Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Nönnöön
Viestit: 2
Liittynyt: Su Heinä 14, 2019 7:22 pm
Pyörä: Pyörätön

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Nönnöön »

klonkku6 kirjoitti:
Peltsi kirjoitti:Teroson voimaliima on hyvää värkkiä. Sillä liimasin kengät kasaan mistä pohja pyrki irti.

https://www.ikh.fi/fi/voimaliima-393-te ... 80ml-hk393
Ei ollut tuostakaan liimasta liquesolin korvaajaksi. Eli jos ko. tuotteelle löytyy vielä ehdoituksia, niin otetaan mielellään vastaan
Saattaapa olla, että korvaaja on löydetty, mutta jos ei, niin kokeile Motonetin Aguasure paikkausliimaa. Mielestäni Liguesolin veroinen ja ainakin meillä on haalareita, hanskoja ja kenkiä tuolla paikkailtu onnistuneesti!
Avatar
Happi
Viestit: 2875
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Happi »

Pitäskö olla huolissaan, kun lukee foorumia ja uusimmat postaukset on huoli tarrojen kestävyydestä ja Gessun vakionopeussäätimen johdotuksesta?


Happi
-------------------------------------------
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
Urpo
Viestit: 207
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Pyörä: X-ADV 750, CRF 300L
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Urpo »

Pitää tai ei. Tuolla orgin puolellahan oli kyllä sivukaupalla pohdittu ajotakin vetskaria uhkana tankin naarmuuntumiselle. Kukaan ei tarjonnut ratkaisuksi kasigessuun vaihtamista.
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja mico »

Lienee porukat hiukan talvihorroksessa, eiköhän se kevät aurinko korjaa tilanteen ja se mitä tapahtuu orgin puolella jääköön myös sinne...
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mun pitäisi teettää tarroja, siis ihan yksivärisestä kalvosta ja leikattuna sekä siirtoteipillä, esimerkiksi tekstiä. Onko suosituksia missä saa teetettyä järkevällä hinnalla, parista pk-seudun paikasta kysyin ja totesin että pitäiskö perustaa teippifirma...
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
_JPA_
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

https://www.nettitarra.fi
Tuolta oon tilannut pari kertaa jotain pienempää.
Avatar
mek
Viestit: 2686
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja mek »

Itse olen tilannut: tarratehdas.fi
meura
Viestit: 236
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 12:55 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja meura »

Koheltaja, laitoin sulle yv:n tarraasiasta.
Ja muillekkin tarran tarvitsijoille: minulla on Creative pcut 630 leikkuri ja Easy cut studio softa.
Ettekä saa kuittia ;)
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tämä ongelma ratkesi nopeasti :)
Kylätason kurapyöräilijä.
jamola
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Elo 12, 2019 9:09 am
Pyörä: BMW R1150GS
Paikkakunta: Imatra

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja jamola »

Iskari aiheinen kysymys: pystynkö vaihtamaan vm 2000 R1150GS:ään aavistuksen pidemmät iskarit? Öhlins:n webbi-sivu antaa ko pyörälle malleiksi BM045 ja BM425. Voinko käyttää malleja BM215 ja BM216 (GSA:n iskarit). Etuiskari 9.5mm pidempi ja takana 7mm. Onko odotettavissa ongelmia, jos vaihdan tommoset?
Avatar
desmo
Viestit: 328
Liittynyt: La Loka 02, 2004 10:29 pm
Pyörä: ADV
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja desmo »

jamola kirjoitti:Iskari aiheinen kysymys: pystynkö vaihtamaan vm 2000 R1150GS:ään aavistuksen pidemmät iskarit? Öhlins:n webbi-sivu antaa ko pyörälle malleiksi BM045 ja BM425. Voinko käyttää malleja BM215 ja BM216 (GSA:n iskarit). Etuiskari 9.5mm pidempi ja takana 7mm. Onko odotettavissa ongelmia, jos vaihdan tommoset?
Muistaakseni 15 vuotta sitten vaihdoin taakse hieman pidemmät ja jäykemmät jouset (öhlins) kuin alkuperäiset. Sen suhteen ei ollut mitään ongelmia.
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
rikugien
Viestit: 12
Liittynyt: To Elo 22, 2019 9:13 am
Pyörä: Triumph Tiger 800 XRx
Paikkakunta: Joensuu

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja rikugien »

Pitääkö karkea nappularengas huonommin asfaltilla kuin ensiasennusrengas?
Eli lähteekö kurvissa helpommin alta?
Nyt alla edessä Mitas C19 Green ja takana Mitas C18 Green.
Triumph Tiger 800 XRx
Avatar
tertsu
Viestit: 2857
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja tertsu »

rikugien kirjoitti:Pitääkö karkea nappularengas huonommin asfaltilla kuin ensiasennusrengas?
Eli lähteekö kurvissa helpommin alta?
Nyt alla edessä Mitas C19 Green ja takana Mitas C18 Green.
Ööh sehän riippuu toki ensiasennusrenkaasta, mutta tottakai karkeassa pito assulla huonompi kun sileämmässä kun kosketuspinta on pienempi.
Kumiseoksellakin iso merkitys.
Kura lentää...
Avatar
Hsippe
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

rikugien kirjoitti:Pitääkö karkea nappularengas huonommin asfaltilla kuin ensiasennusrengas?
Eli lähteekö kurvissa helpommin alta?
Nyt alla edessä Mitas C19 Green ja takana Mitas C18 Green.
Toi sun rengastus on sen verran pehmeäseoksinen ja liukkaaseen metsään optimoitu että varmasti alkuperäisrengastus on assulla pitävämpi. Ja varmaan myös kestävämpi. Mutta hyvät kumit suomienskaan, juurakoihin ja kivikkoon.
Avatar
pmw
Viestit: 652
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja pmw »

Haittaako kaasarivehkeessä (kaasarista riippuvaa?) jos bensaletku päätyy hetkeksi alemmaksi kuin kaasari -- ja bensan pitää täten tulla takasin ylöspäin?
Sen verran ahdas on nyt mopo, että hankala saada bensaletku meneen järkevästi. Eli letkuun tulee pieni roikko alapuolelle, kuvassa näkyy tarkemmin.

Kuva

Käynnisteleen en vielä päässyt järjestelyongelmien takia, sillähän se helpoiten selvinnee. Lähinnä teoriana, miten asian laita onpi?
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Vastaa Viestiin