Transalpin tankin tilavuus
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Transalpin tankin tilavuus
Moi!
Transalpissa speksien mukaan tankin tilavuus seuraava: 18,0 l / 3,5 l vara.
Itsellä 95- transalppi. Miten on kun olen ajellut tankin sen verran tyhjäksi , että varatankille on pitänyt kääntää, olen ihmetellyt kun tankkauksessa ei mahdu kuin 13.5 litraa gasolinos. ?
Eikö sinne pitäis mennä ainakin se 18 litraa ?
Transalpissa speksien mukaan tankin tilavuus seuraava: 18,0 l / 3,5 l vara.
Itsellä 95- transalppi. Miten on kun olen ajellut tankin sen verran tyhjäksi , että varatankille on pitänyt kääntää, olen ihmetellyt kun tankkauksessa ei mahdu kuin 13.5 litraa gasolinos. ?
Eikö sinne pitäis mennä ainakin se 18 litraa ?
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Moi,
Kokonaistilavuus, kuten Harri jo sanoikin, on tuo 18L.
Jotta asia ei olisi liian helppo on TA:n tankki sen mallinen pohjaltaan, ettei bensa täysin vapaasti virtaa puolelta toiselle ja bensanotto on vain toisella puolella eli tuo määrä mitä tankkiin mahtuu varatankille kääntämisen jälkeen voi vaihdella paljonkin. Kaksi muuta asiaa jotka on hyvä huomioida TA:n tankista on 1) jos joskus tienpäällä bensa loppuu voi pyörää vasemmalle (bensahanan puolelle) kallistamalla löytyä bensaa jopa 20 km varten, 2) tietääkseni kukaan ei ole ikinä saanut edes tyhjään tankkiin mahtumaan tuota 18L.
Terveisin
Kokonaistilavuus, kuten Harri jo sanoikin, on tuo 18L.
Jotta asia ei olisi liian helppo on TA:n tankki sen mallinen pohjaltaan, ettei bensa täysin vapaasti virtaa puolelta toiselle ja bensanotto on vain toisella puolella eli tuo määrä mitä tankkiin mahtuu varatankille kääntämisen jälkeen voi vaihdella paljonkin. Kaksi muuta asiaa jotka on hyvä huomioida TA:n tankista on 1) jos joskus tienpäällä bensa loppuu voi pyörää vasemmalle (bensahanan puolelle) kallistamalla löytyä bensaa jopa 20 km varten, 2) tietääkseni kukaan ei ole ikinä saanut edes tyhjään tankkiin mahtumaan tuota 18L.
Terveisin
Mika TA-91
Re: Transalpin tankin tilavuus
Nou hätä, aivan normaali määräryynama2 kirjoitti:Miten on kun olen ajellut tankin sen verran tyhjäksi , että varatankille on pitänyt kääntää, olen ihmetellyt kun tankkauksessa ei mahdu kuin 13.5 litraa gasolinos. ?
-jarkko-
Kuvat
Kuvat
Terve!
Miten on tuon uudemman mallin kanssa jossa on pensamittari, pystyykö sitä mittaria mitenkään "kalibroimaan"?
Harmittaa kun viisari tulee punaiselle, paniikki kasvaa et sehän loppuu kohta, ja kun menet tankkaamaan niin 12l saa menemään, höh
Täytynee joskus ajaa tankki tyhjäksi ja kattoo miten syvälle se viisari menee, todennäköisesti sen tappi tulee ennen vastaan.
Miten on tuon uudemman mallin kanssa jossa on pensamittari, pystyykö sitä mittaria mitenkään "kalibroimaan"?
Harmittaa kun viisari tulee punaiselle, paniikki kasvaa et sehän loppuu kohta, ja kun menet tankkaamaan niin 12l saa menemään, höh
Täytynee joskus ajaa tankki tyhjäksi ja kattoo miten syvälle se viisari menee, todennäköisesti sen tappi tulee ennen vastaan.
-
Jukka Haapamäki
- Pyörä: CRF 450R/X
19,27l sain viime kesänä parhaillaan -06 Transun tankkiin liruteltua. Kokolailla tasan 350km oli muistaakseni tuolloin ilometrejä takana. En nyt tarkkaan muista sitä mittaria, mutta ei se kyllä yhtään mitään enää siinä vaiheessa näyttänyt. Eikä tankissakaan kuulostanut enää mitään olevan, vaikka kuinka pöyrää ravisteli. 
250-300km tuollaisella kai aina pääsee, kurmootus-asteesta riippumatta? Joten trippimittaria silmäillen tuo tankkausajankohta kai kätevimmin selviää.
250-300km tuollaisella kai aina pääsee, kurmootus-asteesta riippumatta? Joten trippimittaria silmäillen tuo tankkausajankohta kai kätevimmin selviää.
Juuri noin.. paras tapa seurata bensan riittävyyttä...Trippi nollille tankkauksen jälkeen, sitten seuraavan kerran tankille 250-300km jolloin tankkiin menee 14-17lJukka Haapamäki kirjoitti: 250-300km tuollaisella kai aina pääsee, kurmootus-asteesta riippumatta? Joten trippimittaria silmäillen tuo tankkausajankohta kai kätevimmin selviää.
Minä pidän vanhakoppasenTransuni toimintasäteenä 350 km ja muistaakseni olen siihen kyllä päässytkin. Nollaan tripin aina tankkauksen yhteydessä. Jos esimerkiksi hana on jäänyt jostain syystä ressulle niin tripistä alkaa epäilys herätä etteikö pensa jo lopu.Varatankille mulla menee siinä 270 km kohdalla
Viime kesänä tultiin kaksi päällä tyhjällä tankilla Savosta Hämeeseen ja eräässä pitkässä vasemmalle kaartuvassa mutkassa tehot hävisi ja mopo hyytyi lähes kokonaan. Mutkan jälkeen meno palautui normaaliksi ja hiellä mentiin vielä noin 10 km seuraavalle huoltikselle. Varmaan bensat lorahti väärälle puolelle tankkia.
Transalpin hana on mukava koska varatankille menosta se suoralla tiellä ilmoittaa ajoissa pienenä tehojen hyytymisenä. Kaasua lisäämällä vauhti pysyy samana ja kerkiää ottamaan hanskan pois kädestä että saa käännettyä vauhdissa hanan ressulle. Se on hyvä ominaisuus.
Viime kesänä tultiin kaksi päällä tyhjällä tankilla Savosta Hämeeseen ja eräässä pitkässä vasemmalle kaartuvassa mutkassa tehot hävisi ja mopo hyytyi lähes kokonaan. Mutkan jälkeen meno palautui normaaliksi ja hiellä mentiin vielä noin 10 km seuraavalle huoltikselle. Varmaan bensat lorahti väärälle puolelle tankkia.
Transalpin hana on mukava koska varatankille menosta se suoralla tiellä ilmoittaa ajoissa pienenä tehojen hyytymisenä. Kaasua lisäämällä vauhti pysyy samana ja kerkiää ottamaan hanskan pois kädestä että saa käännettyä vauhdissa hanan ressulle. Se on hyvä ominaisuus.
Kaizu BMW F650GS -06
Vaativa kurankäsittely
Vaativa kurankäsittely
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku
Matkaa oli ajettuna tankille sadan metrin tarkkuudella 350 km, eli Lakun normaali tankkausväli. Muta-Guzzin survival-gaso-tankkerissa oli vielä puolet jäljellä, mutta tuota Mäki-Hondaa olisi toki voinut jo vähän ennemmin tankata. Jotenkin vaan ei reitille sattunu huoltamoita ?Jukka Haapamäki kirjoitti:19,27l sain viime kesänä parhaillaan -06 Transun tankkiin liruteltua. Kokolailla tasan 350km oli muistaakseni tuolloin ilometrejä takana. En nyt tarkkaan muista sitä mittaria, mutta ei se kyllä yhtään mitään enää siinä vaiheessa näyttänyt. Eikä tankissakaan kuulostanut enää mitään olevan, vaikka kuinka pöyrää ravisteli.![]()
Make & Laku
-
Jukka Haapamäki
- Pyörä: CRF 450R/X
Eipä ollu isoa ressiä asiasta, kun perässä ajeli tosiaan G.T. (Giant Tanker) Muta-GuzziLakupilotti kirjoitti:Matkaa oli ajettuna tankille sadan metrin tarkkuudella 350 km, eli Lakun normaali tankkausväli. Muta-Guzzin survival-gaso-tankkerissa oli vielä puolet jäljellä, mutta tuota Mäki-Hondaa olisi toki voinut jo vähän ennemmin tankata. Jotenkin vaan ei reitille sattunu huoltamoita ?
Make & Laku
Mukavan rauhallisia paikkoja olisi kyllä huoltamoille ollut...