Sivu 2/2

Re: Nollasta sataan

Lähetetty: Su Helmi 24, 2013 3:22 am
Kirjoittaja Kumipuhki
Mulla oli vuonna -90 vuoden -78 mersu 200 diesel. Nollasta sataa mittarin mukaa 43 sekkaa

Re: Nollasta sataan

Lähetetty: Ti Helmi 26, 2013 12:08 am
Kirjoittaja mjtee
Arhippa kirjoitti:Tossa väittäsin että menee kans siihen alle 3 sek kastiin: http://www.youtube.com/watch?v=GBkmtdeFbK4
Liinat keulassa perä läjässä lakkaa olemasta sellainen tyypillinen katukäyttömopo mitä ainakin itse tässä mietin. Kilokyykyllä lähteminen helpottuu valtavasti kun se lintatataan alas tiehen ja sellaisella alle 3s kiihdytys sataseen ei ole kummoinen homma. Samalla periaatteella kuramopokin saadaan lähtemään reilusti paremmin vaan noiden ero todennäköisesti pysyisi ennallaan. Vaan eihän näitä kumpiakaan ole tuohon paikaltaan lähtemiseen edes tehty. Kiihdytyspyörät erikseen.

Re: Nollasta sataan

Lähetetty: Ti Helmi 26, 2013 1:01 pm
Kirjoittaja Arhippa
No,miten sen nyt ottaa. Ajamalla taisin tuollonkin tulla Pudasjärvelle,250km. Pidä sitten alustan laskua vaikka tarkoituksenmukaisena säätönä ennen suoritusta. Mutta,tämä on väärä foorumi väittelyyn tästä asiasta.

Re: Nollasta sataan

Lähetetty: Ti Helmi 26, 2013 10:18 pm
Kirjoittaja mjtee
Arhippa kirjoitti:No,miten sen nyt ottaa. Ajamalla taisin tuollonkin tulla Pudasjärvelle,250km. Pidä sitten alustan laskua vaikka tarkoituksenmukaisena säätönä ennen suoritusta. Mutta,tämä on väärä foorumi väittelyyn tästä asiasta.
Juu ei olekaan tarkoitus väitellä tai vähätellä. Aihehan oli nollasta sataan ja siis kun tuon tarkoituksenmukaisen säädön tekee kurapyörään niin se vaikutus on varmasti sama ellei jopa sitten tarkemmin miettien suurempi. Jos vaikka SMC:tä nykäisee 30cm alaspäin niin se vaikutus paikaltaanlähtöön on varmasti huikea. Katupyöräähän saa vain palttiarallaa 10cm alaspäin. Onko se sitten tuon jälkeen 3,5s sataseen vai mitä tasoa, mutta teho siitä loppuu kyykyn tavoittelussa.

Re: Nollasta sataan

Lähetetty: Ke Maalis 06, 2013 12:52 pm
Kirjoittaja Maekine
Tuolla 600 DR:llä menee arvion mukaan ~6s-6,5s 0-100.
Papereissa tehoa 35Kw ja painoa pitäs kuivana olla 138kg.

Re: Nollasta sataan

Lähetetty: To Marras 08, 2018 1:21 am
Kirjoittaja Maekine
Onko porukka viidessä vuodessa kellotellut uusia aikoja? :D

Itse olen tehnyt tässä hieman silmämääräistä mittailua gopron ja sekuntikellon avulla.

Yamaha DT 125R 00 / 0-100: n. 9s / huippunopeus n. 130km/h / GPS
Suzuki GSF 600N 01 / 0-100: n. 4s / 0-160: n. 10s / huippunopeus n. 200-205km/h / GPS / eturatas -1 vakioon nähden
Suzuki GSX1300 B-king 08 / 0-100: n. 3s / 0-200: n. 8,5s / huippunopeus = ??? 264km/h ajanut joskus mittariin

Re: Nollasta sataan

Lähetetty: Ti Marras 13, 2018 7:11 pm
Kirjoittaja pmw
Näihin muuten lisätäkseni, crossilla/endurolla helpottuu lähetys kun on Rekluse. Oikea välitys ja Rekluse niin lähtee kyllä paikaltaan niin perkuleesti, vähän kun automaattiautolla lähettäis.
Kyykyille turha ryttyillä tai edes nakupyörille, mutta ainakin vanhalla makkara-XR:llä on hauska välillä kiusata sporttiautoja ym, jotka katsoo että mikä vanha tuhnu siinä lotisee valoissa. Puskee kuitenkin vielä satasenkin jälkeen aika kovaa.

Itse kiihdytyksestä, 1/8 maili on melkein mielenkiintosin kuravehkeille. 0-100 on ihan holtintoa keulimista ja spedeilyä, varttimaililla loppuu voima kesken matkan, mutta 1/8 on aika otollinen.

Niin ja nopeuksista, DRZ400:n sain lähteen 5.5sec 0-100kmh (oikeaa nopeutta).
XR650R:n... 6 sekuntia, mutta en osannut lähettää :cry: Reklusella en ole vielä mitannu, tarttis joskus kokeilla. Mitaksesta vaan katoaa nappulat nopeesti :twisted:

Re: Nollasta sataan

Lähetetty: Ma Joulu 10, 2018 11:20 pm
Kirjoittaja kumipää
Itellä ei oo koskaan oikeen asfaltilla onnistunut hyvin 0-100 vetäsyt, mutta sänkicrosseissa mönkijällä oli jotain alle 4s aikoja jäänyt muistiin, toki sielläkin oli välillä aikamoista taiteilua keulimisen kanssa. Ei oikeen mikään laite ole mennyt kovin nopsaa paikaltaan sataseen, mutta satasesta kahteen sitten paljon paremmin. Ehkä vanha v6 buick oli autoista hätäsin 0-100.

Harrastepelit on aina olleet aika vääntövoittoisia, niin sellainen käytännön suorituskyky mulla merkkaa paljon,
eli miten vastaa esim ohittaessa kaasuun. Silleen kun olisi voimaa, että saa pelko persiissä arpoa, lähteekö perä alta vai ampuuko pystöön.
Nohh.. Tigerillä sitä pelkoa ei oo :mrgreen:

Onkin varmaan täälläpäin ollut mittarina se, että kenen päänahan sai ja millä vehkeellä :lol: