Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- vtwin
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Ei noi helteet kovin montaa kertaa kesässä häiritse - itse olen käyttänyt samaa metodia jonka mainitsit, eli paita märäksi tarvittaessa. Käytän Merinovillapaitaa.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Tämä kävi mielessä että haukkuuko hintansa jos yli 25 asteen ajopäiviä on pari kourallista kesässä. Käyn nyt ainakin käpistelemässä Stormilla kun siellä menen viikolla käymään.
Kylätason kurapyöräilijä.
En oo nähnyt enkä kuullut mutta voin kuvitella vannoutuneiden kardaanimiesten reaktion jos joku tuollaisen projektin toteuttaa..jii vee kirjoitti:Onko kukaan koskaan nähnyt tai kuullut gardaanin vaihdosta ketjuvetoon
Esim jammun xj
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
- vtwin
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Tässä taitaa olla sellainen muunnospeli.
Eli kyllä se mahdollista on. Vaatii varmaan aikaa ja rahaa.
Tuo muuten kulki aika kovaa..
Eli kyllä se mahdollista on. Vaatii varmaan aikaa ja rahaa.
Tuo muuten kulki aika kovaa..
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Toi menee jo kuvassakin kovaa
Moottorin päässä ongelmat varmaan, swingejähän kyllä löytyy
Moottorin päässä ongelmat varmaan, swingejähän kyllä löytyy
-
Koheltaja
Ei varmaan sama pyörä mutta tuon näköisen bongasin joku viikko sitten Porkkala Cafessa, oli aika hurjan näköinen peli.
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/475/71 ... irt-medium tässä sama kehä III sisäpuoleltaKoheltaja kirjoitti:Tämä kävi mielessä että haukkuuko hintansa jos yli 25 asteen ajopäiviä on pari kourallista kesässä. Käyn nyt ainakin käpistelemässä Stormilla kun siellä menen viikolla käymään.
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
-
Koheltaja
Harmi etten pääse sovittamaan kun olen mökillä ja ilman sovittamista en uskalla tilata koska pieni pelko on että L saattaa olla pieni. Eipä ole kallis.
Jep.jii vee kirjoitti:Onko kukaan koskaan nähnyt tai kuullut gardaanin vaihdosta ketjuvetoon
Esim jammun xj
Yamahan xv pohjaisiin cafe racereihin on jotkut vaihtanu ketjuvedon.
Lisää tyhmiä kysymyksiä:
Kestääkö PET-pullo öljyä?
Eli olisi tarpeen pieni lisäysöljypullo sivulaukkuun ja olen aatellut 0,35 ltr v***apulloa. Jos se kestää 80 % tärpättiä niin kai se kestää mineraaliöljyäkin - vai?
Kestääkö PET-pullo öljyä?
Eli olisi tarpeen pieni lisäysöljypullo sivulaukkuun ja olen aatellut 0,35 ltr v***apulloa. Jos se kestää 80 % tärpättiä niin kai se kestää mineraaliöljyäkin - vai?
-
Koheltaja
Kestää öljyä. Mulla ollut muovisessa Jack Daniels pullossa aseöljyä yli 10v ajan ja välillä kuskailtu limpparipullossa öljyjä.
- mico
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Jack Danielsin kohdalla taitaa olla ihan sama kumpaa pullossa on öljyä vai sitä itseään, tosin se alkuperäinen sisältö ei kelpaa edes voiteluaineeksiKoheltaja kirjoitti:Kestää öljyä. Mulla ollut muovisessa Jack Daniels pullossa aseöljyä yli 10v ajan ja välillä kuskailtu limpparipullossa öljyjä.
- JuhaL
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Viesti:
Tullamore Dew tai Jameson toiminee paremmin kuskin voiteluaineena... Molempia saa pienessä muovipullossa.mico kirjoitti:Jack Danielsin kohdalla taitaa olla ihan sama kumpaa pullossa on öljyä vai sitä itseään, tosin se alkuperäinen sisältö ei kelpaa edes voiteluaineeksi
Kestävän, mutta hieman hinnakkaamman öljypullon saa Primuksen ja MSR:n pienimmistä alumiinisista polttoainepulloista.mstmpkulj kirjoitti:Eli olisi tarpeen pieni lisäysöljypullo sivulaukkuun
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
-
Koheltaja
Alku menee irvistellen ja sen jälkeen ihan sama miltä maistuu...mico kirjoitti:Jack Danielsin kohdalla taitaa olla ihan sama kumpaa pullossa on öljyä vai sitä itseään, tosin se alkuperäinen sisältö ei kelpaa edes voiteluaineeksi
"Kestääkö PET-pullo öljyä?"
Useamman vuoden kokemuksella voin sanoa että kestää. Peltikorkki ei oikein kestä hankausta, ei kannata laittaa mitään työkalua tai muuta teräväreunaista viereen.
Muovikorkki, esim. https://www.alko.fi/tuotteet/179864/Hie ... uovipullo/ on mielestäni parempi ratkaisu. Muovikorkki hapertuu kosketuksesta öljyn kanssa parissa vuodessa ja halkeaa. Itselle olen hankkinut kattavan valikoiman erikokoisia vaihtopulloja. Kaiken varalle.
Useamman vuoden kokemuksella voin sanoa että kestää. Peltikorkki ei oikein kestä hankausta, ei kannata laittaa mitään työkalua tai muuta teräväreunaista viereen.
Muovikorkki, esim. https://www.alko.fi/tuotteet/179864/Hie ... uovipullo/ on mielestäni parempi ratkaisu. Muovikorkki hapertuu kosketuksesta öljyn kanssa parissa vuodessa ja halkeaa. Itselle olen hankkinut kattavan valikoiman erikokoisia vaihtopulloja. Kaiken varalle.
"Roads? Where we're going, we don't need roads..." Dr. Emmett Lathrop "Doc" Brown