mulle on tullut se suuri kysymys eteen ja ajattelin vähän teitäkin vaivata tässä asiassa.
Mulla itselläni on V-Strom 1000 K7 -mallia. Sillä on oikeasti namua ajella, koska se sopii melkein mihin vain maastoon. Mutta, kun sillä haluaa ajella enemän pikitietä, kuin mitä sen ominaisuudet antaa myöden metsässä rämpimiseen, niin nyt on valinnan paikka... Auttakaa miestä mäessä, tää on vaikeaa.
Mulla on muutama vaihtoehto päästä ajamaan enemän metsää ja soraa, kuten sen haluaisin olla. Kun tuo Strommi on jo pihassa ja en haluaisi pilata sen pikitieominaisuuksia ns. semi-endurorenkailla, mulla on muutama vaihtoehto edetä harrastuksessa. En kuitenkaan haluaisi sijoitta useita tuhansia ja ostaa täysin uutta ja huippu ns. oikeaa kurapyörää, vaan haluaisin löytää kohtuullisen kompromissin. Eli siis vaihtoehdot:
a) Ostaa toinen pari vanteita mun strommiin ja kalustaa ne esim. TKC80 -renkailla. Hinta n. 1100 €
b) Ostaa haluamani KTM 640 LC kurapyörä, esim. vm 2000. Saksan kautta tuotuna hinta n. 3500 € -4500 €
c) sijoittaa vähän kevyemmin esim. Suzuki DR650 SE:een. Esim. Saksan kautta tuotuna hinta, vm 2000 n. 3000-3500 €
Haluaisi ajaa oikeasti ravakossa, jonka takia tuo "muovisen" olemuksen omaava Strommi ei kaikkineen sovellu kunnolla ao. hommaan. Sillä jouituisi väkisin jättämään ne pienimmät polut ajamatta, koska sen olemus on myös noin 70 kg painavampi, kuin Kotari. Yllättävää kyllä DR650 on kuitenkin vain n. 35 kg kevyempi, kuin V-Strom 1000
Auttakaa valinnassa, kun rahaa ei olisi tärvätä hirveästi, mutta halu olisi sitäkin suiurempi...
-Matti