MCN Extreme adventure test
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
MCN Extreme adventure test
Oliskohan eka MCN:n testi missä GS ei voittanu suvereenisti. Harmi vaan että pyöriä meni rikki niin paljon. Testaajienkin pitäis ehkä miettiä onko kaikki tempaukset järkeviä ilman mitään lisävarusteita.
Osa 1
Osa 2
Osa 1
Osa 2
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
- mattipoeka
- Viestit: 327
- Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 11:59 am
- Pyörä: 690 Enduro R/FE-350
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: MCN Extreme adventure test
Loistava testi
--------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
Re: MCN Extreme adventure test
Niin eipä tuo taida olla ihan mukavuus vyöhykettä millekkään noista vehkeistä. No jos jollekki niin kai se KTM on.
Mutta pari meditointia vaatis ainaki itelle mennä tahalleen särkeen tuommosia 20kE mopoja.
Mutta pari meditointia vaatis ainaki itelle mennä tahalleen särkeen tuommosia 20kE mopoja.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: MCN Extreme adventure test
Olis ollu mielenkiintoista, jos ton maamoottorin tilalla olis ollu 800:nen gessu.
Happi
Happi
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 7:09 pm
- Pyörä: 950 Adv, 450 EXC-R
- Paikkakunta: Hamina/Lpr
Re: MCN Extreme adventure test
Mutta näiden pyörien ideahan on juuri mennä muuallakin kuin kestopäällysteellä. Mitä järkeä on ajaa pelkkää asfalttia isommilla joustoilla. Aika jännä miten tenerestä osui pohja maahan jossain hypystä alastultaessa, maasto näytti kuitenki pieneltä tietä eikä miltään kivikolta.
Pieni punnerrus siirtymällä tekee hyvää.
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 11:34 pm
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar
- Paikkakunta: Orivesi
Re: MCN Extreme adventure test
GS800 olis todennäköisesti pärjännyt kotarille, se tosin johtuu siitä, että luokka muuttuu välissä. Tuohonhan oli kasattu kaikilta valmistajilta se isoin ja kaunein matkamöhkö. Tosin siitä voidaan myös keskustella, että oliko kotarin pyörä oikeasti luokassaan, vai pitäisikö itseasiassa tapella pelkästään alle litraisten sarjassa.Happi kirjoitti:Olis ollu mielenkiintoista, jos ton maamoottorin tilalla olis ollu 800:nen gessu. Happi
Myös Ducatin multistrada muuten puuttui tästä possesta. Samaan luokkaanhan sekin yrittää itseään ängetä.
Re: MCN Extreme adventure test
Ihan hyvä vertailu juu. Tarinan opetuksena ehkä että noilla isoillakin möhköillä voi ajaa poluilla, malttia täytyy vaan olla aika paljon. Vauhti tosiaan helpottaa etenemistä, mutta helposti hajottaa raskaan pyörän. Tuossa ehkä vielä vähemmän sääliä kun on maahantuojan pyörä eikä oma
Jokaiselta valmistajalta olisi löytynyt testiin kevyempi pyörä joka parempi maastossa. Tässä oli varmaan ihan tarkoituksella tuo 250kg painoluokka.
Ducatiin rengaskoossa ei taida nappularenkaita olla tarjolla.
Jokaiselta valmistajalta olisi löytynyt testiin kevyempi pyörä joka parempi maastossa. Tässä oli varmaan ihan tarkoituksella tuo 250kg painoluokka.
Ducatiin rengaskoossa ei taida nappularenkaita olla tarjolla.
- jani
Re: MCN Extreme adventure test
Saahan Ducatiin TKC renkulat. Tälle kautta on käsittääkseni tullu 180/55 leviänä se takis ja 120/70 etukumi. Tai näin oon kuullu.
Mun käsitys on kuitenki se että tuo enduro mitä tuosa testisä oli niin oli just sitä sorttia mitä kokoluokkaa pienempi mallisto ois passannu. Uudesa Bike- lehesä oli joku toimittaja ansiokkaasti määritelly tuon käsitteen matkaenduro. Harmi kun käsisä ei sitä ole nyt niin ei voi laittaa sitä tähän.
Muttä tämä menee kai makusteluksi taas tämän lajin määrittelystä.
Mun käsitys on kuitenki se että tuo enduro mitä tuosa testisä oli niin oli just sitä sorttia mitä kokoluokkaa pienempi mallisto ois passannu. Uudesa Bike- lehesä oli joku toimittaja ansiokkaasti määritelly tuon käsitteen matkaenduro. Harmi kun käsisä ei sitä ole nyt niin ei voi laittaa sitä tähän.
Muttä tämä menee kai makusteluksi taas tämän lajin määrittelystä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: MCN Extreme adventure test
liian isoja ja kalliita möhköjä kaikki. tässä motorrad:n lehden testituloksia http://www.motorradonline.de/vergleichs ... 97?seite=5
- jlohikoski
- Viestit: 208
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: MCN Extreme adventure test
MCN: testissä ei ollut mitään yllättävää. Vähäkin maastoajon tapaista niin KTM on ylivoimainen.
Motorradin testituloksien kanssa olen aikalailla samaa mieltä.
Peruskessu on vain yksinkertaisesti niiin hyvä kaikessa.
Aivan puhtaseen matkakäyttöön tuota porukkaa on hankala laittaa paremmuusjärjestykseen. Ehkä kotari ja Ducatia ei kuitenkaan aivan ensimmäiseksi.
Multistradan 17 tuuman 120 / 180 renkaat ei ole parhaimmasta päästä ole pien ulkopuolella, kun kerran jo kessun 110 / 150 renkaat vääntelee pyörää ikävästi epätasailla pinnoilla, varsinkin hitaasti ajaessa.
Motorradin testituloksien kanssa olen aikalailla samaa mieltä.
Peruskessu on vain yksinkertaisesti niiin hyvä kaikessa.
Aivan puhtaseen matkakäyttöön tuota porukkaa on hankala laittaa paremmuusjärjestykseen. Ehkä kotari ja Ducatia ei kuitenkaan aivan ensimmäiseksi.
Multistradan 17 tuuman 120 / 180 renkaat ei ole parhaimmasta päästä ole pien ulkopuolella, kun kerran jo kessun 110 / 150 renkaat vääntelee pyörää ikävästi epätasailla pinnoilla, varsinkin hitaasti ajaessa.