Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Joulu 12, 2019 10:57 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1922 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 125, 126, 127, 128, 129  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Syys 22, 2019 6:26 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Viestit: 1008
Pyörä: 500EXC
Aina niitatut. Eipähän tarvitse stressata milloin aukeaa. DID KM500R niin helppoa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 22, 2019 6:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Viestit: 532
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI, DL1000,Thumpstar 125
an13 kirjoitti:
Aina niitatut. Eipähän tarvitse stressata milloin aukeaa. DID KM500R niin helppoa.


Mulla ollut thumbbereissa ja pikkumopoissa aina ketjulukolla, se on taas mun mielestä ollut älyttömän helppoa ja rentoa. Yks napsasu ja saa ketjut irti ja toinen napsasu niin ovat kiinni. Eikä ole koskaan lähtenyt irti eikä ollu mitään vikaa. Mutta eipä ole ollu voimaakaan niin paljoa, mutta nyt näillä +100hp vehkeillä rupes mietityttään.

_________________
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Vstrom 1000, Kymco Super8, Yamaha FZ-6, Thumpstar 125
Menneitä: Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 22, 2019 6:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7365
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Jousilukko voi osua johonkin maastossa tai vaikkapa peruuttessa törmää ketjuohjuriin ja jousi lentää huitsin kuikkaan. On käynyt itelle ja pojalle eikä tehoilla ollut mitään merkitystä lukon pettämiseen, ongelmat loppui kun siirryttiin niittilukkoihin.

Ei ole tarvetta irroittaa ketjua ennen kun se on vaihtokunnossa joten en osaa kaivata jousilukkoa.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 22, 2019 10:31 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Viestit: 549
Paikkakunta: Raasepori
Pyörä: Suzuki DL1000 Hva TXC310 TE310 TE250
Kyllä mulla Vstrommissa on aina ollut niitatut ketjut ja pienemmissäkin maantiepeleissä.
Noissa kisaenskoissa on jousilukot mutta ne laitan aina sisäpuolelle eli siis sinne vanteenpuolelle niin eivät hankaannu spoorin reunaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 22, 2019 10:36 pm 

Liittynyt: Su Loka 24, 2010 8:01 pm
Viestit: 245
Paikkakunta: espoo
Pyörä: suzuki DR650R -90
Tuollainen varmistuskikka löytyi Advrider sivuilta. En ole kylllä tiedä toimiiko.


Liitteet:
ketjulukko.jpg
ketjulukko.jpg [ 94.24 KiB | Katsottu 2029 kertaa ]

_________________
Entiset: Sukuki Gt 125-75,Kawasaki Kx-250 -79,Machless G80-61,
Nykyiset:ikiprojekti Douglass MK5-52, Suzuki Dr650-90, Ktm Lc4-05
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 13, 2019 2:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Viestit: 532
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI, DL1000,Thumpstar 125
Onkohan KTM:n TPI:t poikkeuksellisen ronkeleita akkujen suhteen, vai onko Lithiumi ioni -akun syytä...

Nimittäin mulla '17 300 EXC TPI meni aivan mykäksi kun akku hajosi. Akku hajosi niin, että se piti hetken virtaa mutta sitten tyhjäsi ittensä. Eli muutaman startin pysty tekeen, sitten kaput. Mutta tämän jälkeen ei tosiaan saa millään käyntiin, ei kickstartilla, ei mäkistartilla, ei millään. Kaikenlisäksi jos noilla ekoilla starteilla saa käyntiin, mopo pysyy todella vaivalloisesti käynnissä, sammuu helposti.

Vähän ihmettelin, kun mulla on ollut katupyöriä ruiskulla ja kun perus litkuakku on mennyt samaan kondikseen, mopot saa silti aina mäkistartilla käyntiin hyvin ja voi ajaa kunnes simahtaa, ihan normaalia ajelua.

Mutta liekö toi litiumiakun peruja vai KTM:n hienoa designiä? Vai sitten mopo on särki.. Tiedä häntä, en oo niin perehtynyt akkuteknologiaan ja ruiskuihin. Mutta sinänsä vaan huvitti kun googletteli (mikäli tuloksiin on uskomista), että jos TPI:stä kuolee akku, pelit on pelattu. Jää kickstartin hyötysuhde aika pieneksi.. ehkä siksi se on poistettu uusista malleista? :roll:

_________________
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Vstrom 1000, Kymco Super8, Yamaha FZ-6, Thumpstar 125
Menneitä: Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian


Viimeksi muokannut pmw päivämäärä Ma Loka 14, 2019 10:25 am, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 13, 2019 3:23 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Viestit: 1008
Pyörä: 500EXC
Ei nuo KTM ruiskut toimi ilman "akkua" eli sinne pitää laittaa vähintään kondensaattori korvaamaan rikkoutunut akku. Pelkällä potkimisella ei lähde käyntiin jos akku on rikki. Varsinkin jos oikosulussa tai virta ei kulje ollenkaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 14, 2019 8:57 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 520
Pyörä: KLE, 250 EXC
Mitäs jos sinne laittaisi akun rinnalle konkan? Diodit väliin, niin silloin voisi pelata jos akku päättää kuolla?

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 14, 2019 10:34 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3088
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Jos nyt sitä oikeasti pelkää ja haluaa varautua niin olisiko sitten vaikka ilmanputsarikoteloon tai reppuun pidemmille reissuille jos ei halua kiinteää asennusta niin joku noista kaikkein pienimmistä lifepo akuista varalle. Ei paina eikö ole iso ja varmasti riittää tehot pitämään mopeedin käynnissä jos käynnistyksen suorittaa polkukäynnistimellä. :?:

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 14, 2019 9:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2763
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Oli joskus konkka varalla, mutta eipä sitä ikinä tarvinnut
Toimi kyllä sen kanssa mitä testasin

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 23, 2019 10:30 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
Viestit: 62
Pyörä: Versys
Minkä takia noissa rally pyörissä pitää vetää putki alhaalta ja sitten takaa ylös? Esim. Noissa 690eissä en tajua tuota putkimuutosta.

Sillehän täytyy olla joku järkisyy, niin kertokaas viisaammat hölmömmälle.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 24, 2019 6:04 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7365
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Saadaan painopiste alemmaksi, lämmönlähde pois ylhäältä moottorin kupeesta ja tilan takia jota ei ylimääräisiä juurikaan ole monessa pyörässä yläpuolella. Hyödyt alaputkessa on suuremmat kun pienempi maavara.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 24, 2019 9:47 am 

Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
Viestit: 62
Pyörä: Versys
Koheltaja kirjoitti:
Saadaan painopiste alemmaksi, lämmönlähde pois ylhäältä moottorin kupeesta ja tilan takia jota ei ylimääräisiä juurikaan ole monessa pyörässä yläpuolella. Hyödyt alaputkessa on suuremmat kun pienempi maavara.
Hyvin vastattu, kiitti!

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 04, 2019 11:04 am 

Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 9:18 pm
Viestit: 113
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: te 125
Peltsi kirjoitti:
Teroson voimaliima on hyvää värkkiä. Sillä liimasin kengät kasaan mistä pohja pyrki irti.

https://www.ikh.fi/fi/voimaliima-393-te ... 80ml-hk393


Ei ollut tuostakaan liimasta liquesolin korvaajaksi. Eli jos ko. tuotteelle löytyy vielä ehdoituksia, niin otetaan mielellään vastaan


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 07, 2019 7:36 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1507
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Koheltaja kirjoitti:
Saadaan painopiste alemmaksi, lämmönlähde pois ylhäältä moottorin kupeesta ja tilan takia jota ei ylimääräisiä juurikaan ole monessa pyörässä yläpuolella. Hyödyt alaputkessa on suuremmat kun pienempi maavara.


Ainakaan omassa Rallyessa ei maavaraa oikeastaan syö alakautta vedetty putki, pohjapanssaria toki leventää. Em etujen lisäksi ratkaisulla saadaan hormille aika ideaalinen reitti ilman turhia kiemuroita.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1922 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 125, 126, 127, 128, 129  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com