maistuu talvellakin hyvin, enkä ole isoa kokoa kokenut millään muotoa hankalaksi. Toki umpihanki rymyämiset pitää jättää väliin.
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ti Kesä 28, 2016 12:09 am
- Pyörä: Honda CRF1100L Africa Twin
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: seikkailuendurol.la blogi
Aloitin blogisarjan n. viikon mittaisesta Norjan reissusta viime kesältä. Tässäpä ensimmäinen kirjoitus:
http://seikkailuendurol.la/2017/02/11/m ... tautuminen
http://seikkailuendurol.la/2017/02/11/m ... tautuminen
- Totti
- Viestit: 1074
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: seikkailuendurol.la blogi
Sujuvaa tekstiä! Toivottavasti reissussa sattui jotain kommelluksiakin [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Jatkoa odotellessa.
Jatkoa odotellessa.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/