TM 10/05
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Site Admin
- Viestit: 2640
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
TM 10/05
Liikenteessä palstalla oli aika mielenkiintoinen juttu otsikon "Käräjäoikeus uskoi outoa selitystä" alla:
Lyhyesti sanottununa:
Kyseessä ylinopeus enduropyörällä (91kmh 60kmh alueella).
Kuljettaja oli saanut käräjäoikeuden uskomaan että nappularenkaat saivat tutkan näyttämään tuollaista nopeutta kun oikea nopeus oli 60kmh.
Oikeuteen oli tuotu VTT:n lausuntoa ja demonstroitu läppärillä jne. Käräjäoikeus oli kumonnut syytetyn sakon.
Syyttäjä oli vienyt jutun hoviin ja siellä oli sitten endurokuskille nasahtanut aika järeät sakot vaikka papereita oli tullut USA:sta asti...
Onkohan asiassa perää vai onko kyseessä ollut vain yritys päästä sakoista eroon...
Lyhyesti sanottununa:
Kyseessä ylinopeus enduropyörällä (91kmh 60kmh alueella).
Kuljettaja oli saanut käräjäoikeuden uskomaan että nappularenkaat saivat tutkan näyttämään tuollaista nopeutta kun oikea nopeus oli 60kmh.
Oikeuteen oli tuotu VTT:n lausuntoa ja demonstroitu läppärillä jne. Käräjäoikeus oli kumonnut syytetyn sakon.
Syyttäjä oli vienyt jutun hoviin ja siellä oli sitten endurokuskille nasahtanut aika järeät sakot vaikka papereita oli tullut USA:sta asti...
Onkohan asiassa perää vai onko kyseessä ollut vain yritys päästä sakoista eroon...
Re: TM 10/05
Eikös tuo ollut aika hyvin selitetty siinä TM:ssä?Marko Hemmilä kirjoitti:Liikenteessä palstalla oli aika mielenkiintoinen juttu otsikon "Käräjäoikeus uskoi outoa selitystä" alla:
Onkohan asiassa perää vai onko kyseessä ollut vain yritys päästä sakoista eroon...
Jos tutkaat pyörivää nappularengasta parin metrin päästä, niin tutka näyttää mitä sattuu.
Jos tutkaat pyörää kunnolliselta etäisyydeltä (esim 100 m), ja tutkan
asetukset ovat oikein, niin tutka näyttää oikeaa nopeutta.
Syytetty kuski käytti ensimmäisen argumentin mukaista todistusta, ja käräjäoikeus vapautti. Hovioikeudessa syyttäjä sitten toi esiin toisen argumentin.
Onkos se Oululainen kuski tämän foorumin lukija?
/Jyrki
Huono tie, parempi mieli.
-
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Re: TM 10/05
Mä uskon vahvasti, että tutka näytti ihan mitä sattuu. Kukapa olisi niin hullu, että ajaisi enduromotoottoripyörällä noinkin huimaa vauhtia.Marko Hemmilä kirjoitti: Onkohan asiassa perää vai onko kyseessä ollut vain yritys päästä sakoista eroon...
Re: TM 10/05
Nyt siihen sitten tuli ihan "virallinen" vahvistus, että olen hullu. Viime viikolla keskiviikkona sänkipellolla max. nopeus 106 km/h ja lauantaina vähän pehmeämmällä pellolla 93 km/h . Tänään veinkin jousituskomponentit säätäjälle Jämsään modifioitavaksi, jotta ajo siellä maaston kivikossakin olisi jouhevampaa.vkoivu kirjoitti:Mä uskon vahvasti, että tutka näytti ihan mitä sattuu. Kukapa olisi niin hullu, että ajaisi enduromotoottoripyörällä noinkin huimaa vauhtia.Marko Hemmilä kirjoitti: Onkohan asiassa perää vai onko kyseessä ollut vain yritys päästä sakoista eroon...
- Kipa
- Viestit: 1974
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
- Pyörä: SE ja kolmipökö
- Paikkakunta: Hämeenperä
Re: TM 10/05
Voin minäkin tuon hulluuden vahvistaa, ei kukaan muu kuin hullu lähde sänkipellolle kuristetulla 200 kotarilla. Efekti ylämäkeen lähdössä oli kuin purkan lähtö tukasta, joka tunnetusti on vahva.Veijo kirjoitti: Nyt siihen sitten tuli ihan "virallinen" vahvistus, että olen hullu. Viime viikolla keskiviikkona sänkipellolla max. nopeus 106 km/h ja lauantaina vähän pehmeämmällä pellolla 93 km/h . Tänään veinkin jousituskomponentit säätäjälle Jämsään modifioitavaksi, jotta ajo siellä maaston kivikossakin olisi jouhevampaa.
Rata on muuten kepitetty hieman uusiksi tasaisen kulumisen takaamiseksi, ilmoittelen koska vedetään viimeinen sessio tällä baanalla. Sen jälkeen täytyy siirtyä kyntöauran alta viime- ja edelliskesän radalle.
Miltä kuulostaa tunnin mittainen sänkiendurance yhteen soittoon, aluksi vois ottaa samanlaisia pikaeriä kuin keskiviikkona? Pitäis vähän reenata sinne Saku-enduroon (oot muuten sen Saku-tölkin auki, kun kerran meni pupu pöksyyn ). Pärnäsen kanssa on laivaliput tilattu.
Kipa
Team Yamaha WR450F +100 kg
- Kipa
- Viestit: 1974
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
- Pyörä: SE ja kolmipökö
- Paikkakunta: Hämeenperä
Re: TM 10/05
Maanantaina pärähtää, viivalla kaikki Daltonit ja neljä haastajaa. Klo 16 alkaen ja n. 18 maissa lähtee tunnin sänkiendurance käyntiin. Viivalle ei oteta enempää, katselemaan saapi tulla. LC8:n kyyti sänkipellolla on muuten sanalla sanoen kylmää, kun puikoissa on T.Dalton. Sen takana ajaminen ei ole kovinkaan kivaa. Efekti on kutakuinkin sama kuin jos joku löisi lapiolla naamaan...Kipa kirjoitti:[Rata on muuten kepitetty hieman uusiksi tasaisen kulumisen takaamiseksi, ilmoittelen koska vedetään viimeinen sessio tällä baanalla. Sen jälkeen täytyy siirtyä kyntöauran alta viime- ja edelliskesän radalle.
Miltä kuulostaa tunnin mittainen sänkiendurance yhteen soittoon, aluksi vois ottaa samanlaisia pikaeriä kuin keskiviikkona? Pitäis vähän reenata sinne Saku-enduroon (oot muuten sen Saku-tölkin auki, kun kerran meni pupu pöksyyn ). Pärnäsen kanssa on laivaliput tilattu.
Kipa
Team Yamaha WR450F +100 kg
Ajo-ohjeet saat spostilla.
K.Dalton
Kipa
Re: TM 10/05
Nyt on torvet avattu, ei ole enää kuristuksia. En siitä huolimatta päjrännut 950cc lapiolle viikko sitten Sarkolassa Täytytee lähteä itsekin käymään siellä Tallinnassa hakemassa sitä Sakua. Edellisestä käynnistä onkin jo kulunut yhdeksän vuotta. Käytiin silloin mm. Rock Summerissa.Kipa kirjoitti:Voin minäkin tuon hulluuden vahvistaa, ei kukaan muu kuin hullu lähde sänkipellolle kuristetulla 200 kotarilla. Efekti ylämäkeen lähdössä oli kuin purkan lähtö tukasta, joka tunnetusti on vahva.Veijo kirjoitti: Nyt siihen sitten tuli ihan "virallinen" vahvistus, että olen hullu. Viime viikolla keskiviikkona sänkipellolla max. nopeus 106 km/h ja lauantaina vähän pehmeämmällä pellolla 93 km/h . Tänään veinkin jousituskomponentit säätäjälle Jämsään modifioitavaksi, jotta ajo siellä maaston kivikossakin olisi jouhevampaa.
Rata on muuten kepitetty hieman uusiksi tasaisen kulumisen takaamiseksi, ilmoittelen koska vedetään viimeinen sessio tällä baanalla. Sen jälkeen täytyy siirtyä kyntöauran alta viime- ja edelliskesän radalle.
Miltä kuulostaa tunnin mittainen sänkiendurance yhteen soittoon, aluksi vois ottaa samanlaisia pikaeriä kuin keskiviikkona? Pitäis vähän reenata sinne Saku-enduroon (oot muuten sen Saku-tölkin auki, kun kerran meni pupu pöksyyn ). Pärnäsen kanssa on laivaliput tilattu.
Kipa
Team Yamaha WR450F +100 kg
Maanantaina en pääse ajamaan enkä kerkeä kuvaamaankaan, mutta joku toinen kerta sitten.
-Veijo-