teppogarde kirjoitti:Tämän Foorumin ohella myös tuo Zetori-porukka on osoittautunu luottomiehiksi, paketit postiin ja tilinumero kylkeen on aika normisetti.
Empä ole tuommoista foorumia huomannutkaan, pitääpä kirjautua kun 5711 zetka on mökkikoneena.
Olempahan sitten kaksinkertaisesti luotettava .
Jokke Espoosta kirjoitti:Täytyy ihan tähän kertoa kun oli hienoa kaupankäyntiä tässä viime viikolla.
Joku huonoa suomea puhuva mieshenkilö soitti Tori.fi:ssä myymästäni lautasantennista. Pyynti oli kolmekymppiä, lupasin kahdellakympillä. Yritti tingata viiteentoista, sanoin että ei kun kaksikymppiä. Sanoin, että ilmoitan tekstiviestillä kun olen kotona ja ilmoitan samalla osoitteen mistä voi tulla hakemaan.
Heti puhelun päätyttyä tuli viesti että mikä osoite. Laitoin osoitteen ja sanoin vielä tekstiviestissäkin että ilmoitan kun voi tulla hakemaan. Sieltä tuli viesti että "okei, olen tulossa". Pistin viestin että ei kun en ole vielä kotona. Tuli viesti että "milloin olet kotona"? Vastasin että joskus noin klo 22:00, pistän sitten viestin. Tuli viesti että oletko varma että olet 22:00 kotona? Vastasin, että en välttämättä mutta 22:30 olen jo varmasti.
Pääsin kotiin, keräilin kamat valmiiksi ja laitoin viestiä että nyt voi tulla hakemaan. Tuli vastaus että "kiitos en tarvi lähdi jo". Totesin että johan oli viheltäjä ja olin menossa nukkumaan. Tunnin päästä tuli viesti, että olen kohta siellä ja ostan sen antennin.
Terve! Minuu kusetti motoristi (uskomatonta) pääkaupunkiseudulta. Tarjosi hyviä ajosaappaita. Hinta oli 90 euroa. Kehui niitä, mutta kuva oli epäselvä. Kaupat tehtiin ja paskaahan minä ostin. Mietin rikosilmoitustakin. Kaveri ei suostunut purkamaan kauppaa. Heitin roskiin kengät joilla ei tehnyt mitään. Vitutti jonkunaikaa. Voin julkaista nimenkin jotta ei toiset haksahda moiseen tyyppiin. Muuten kaupat on sujuneet niin kuin on sovittu. Edelleen luotan
Ei toimi tuollainen epärehellisten kaupankävijöiden nimeäminen netissä, ei. Meillä on niin kovin monenlaista käsitystä siitä, mikä on rehellistä ja mikä epärehellistä kaupankäyntiä. Jos näitä epärehellisiä alettaisiin nimeämään, kuka tietäisi, mikä on totuus? Käyttäisikö joku tällaista palstaa koston välikappaleena? Tai yrittäisi kiristää sillä jo etukäteen? Minusta vasta oikeuden päätös olisi riittävän selvä pohja nimetä näitä huijareita.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Suomalainen rehellisyys kuuluu elämässäni sarjaan "katoavaa kansanperinnettä". Sen verran on tuota vaatimatonta omaisuutta häipynyt varkaiden matkaan mm. auto/kellari/työpaikkamurtojen seurauksena ja lähtipä tuo enskapyöräkin huijarin matkaan. Se on sanottava tällä foorumilla tapahtuneesta kaupanteosta(ja Tori.fi:n), ettei ole huomautettavaa muusta, kuin postin toiminnasta. Teen kaupanteko tilanteessa myyntiehdot selviksi: nouto tai lähetys postitse, maksu tililleni, tavara matkaan tai sitten postiennakolla. Nämä ehdot hyväksyn tietysti itsekkin...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Kunkku kirjoitti:Ei toimi tuollainen epärehellisten kaupankävijöiden nimeäminen netissä, ei. Meillä on niin kovin monenlaista käsitystä siitä, mikä on rehellistä ja mikä epärehellistä kaupankäyntiä. Jos näitä epärehellisiä alettaisiin nimeämään, kuka tietäisi, mikä on totuus? Käyttäisikö joku tällaista palstaa koston välikappaleena? Tai yrittäisi kiristää sillä jo etukäteen? Minusta vasta oikeuden päätös olisi riittävän selvä pohja nimetä näitä huijareita.
Aika monella muulla foorumilla se ainakin toimii. Sinnehän voit itse käydä antamassa vastineen, jos nyt sattuisi oma käyttäjätunnus syystä tai toisesta sinne ilmestymään. Enkä nyt meinannut oikealla nimellä sinne merkkaamista, vaan kyseisen foorumin käyttäjätunnuksen. Eikä sen tartte olla pelkkä epärehelliset kaupankävijät, aivan samalla tavalla voisi merkata myös hyvät kokemukset jos siltä tuntuu.
Kunkku kirjoitti:Ei toimi tuollainen epärehellisten kaupankävijöiden nimeäminen netissä, ei. Meillä on niin kovin monenlaista käsitystä siitä, mikä on rehellistä ja mikä epärehellistä kaupankäyntiä. Jos näitä epärehellisiä alettaisiin nimeämään, kuka tietäisi, mikä on totuus? Käyttäisikö joku tällaista palstaa koston välikappaleena? Tai yrittäisi kiristää sillä jo etukäteen? Minusta vasta oikeuden päätös olisi riittävän selvä pohja nimetä näitä huijareita.
Kyllä se minusta jotakuinkin toimii, sillä jotkut epärehellisyydet tai väärän totuuden kertomiset on ilman tuomioistuimen päätöstäkin päteviä. Sellaisena pitäisin esim. jos yhdeksälläkympillä ostetut 'hyvät' ajosaappaat on roskiskamaa.
Kyllä siitä voi kavereitakin infota!!!