Toi kyllä kertoo aika paljon suomalaisen mopokaupan alennustilasta. Toki logistiikka ei Suomenmaassa tahdo aina kovin rivakasti toimia mutta silti. Itse haluaisin ostaa kotimaisista putiikeista, mutta on kyllä hirmuisen vaikeaa löytää järjellistä perustetta käydä marmoritiskillä maksamassa tuplahintaa varaosamyyjälle, jolla ei ole hajuakaan siitä mitä hän on myymässä. Etenkin kun toimitusajat ovat usein huomattavasti nopeampia ulkomailta tilattaessa ja sähköpostilla lähetettyihin kysymyksiin vastataan parin tunnin sisään kunnioitettavalla ammattitaidolla. Ihan niin isänmaallinen en ole, että suomilisää olisin valmis maksamaan huonosta palvelusta ja toimituksen hitaudesta.Totti kirjoitti: Itse itselleni vastaten. Tilattiin ja viikossa tuli perille. Hassua että samalle päivälle tilattiin myös Stormilta varastotavaraa ja se tuli myöhemmin perille.
Hyvin informoivat tilauksen kulusta ja osat olivat juuri sitä mitä luvattiin joten yhden tilauksen perusteella voin suositella.
Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
- _JPA_
- Viestit: 665
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Onko kenelläkään asennettuna WP:n 48 mm keulaan SKS mud scraperit?
Pitäisi saada ulkohalkaisija tietoon.
Pitäisi saada ulkohalkaisija tietoon.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Auttakaapa miestä mäessä. 525exc 2003 koittaa tappaa mun hanurin. Nyt väliaikaisena, ja kohtuullisen toimivana ratkaisuna Airhawk penkin päällä. Ainut että vähän liukas pinta, ja jarrutuksissa, ja kiihdytyksissä joutuu tarraa kovin kiinni. Olen koittanut penkoa vaikka mitä ja mistä, mutta ei oikein pehmyttä penkkiä tunnu löytyvän. Miten olette dualsport käytössä hoitaneet tuon istumispuolen. Ei jaksais tapeiltakaan koko ajan ajaa. Airhawk kyllä jeesaa, mutta mutta... Joku verhoilija ketä osaisi modata penkin? Vai valmis penkki ulkomailta, tai jospa löytyis joltain foorumilaiselta pehmustettu penkki.
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
KTM 1090 Adventure R 17
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
https://seatconcepts.com/collections/kt ... f-2003-exc
Tuossa yksi vaihtoehto.
Tuossa yksi vaihtoehto.
Lisää urkua monitoriin...
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Tuota itse asiassa katselinkin, mutta aika suolaiseksi nousee hinta. Mutta paras vaihtoehto tähän mennessä.
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
KTM 1090 Adventure R 17
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Mikäs nyt on oikeesti parasta ainetta / paras tapa saada tupit jämähtään tankoon? Ikuinen virsi tää. Mutta pieni sitrep aiheesta, onko jotain hyviä uusia tärpättejä vai vedetäänkö sinne edelleen jotain hiussprayta?
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
renthalin tuppiliima ja kahdella rautalangalla/tuppi varmistus. Kyllä pitäisi pysyä.pmw kirjoitti:Mikäs nyt on oikeesti parasta ainetta / paras tapa saada tupit jämähtään tankoon? Ikuinen virsi tää. Mutta pieni sitrep aiheesta, onko jotain hyviä uusia tärpättejä vai vedetäänkö sinne edelleen jotain hiussprayta?
-ville
---x mopolla suohon x---
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Tattis, näyttäs olevan mätänettikamaa. Ei muutaku testiin.VAK kirjoitti:renthalin tuppiliima ja kahdella rautalangalla/tuppi varmistus. Kyllä pitäisi pysyä.pmw kirjoitti:Mikäs nyt on oikeesti parasta ainetta / paras tapa saada tupit jämähtään tankoon? Ikuinen virsi tää. Mutta pieni sitrep aiheesta, onko jotain hyviä uusia tärpättejä vai vedetäänkö sinne edelleen jotain hiussprayta?
-ville
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Kattoisin löytyykö valikoimasta sopivaa Hondan nelarille noista lukkotupeista.pmw kirjoitti:Mikäs nyt on oikeesti parasta ainetta / paras tapa saada tupit jämähtään tankoon? Ikuinen virsi tää. Mutta pieni sitrep aiheesta, onko jotain hyviä uusia tärpättejä vai vedetäänkö sinne edelleen jotain hiussprayta?
Omassa käkättimessä Emigit ja on hyvät.
Braa-aab!
-
- Viestit: 2211
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Minulla on Emigit ollut toista vuotta. Ne kun kiristää paikalleen niin ei lähde kävelemään, liimalla en ole saanut pysymään.
Miinuksena se että kumiosa kuluu puhki pirun sukkelaan ainakin meikäläisen riuhtomisella. Sitten kun se oli puhki, saksin ne juomut pois ja jumppasin renthalin kumitupit päälle. Kumi kumia vasten, ei luista ja jos kämmen sattuu olemaan kokoa 11 tai isompi, sopii kouraan paremmin kuin grillimakkara. Paljon harvemmin lähtee enää tunto käsistä ajaessa.
Miinuksena se että kumiosa kuluu puhki pirun sukkelaan ainakin meikäläisen riuhtomisella. Sitten kun se oli puhki, saksin ne juomut pois ja jumppasin renthalin kumitupit päälle. Kumi kumia vasten, ei luista ja jos kämmen sattuu olemaan kokoa 11 tai isompi, sopii kouraan paremmin kuin grillimakkara. Paljon harvemmin lähtee enää tunto käsistä ajaessa.
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Sul on varmaan karheat kädet 40h noi on nyt ollut sekalaisissa olosuhteissa ja ei mitään kulumaa.skuikka kirjoitti:Minulla on Emigit ollut toista vuotta. Ne kun kiristää paikalleen niin ei lähde kävelemään, liimalla en ole saanut pysymään.
Miinuksena se että kumiosa kuluu puhki pirun sukkelaan ainakin meikäläisen riuhtomisella. Sitten kun se oli puhki, saksin ne juomut pois ja jumppasin renthalin kumitupit päälle. Kumi kumia vasten, ei luista ja jos kämmen sattuu olemaan kokoa 11 tai isompi, sopii kouraan paremmin kuin grillimakkara. Paljon harvemmin lähtee enää tunto käsistä ajaessa.
On tosiaan mukavan ohuet, aluksi vähän hassun tuntuiset jopa.
Braa-aab!
-
- Viestit: 2211
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Ei ne sentään hanskan läpi raavi. Vaan isohko mopo ja taipumus kompensoida ajoteknisiä puutteita voimalla voi vähän kuluttaa tuppejakin.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
160 tuntia takana 250 EXC-F:ssä ja kahdet Kotarin vakiona tulevat lukkotupit olen ajanut loppuun. Juuri pistin uudet Parolaa varten.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Ootteko saanut jostain tilattua merkkikohtaisia ns "laakerikuppeja" ohjauslaakerille? xt660x jammun ala-ohjauslaakerin kuppi on huonossa jamassa ja mielummin vaihtais uuteen,kuin että yrittäis hioa.
Hyvää siitä tuskin enää hiomalla saa (?) ...vaikuttais olevan kromattua rautaa,ja ruoste on päässyt tekemään siihen joskus poikittaisuria,mikä tuntuu jo ohjauksessa ikävästi.
Itsekkin vois osaa hakea,jos tietäisi mikä on laakerikuppi englanniksi
Bearing cup haulla yritin,mutta ei oikeen löytynyt.
Hyvää siitä tuskin enää hiomalla saa (?) ...vaikuttais olevan kromattua rautaa,ja ruoste on päässyt tekemään siihen joskus poikittaisuria,mikä tuntuu jo ohjauksessa ikävästi.
Itsekkin vois osaa hakea,jos tietäisi mikä on laakerikuppi englanniksi
Bearing cup haulla yritin,mutta ei oikeen löytynyt.
Foorumin "sekakäyttäjä"
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Kyseessä lienee ohjauslaakerin ulkokooli. Kyseinen osa on siis osa ohjauslaakeria. Ohjauslaakeri koostuu sisäkoolista, vierintäelimistä pitimineen ja ulkokoolista, jotka kaikki tulevat uusien ohjauslaakerien mukana. Esim. tuosta https://www.storm-motor.fi/osat/moottor ... risarja-4/ löytyy laakerisarjaa joka sisältää ylä- ja alalaakerit. Löytynee useimmista mp -tarvikekaupoista. On hyvin yleinen huolto-osa ja useimpiin pyörämalleihin helposti saatavilla.x-mean kirjoitti:Ootteko saanut jostain tilattua merkkikohtaisia ns "laakerikuppeja" ohjauslaakerille? xt660x jammun ala-ohjauslaakerin kuppi on huonossa jamassa ja mielummin vaihtais uuteen,kuin että yrittäis hioa.
Hyvää siitä tuskin enää hiomalla saa (?) ...vaikuttais olevan kromattua rautaa,ja ruoste on päässyt tekemään siihen joskus poikittaisuria,mikä tuntuu jo ohjauksessa ikävästi.
Itsekkin vois osaa hakea,jos tietäisi mikä on laakerikuppi englanniksi
Bearing cup haulla yritin,mutta ei oikeen löytynyt.
-PekkaT