Hiekkatiellä ajosta.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Hiekkatiellä ajosta.
Ihan oikein on ohjeistettu, paino pois eturenkaalta että se kulkee pehmeän päällä eikä lähde luikertelemaan. Ja vauhtia mieluiten vähintään 30-40kmh ja kierroksia koneessa että renkaiden/moottorin hyrrävoimat vakauttaa pyörää.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2211
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Hiekkatiellä ajosta.
Lueskelin joskus ajan tappeeksi jotain .orgin iänikuista "haluaisitko keskustella vastaohjauksesta" ketjua.
Juttu rönsyili pehmeässä hiekassa ajoon ja joku lopulta täräytti sanoiksi homman mekaniikan.
Etujättö pentele se siellä hommia sotkee. Kun eturengas menee upoksissa, renkaan tukipiste siirtyy renkaan alapuolelta eteenpäin, sitä edemmäs mitä enemmän upoksissa mennään. Lopulta jättö häviää ja onhan siinä pitelemistä.
Vetoa koneeseen ja painoa taakse, rengas nousee pinnempaan, tukipiste lähemmäs sitä mitä suunnittelija on suunnitellut ja ohjausvastuu on taas kuskilla.
Pitkää pätkää kun ajaa tuollaisessa, joutuu vaan katselemaan välillä paikkoja missä ottaa vauhtia pois että voi uudelleen vedättää.
Juttu rönsyili pehmeässä hiekassa ajoon ja joku lopulta täräytti sanoiksi homman mekaniikan.
Etujättö pentele se siellä hommia sotkee. Kun eturengas menee upoksissa, renkaan tukipiste siirtyy renkaan alapuolelta eteenpäin, sitä edemmäs mitä enemmän upoksissa mennään. Lopulta jättö häviää ja onhan siinä pitelemistä.
Vetoa koneeseen ja painoa taakse, rengas nousee pinnempaan, tukipiste lähemmäs sitä mitä suunnittelija on suunnitellut ja ohjausvastuu on taas kuskilla.
Pitkää pätkää kun ajaa tuollaisessa, joutuu vaan katselemaan välillä paikkoja missä ottaa vauhtia pois että voi uudelleen vedättää.