ostamassa enduroo 350-650cm3

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

fbi
Viestit: 13
Liittynyt: La Syys 03, 2005 6:39 pm
Pyörä: mopo

ostamassa enduroo 350-650cm3

Viesti Kirjoittaja fbi »

olen ostamassa tässä lähiaikoina enduroo jotakin 350-650cm3.Olen lähinnä ajatellu Suzuki DR 350 yamaha xt 350 on kyllä käynny mielessä myös yamaha xt 600 suzuki dr 650 kawasaki kle,klr 500 lähinnä ajoni on metsä teillä ja jotain pikku polkuja kyllä sitä myös tulee ajettu jonkun verran asvaltilla mutta ei kyllä mitään pitkiä matka-ajoa joskus voi olla et käy jossain vähän pitemmällä max jossain n 100km eli onko noi yamaha xt 600 suzuki dr 650 kawasaki kle,klr 500 metsässä kovin painavia tms itsellä olisi sellainen käsitys et ehkä olisi parempi ostaa 350cm3 mut kertokaa te omat mielipiteene ? onko tollanen 350cm3 kovin tehoton ? tällä hetkellä on itsellä käytössä kaks tahti 250cm3

noitten kyseisten pyörien hinta mitä olen ajatellu ostaa on noin jotain 1000-3000e
VMP
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 11:13 am
Pyörä: KTM 250 EXC Racing

Viesti Kirjoittaja VMP »

Tällä foorumilla on taittu keskustella asiasta ennenkin. Selailemalla vanhoja juttuja voisi löytyä jotain asiaan liittyvää.

Kuitenkin, itsellä oli XT600E -92 ja kyllä se n. 170 kg on aika raskas maatossa. Metsäautoteillä hauska laite ajaa, kun on voimaa kuintenkin enemmän kuin 350cc:ssa. Polkuja sillä ajeli kyllä, mutta sen painon huomaa heti jos tulee vähän hankalampi paikka. Vauhti täytyy pitää aika maltillisena maastossa (poluilla) kun jousitus on niin pehmeä ainakin 85 kg kuskin alla.

Muuten oikein mukava pyörä, noin 100 km maantiepätkät meni ihan hyvin. Pisin päivämatka taisi olla 500 km ja se oli kyllä jo hiukan liikaa minulle. Olisi pitänyt pitää enemmän taukoja. Mutkaisia asvalttiteitä pystyi ajamaan luvattoman lujaa! Hyvä pyörä sekalaiseen ajoon ja hauska mutkateille.

Miinuksina oli
- pieni runkoko (ainakin 188cm pitkälle)
- "huonot" jarrut
- pehmeä jousitus
- mielestäni liian suuri paino

Muuten mainio laite, ainakin hintaansa nähden.
Avatar
Tepi
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 5:44 pm
Pyörä: Suzuki DR 800
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tepi »

120kg maksimi jos metsään haluat mennä nyt...
Pakko päästä jäälle....
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Maksimipaino, jolla metsään vielä menee riippuu aika paljon kuskin
koosta. Omalla (147kg) menee vielä aika mukavasti tämmönen 2-metrinen ukko.

Tuosta tehosta, vanhahko 350cc nelari on melko varmasti tehottomampi kuin nykyinen 25cc 2-tahtisi. Lisäinvestoinnilla niihin toki saa potkua lisää.

Keveyttä ja voimaa (ja 'huonoa' matka-ajettavuutta) samasta paketista löytynee kisapeleistä, eli yamaha WR, huskun TE, husaberg, kotari, ...
Vastaa Viestiin