Iron Butt ajo

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Veijo
Viestit: 1233
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Pystymettäviikonloppuna n. 750 km matkalla liikekeskinopeus oli Sigma-mittarin mukaan 60 km/h. Jossain kohtaa ajoimme vetistä ojanpohjaakin :)
Avatar
timo
Viestit: 3012
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Viesti Kirjoittaja timo »

Vanhan foorumin puolella käsiteltiin joskus samaa aihetta (löytyy hakusanalla: rautaperse). Edelleen olen samaa mieltä kuin silloinkin : )
Avatar
AM
Viestit: 951
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Kurikka

Kuraperseajo

Viesti Kirjoittaja AM »

Montako joen ylitystä vois olla samassa ajossa 40? tai kaatoja. :lol:
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Kautokeinon pohjoispuolelta Mierojokkasta lähtee hiekkatie melkein Altaan asti, jotain 80 km pitkä.

Onks kellään kokemuksia siitä.

Pekka
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Re: Kuraperseajo

Viesti Kirjoittaja Pasi »

AM kirjoitti:Montako joen ylitystä vois olla samassa ajossa 40? tai kaatoja. :lol:
Joo, yksi suoritustapa olis ajaa saman - sillattoman - joen yli edestakaisin ja ottaa kunnon lipat aina mennentullenpalatessa. Yhteensä 10 edestakaista reissua. Olis siinä satunnaisella tarkkailijalla ihmettelemistä. :roll:
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Pasi kirjoitti: Asvaltti 1,5 kilsaa = 1 yksikkö, max N yksikköä eli siirtymät
Normaali soratie (jota voi ajaa henkilöautolla) 1 kilsa = 1 yksikkö
huono tie (maasturi) 1 kilsa = 3 yksikköä
polku, ajoura (traktori) 1 kilsa = 5 yksikköä
suo 1 kilsa = 10 yksikköä
joen tms ylitys ilman siltaa = 25 yksikköä
kunnon kaato tai muu rypeminen = 25 yksikköä
jne
Tähän voisi vielä lisätä pisteytyksen pyörän painon mukaan. Nämä yksiköt esim max 150kg pyörällä. Tuplana 150-200kg pyörällä. 3x 200-250kg pyörällä (kuivapaino)... :)
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Raskaille pyörille pitäis kyllä antaa vähemmän pisteitä asvaltilla ja hyvillä sorateillä mutta kieltämättä haasteellisemmassa maastossa painosta pitäis saada lisäpojoja. Pitäiskö kuskin painokin huomioida, kohta on joulukin edessä jolloin ainakin itsellä tuppaa tulemaan syödyksi enemmän kuin oikeasti tarttee :lol:
AriK
Viestit: 396
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 11:14 am
Pyörä: KTM 950 adv. S
Paikkakunta: Petäjäinen (ROI)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AriK »

Jukka kirjoitti: Sen vaan sanon, että tuon 10 pistettä suolta pitäisi tulla per 100 metriä eikä kilometri... Siinä nimittäin palaa aikaa ja tupakkia. Täytyy keväällä suorittaa empiirisiä tutkimuksia, paljonko suolla ajamisen keskinopeus heittää polulla ajosta.
10 pistettä /km. ei todellakaan suolla riitä mihinkään, tuo 10 p /100m on paljon lähempänä totuutta, riittääkö sekään...

Omasta kokemuksesta keskinopeus on 400m /h ( kun upottaa 100 m. välein ja repii pyörää irti n. 15 min. /kerta )
Liitteet
Sotkua.JPG
(127.35 KiB) Tiedosto ladattu 105 kertaa
Sotkua.JPG
(127.35 KiB) Tiedosto ladattu 111 kertaa
Vastaa Viestiin