Tiistaina pitäisi allekirjoittaa sopimus elämän alkamisesta
Näillä näkymin kesäkuun alkupuolella aloitan määrittelemättömän pitkän reissun maailman ympäri. Tarkoitus on käydä pyörällä kaikilla mantereilla (Antarktikselle ei pyörää saa vietyä, mutta siellä pitää pistäytyä).
Nyt mietinnässä onkin että pidänkö reissulla blogia vai päiväkirjaa.
Lähinnä ero noilla on että blogiin voi lukijat kirjoittaa kommentteja ja päiväkirjan kautta yhteyden saa vain sähköpostilla.
Suunnitelmissa päivittää juttua noin kerran viikossa (mikäli olen nettiyhteyden lähettyvillä).
Jukka kirjoitti:Loistavaa kesäviihdettä siis luvassa, blogihan se tieteski parempi ois että päässään sinne sotkemaan sekaan!
Taitaa venyä vähän pitemmäksi kuin kesäksi. Alustavissa suunnitelmissa on olla reissussa useampi vuosi, pitää sitten matkalla katsella että miten jaksaa reissata
Ja että mitä sitä alkaisi tekemään kun kasvaa isoksi.
No tuota ne kartat alulaukun sivussa kieli:)
Ei muuta kun onnea matkallesi.
Ja paljon kuvamatskua katseltavaksi kiitos.
Niin ja se blogi tietty
T Jarski
Happi kirjoitti:On se hienoa, että toisilla on rohkeutta ottaa oikeita irtiottoja rutiineista.
Toivottavasti reissu on antoisa ja hienoa, että jaat sen meidän kanssa. Onnea reissuun.
Happi
No tilanne on että "nyt tai ei koskaan" ja tästä reissusta oon haaveillut jo muutaman vuoden.
Ei kyllä tarvinnut miettiä kahteen kertaan kun mahdollisuus tuli eteen.
Blogi saa yhden äänen täältäkin suunnalta. Hatunnoston arvoinen reissu tulossa, tulee todennäköisesti olemaan minulle seuratuin blogi pitkään aikaan. En malta odottaa. Onnea reissuun.
Reissubloki ok mut yritä saada sellanen blokisofta jolla saa jutut kronologiseen järjestykseen. On outoa lukea juttuja siten et yhen päivän jälkeen pitää kelailla ylöspäin et löytää seuraavan päivän jutut. Ja semmonen blogisofta et saa rss feediä ulos. Vai riittäiskö facebook timeline toiminnolla?
Ja tuli mieleen et jos itse tullaseen projektiin lähtisin niin sinne päiväkirjaan pitäis pystyä lisää merkintöjä kera kuvien myös puhelimella. Ja koska tekstarit on halvempia kuin datayhteys olis hienoa kun voisit jostain korvesta lähettää tekstarin joka ilmestyis päiväkirjan merkinnäksi. Spot tai joku seurantalaite vieläpäivittämään reittejä ja makeimta olis jos jaksaisit kuvien ja muidenkin merkintöjen yhteyteen päivittää linkin joka avaa sijainnin google mapsiin. Näkis vähän missä mikäkin kuva on otettu.
TTA kirjoitti:Ja tuli mieleen et jos itse tullaseen projektiin lähtisin niin sinne päiväkirjaan pitäis pystyä lisää merkintöjä kera kuvien myös puhelimella. Ja koska tekstarit on halvempia kuin datayhteys olis hienoa kun voisit jostain korvesta lähettää tekstarin joka ilmestyis päiväkirjan merkinnäksi. Spot tai joku seurantalaite vieläpäivittämään reittejä ja makeimta olis jos jaksaisit kuvien ja muidenkin merkintöjen yhteyteen päivittää linkin joka avaa sijainnin google mapsiin. Näkis vähän missä mikäkin kuva on otettu.
Spot messenger on toiminnassa reissun ajan, joten live seuranta toimii sitä kautta.
Puhelinta en tule käyttämään päivittämiseen, koska tiukalla budjetilla täytyy matkaa tehdä jotta tuo useamman vuoden reissu onnistuu...
Koitan nyt tässä saada jotain kasaan ja sitten reissun aikana tuo varmaan hakee muotonsa.