Yllättävän kivaa!

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Tomppa
Viestit: 29
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 2:15 pm
Pyörä: nx 650
Paikkakunta: Seinäjoki

Yllättävän kivaa!

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Morjens kaikille!

Päätinpäs liittyä jäseneksi kyseiselle foorumille.

Miksikö?

No, mennään(kö) pidemmän kautta:

Pikku poikana mummolassa ei oikein ollut mitään tekemistä, niinpä vaari se päätti ostaa minulle ja veljelleni yhteiseksi harrastusvälineeksi Paappa-tunturin.

Ikää kun ei tietenkään vielä ollut, niin ajeltiin pellolla ja metsässä.

No siellähän se mopo kului, ja osien tarve oli kova.

Ostettiin sitten varaosa paappiska. Toinen kun oli ajossa niin toista ruuvattiin ja perehdyttiin virittämisen mystiseen maailmaan. :D

Kului kaksi vuotta lumi ja peltospoorissa kunnes...

Naapurin poika sai 80cc crossipyörän :D

Testattuamme crossia, alkoi hillitön säästäminen, hulppeista viikkorahoista.

Voin kertoa, että naapurien nurmikot olivat hyvässä kunnossa seuraavan vuoden, eikä lumitöistäkään tarvinnut heidän piitata. Jos vain heilllä oli sijoittaa nimellinen summa meidän "projektiin".

No, tuli se sitten aika 80cc:n jolla ajelimme muutaman vuoden, kunnes kone suorastaan räjähti. Crossi jäi siihen, koska oli aika mopo iän ja mopojen.

Virstan pylväitä...

Suzuki pv:n parantelua, 80cc yms...

Sitten Kawasaki AR 125cc -84 joka oli Uskomaton PASKA, anteeksi: luvattoman huonoa tekoa

Kaksi kesää ja 7 kiinnileikkausta.

oli öljypumput täysillä ja ylim. välyksiä sylinterissä mutta näin vain kävi.

18v ja auto.

Vuoden autoiltuani, aloin haikailemaan kaksipyöräisiä.

tässäpä niitä:

- Kawasaki gpx 500r... mittarissa 27 000 venttiili remppa jolloin päätin hyvästellä kyseisen merkin.

- Honda cbr 600F , erittäin hyvä

- Honda vfr 750F, yksitoikkoisen hyvä.

- Suzuki gsx 750R, kiva kylillä, ei lapin reissulla.

- kämpän osto, jolloin neuvottelu hallituksen kanssa, päätyi torjuntavoittoon. Sain sentään vaihtaa halvempaan( jotkut lopettavat kokonaan) :cry:

- Kawasaki gpz 500s, "järkipyörä" aloittelijoille.


Muutto Tampereelle

Talon rakennus, jolloin en edes tarttunut aseisiin, vaan aloitin surutyön pyöräharrastusta kohtaan.

Kaksi vuotta ilman pyörää, voitte uskoa, keväisin oli vaikeaa!!

kuluneena keväänä suostuin kiusattavaksi ja lainailin kaverien pyöriä vain todetakseni, että uudet kyykyt ovat liian "hyviä" minulle.

- nopeita
- vauhti ei tunnu missään
- edelleen kalliita
- kallista ylläpitää, toki suhteellinen käsitys, mutta minun kohdalla on näin.

Kunnes kesällä, sain lainaksi viikonlopuksi ktm 400sxc:n

no, olihan se KIVAA kurvata luvan takaa kaasupohjassa crossimontulla, perään hiekkatietä ja sitten lopuksi Top secret-enskaspoorissa.

Tämän kaiken jälkeen, käväsin pyörällä Tampereelta 360km lenkin asfalttia ja hiekkatietä.

ja lopuksi alkuviikon työmatkoja. :P

Voiko mopoilu olla enään monipuolisempaa? entäs se talviajo sitten, voitte uskoa että se vasta minua kiinnostaakin!

No, rahojen laskua, lukemattomia testien lukua "endurot eivät ole ennestään millään lailla tuttuja" Keltainen pörssi käteen ja...

Suzuki dr 350S

Vaihtoi omistajaa. Pyörää ei voi verrata kyseiseen kotariin, mutta jollainhan se on aloitettava.

Kilsoja on tullut noin 1600km kahdessa kuukaudessa, joten käyttöäkin pyörällä on ollut. Pienellä polulla tehotkin tuntuvat aluksi riittävän, noh katsotaan sitten...

väittäisin tähän lopuksi:

Paras harrastus minulle, kun otetaan mukaan hinta/hupi/hyöty-suhde!!

Kiitti Kotarin lainasta!

" kurat silmistä pyyhittyäni, silmäni aukesivat"
"Pääsiskö tuosta?"
Avatar
Veijo
Viestit: 1233
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Tervetuloa :wink:
Lisää kuraa löytyy tuolta http://kotiposti.net/anakaine/mp69_endu ... 20040.html :P
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Hienoja kuvatuksia :lol:
Olikos märkää ?
Avatar
Raimo
Viestit: 1275
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

RE: Yllättävän kivaa!

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Paras harrastus minulle, kun otetaan mukaan hinta/hupi/hyöty-suhde!!
Sanopas muuta, ja viikko sitten sunnuntaina ajoin vaimon perässä 160 kilsaa asfaltilla ja vieläpä pikku-tohtorilla. Tuntui mukavalta...Pitäisköhän siirtyä kokonaan asfaltille, tai käydä pää tutkituttamassa :shock: '

Tottapuhuen keli oli täysin tuuleton, joten liiikkuminen olisi ollut varmaan mukavaa myös väkisinpolkemismyllyllä.

Saitko Tommi muuten mun viestin siitä kaasarista ( Siis jos olet se sama kaveri jonka kanssa soittelimme? ) ?
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Avatar
Veijo
Viestit: 1233
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Marko Hemmilä kirjoitti:Olikos märkää ?
Aamulla sumun kosteus kasteli pyörän ja ajopuvun pinnasta. Varsinaisella enduropolulla tuli kosteus miehestä itsestään :P
Tomppa
Viestit: 29
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 2:15 pm
Pyörä: nx 650
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Saitko Tommi muuten mun viestin siitä kaasarista ( Siis jos olet se sama kaveri jonka kanssa soittelimme? ) ?

Sama Mies. :D

Joo, sain kyllä viestisi.

Hoidetaan asia kuntoon, kun kotiudun tältä työreissulta keskiviikkona.

Selailin tässä joutessani niitä thumperin ja abp:n sivuja :wink:

Se on sitten talvella rakentelua luvassa. tiukempaa nokkaa ja vielä isompaa kaasaria :twisted:
"Pääsiskö tuosta?"
Jari
Viestit: 633
Liittynyt: La Syys 25, 2004 2:13 pm
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Jari »

Sanopas muuta, ja viikko sitten sunnuntaina ajoin vaimon perässä 160 kilsaa asfaltilla ja vieläpä pikku-tohtorilla. Tuntui mukavalta...Pitäisköhän siirtyä kokonaan asfaltille, tai käydä pää tutkituttamassa '
Viikonloppuna vein Domin talviteloille+huoltoon Rovaniemelle. Puhdistelin pyörän jo Oulussa kunnon remonttia silmälläpitäen. Asfalttihupaa jaksoin noin puoleen matkaan mutta kun tuli risteys josta matka olisi jatkunut valtatietä tai kivaloihin.... ei jaksanut vastustaa kiusausta. Kivalot voitti kun olin ajanut risteyksen ohi noin 20 metriä enkä katunut. Paitsi ehkä vähän kun tein uutta putsausta tallilla...
Vastaa Viestiin