Yamaha wr125x Powercommander+Arrow kysymystä

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Yamaha wr125x Powercommander+Arrow kysymystä

Viesti Kirjoittaja Syke »

Terve.

Naapurin poika osti ensimmäiseksi piikiksi otsikon mukaisen kamppeen vm.2012.

Ja nyt piikki-ikäisten isille kysymystä pukkaa..jos laittaa Arrow-koko putkiston, niin vaatiiko se
Powercommanderin kaveriksi? Voiko laittaa pelkän putkiston? Ilmeisesti olisi säädätettävä jokatapauksessa?

Mun tehtäväksi jäi tilata nämä Ebaystä..
Braa-aab!
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha wr125x Powercommander+Arrow kysymystä

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

WR käy laihalla jo valmiiksi ja vaimentime/käyrän vaihto ei paranna tilannetta. Jos vaihtaa pelkästään putken ilman säätämistä niin vähäinen vääntö menee vieläkin vähäisemmäksi, muutakin ongelmaa tulee kuten männän/renkaiden nopeampi kuluminen kasvaneiden lämpökuormien takia, näitä keissejä on ollut useita. Vaihtoehtona on Power Commander, tai sitten potikka/vastus imuilman anturille jonka kanssa saa huijattua ruiskua rikkaammalle.

Vaikka vaihtaa putkiston ja säätää ruiskun penkissä niin eipä siinä juurikaan tule muuta eroa kuin pörinä lisääntyy. Yleisin ja paras tehojen nosto noissa on 183cc pytyn vaihto, Athena tai Malossi. Huipputehoa eikä huippunopeutta tule juuri ollenkaan lisää, mutta vääntöä tulee merkittävästi lisää. Alakerta kestää 183 pytyllä ihan samalla tavalla kuin vakiona, kellari on samaa kaliberia kuin monessa kisapiikissä. Yamahaan saa valmista kittiä missä tulee ruiskuboxi mukaan, boxissa on esiasetuksia jotka näpytellään kohdalleen, vähän vastaava kuin esim FMF säätöboxi. Nämä tiedot siltä varalta että putken vaihdon jälkeen tullaan soittamaan ovikelloa ja kysytään saako tähän millään tehoa lisää :D

Jos päätyy putkiston kanssa Power Commanderiin niin penkityksineen hintaa voi helposti tulla 500€, aika iso lasku pelkästään siitä että pörinät lisääntyy. Jos rahoilla heluaa paremman vastineen niin Malossi tai Athena (n.700€) kiinni, vääntö kasvaa ja mukana tulee ruiskun säätöboxi. Poliiseja 183 pytyt kiinnostaa yhtä paljon kuin kisapyörien kuristusten poistot, porukoilta on kortit lähteneet perseilyjen takia mutta kilvet on pysyneet kiinni vaikka on virikamaa koneessa.

Tuolta löytyy jonkinlaiset ohjeet potikan/vastuksen laittamiseen: http://www.motot.net/wiki/Yamaha_WR125X/R

Tuolla on sitten pulinaan moottorista, vioista, remonteista ja virityksistä: http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=13&t=86291
Kylätason kurapyöräilijä.
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Yamaha wr125x Powercommander+Arrow kysymystä

Viesti Kirjoittaja Syke »

Ilmeisesti sitä pörinää tässä nyt pääsääntöisesti kaivataan.
Arrow kokoputkisto (on kuulemma ainoa käyvä) ja powercommander Ebaystä 740€ kotiin kannettuna.
Mitähän penkitys+säätö suunnilleen kustantaa?

On se kyllä kauheaa, kun omista piikkiajoista ei ole kuin 18 vuotta, niin silloin ajettiin ton
putkiston hintaisilla vehkeillä. :P ja ennenvanhaan vielä halvemmilla..
Braa-aab!
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha wr125x Powercommander+Arrow kysymystä

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Penkitys on 100-300€ riippuen siitä paljonko menee aikaa.

Elämä on paljon helpompaa kaasarikoneiden kanssa, suuttimet 20€ ja tunnin ruuvaus niin pelit rokkaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin