Milloin "fiksailette" ajokkianne?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

petrol
Pyörä: Suzuki DR-Z 400, RM125 en, RM-Z 250, KT

Milloin "fiksailette" ajokkianne?

Viesti Kirjoittaja petrol »

Milloin näitä laitteita kerkeää ehostelemaan? Tekis mieli purkaa nyt ihan osasiksi kun pytynkin otan pois.

Tarkotus ainakin venttiilin varren kumit vaihtaa, luultavasti mäntäkin, ainakin renkaat.

Rungon voisi puhalluttaa ja maalauttaa sekä samalla vois putsata kaiken mahdollisen ja suihkia maalia osiin, kiillotella "jalometalli" :lol: osat.

Vaan kun talvellakin haluaa ajella niin eipä sitä taida keretä. Onhan kohta tietysti se siirtymä aika kun piikeillä ei voi ajella ja nappuloillakaan ei oo hyvä.

Mitäs teillä kuuluu syys-talvi huoltoon?
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Re: Milloin "fiksailette" ajokkianne?

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

petrol kirjoitti:
Mitäs teillä kuuluu syys-talvi huoltoon?
Jokatoinen vuosi olen mopon syksyllä pessyt ja öljyjäkin olen toisinaan vaihdellut. GS:n on nyt öljyt vaihdettu ja ompa se vieläpä pestykkin ja ajettu vintille odottelmaan kevättä.

DRZ:lla meinasin jatkaa kautta niin kauan kun kivalta tuntuu ja sen jälkeen varmaan letkuttelen sitä puhtaammaks.
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mulla yleensä aktiivisin remonttiaika on ollut kevät. Silloin kylmän a*totallin on saanut riittävän lämpimäksi mutta toisaalta maastossa ei vielä ole ollut riittävän sulaa tsaanssia.
Sassi
Pyörä: KTM 690 Enduro

Viesti Kirjoittaja Sassi »

Minulla ei ole vielä kuramopo talvehtinut kertaakaan, aiemmat on olleet katupyöriä.
Mutta luulenpa että käytän motin auki kun tulee nuo "välikelit", eli silloin kun ei vielä raaski ajella piikkirenkailla eikä rupulit enää riitä. Katsotaan nyt että miten pitkään näitä kelejä riittää 8)
Sitten joulu-tammikuun vaihteessa taas ajoon, keleistä riippuen. Moottorikelkka olisi talviröykyttimenä kiva, mutta kuka näillä bensan hinnoilla pystyy kelkkailua tosissaan harrastamaan? Not me.. :evil:
--
Saukki
Oli KTM 690 Enduro, nyt Can-Am mönkijä
Juice
Pyörä: CRF300L -21

Viesti Kirjoittaja Juice »

Talvella huollellaan kun on siihen sopiva talli. Pitää tohtoria hieman purkaa talven aikana ja huoltaa ainakin etuiskarit + venanvälykset säätää.
linker
Pyörä: transalp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja linker »

Joulukuun 12 päivä menee XL tänä vuonna seisontaan, jos sen jälkeen viimein laittaisi.
niffestone
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Silloin, kun niissä on fikssamisen tarvetta tai pitää vaihtaa rengasta ym. :wink:
RTJ
Pyörä: none

Viesti Kirjoittaja RTJ »

JiHaa!!!

Kyselijä ei ole ilmeisesti ymmärtänyt ko homman kaikkea "hienouksia". Minä ainakin fiksaan mopoa koko ajan, niin varmaan tekee kaikki muutkin. Jos olet yksin mopon kanssa metsässä, niin silloin sinä itsekin?!

Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
vuohi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vuohi »

silloin kun vikoja ilmenee tai tulee tarkan huoltotaulukkoni mukaan huollon aika :lol:
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
MrB
Pyörä: CB
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrB »

remontinvälin se on aina kestäny korjaamatta... Isompaa operointia sit keväällä nostattamaan kuumetta =)
-- Backman
kuvagalleria
Sassi
Pyörä: KTM 690 Enduro

Viesti Kirjoittaja Sassi »

MrB kirjoitti:remontinvälin se on aina kestäny korjaamatta...
Tämä menee samaan sarjaan kuin "Aina se on viimeisellä polkaisulla lähtenyt!" :D
--
Saukki
Oli KTM 690 Enduro, nyt Can-Am mönkijä
petrol
Pyörä: Suzuki DR-Z 400, RM125 en, RM-Z 250, KT

Viesti Kirjoittaja petrol »

RTJ kirjoitti:JiHaa!!!

Kyselijä ei ole ilmeisesti ymmärtänyt ko homman kaikkea "hienouksia". Minä ainakin fiksaan mopoa koko ajan

Riku
Esim runkoa on hankala puhalluttaa jos aikoo joka päivä myös ajaa pyörällä.

Enkä mitään oikeaa vastausta halua kysymykseeni vaan heitin vain mietteen ilmoille, kun ympärivuoden on mopo ajossa.
Vastaa Viestiin