Eteen enskanastaa, taakse enskanastan ja rallipiikin sekoitusta. Solumuovipatjasta pala rintakehän kohdalle takin alle, hyvät hanskat ja saappaat ja jääsafarille.
Yhden talven kun olet ajanut, toivot että talvi olisi ympäri vuoden. Kesällä on aina niin hiki
Yhden talven kun olet ajanut, toivot että talvi olisi ympäri vuoden. Kesällä on aina niin hiki
Samaa mieltä! Ongelmaksi muodostuu kuitenkin välikelit ja oikean talven odottelu! Kuitenkin pyörän kanssa olet paljon paremmassa tilanteessa kuin moottorikelkkailijat. Alla pitää olla kunnon enduronastat ja pyörän paino mielellään 150+/-. Kaveri olisi hyvä olla mukana, välillä pyörä lipsahtaa urasta ojan pohjalle tai on muuten vaan nalkissa. Pikku polut ja kärrytiet vaihtuvat lumispooreihin, järvien jäille ja ennestään leveämmät hiekkatien pätkät kapenevat kummasti. Jopa jäinen kestopäällyste tuntuu hyvältä. Taukopaikoilla vaihdetaan ajatuksia hiihtäjien yms. kanssa jne. "Kaamosaika" kannattaa vetää lumilenkkejä ja keväämmällä laajentaa reviiriä. Pukeutuminen ei ole ongelma ja pakkasraja on kiinni siitä, miten moottori sietää kylmää. Itselläni on samat säädöt kesät/talvet joten käytännössä n. -10 astetta on maksimi.
Itse olen laittanut talvella syylärit umpeen,
että kone pääsee lämpenemään kunnolla.
Jo -15 kelillä saa olla lähes ummessa, että
lämmöt nousee "normaaliksi".
Mitenköhän tollanen jampun 600cc ilmajäähdytteinen kone pelaa talvella? Itse luulen että kestää pakkasta nestekonetta paremmin... no sen näkee kun nyt mulla on ensimmäistä talvea tuo TT liikenteessä.
-Make- kirjoitti:Mitenköhän tollanen jampun 600cc ilmajäähdytteinen kone pelaa talvella? Itse luulen että kestää pakkasta nestekonetta paremmin... no sen näkee kun nyt mulla on ensimmäistä talvea tuo TT liikenteessä.
Viime talven ajelin TTR:llä ja eipä tuota mitään ongelmia ollut. Joskus saattoi joutua polkemaan enemmän käyntiin varmaan tulppa kastui tai jotain sellaista.
Tarpeeks pintaa riittää,eli nappulakumi on laillinen,tosin aika hemmetin liukas
Kui pitkät noi nastat saa olla en muista,mutt ite pidän siinäkin saman systeemin ku xenonvaloilla,mun turvalisus on tärkeämpi ku jonkin krakaihmisen määräykset
Isot nappulat ja riittävästi piikkejä niin pitoa mukavasti.
Poliisit pari kertaa seisattaneet ja tuumailivat jotta pitävät renkaat.Kingsit ja rallinastat taitaa mulla olla.
Asfaltille noilla en mielellään mene mutta eipä ole tarvettakaan.
Kuvassa renkaat pääosasa.
T Jarski
Kyllä sitä talvi ajetaan, minkä vain kelit ja vehkeet sallivat
Viime talvi meni enskanastoilla edessä ja takana, pitoa ja hauskuutta riitti aina ja samalla reseptillä jatketaan nytkin, tosin joutuu hieman odottamaan, et tulee kunnon polanteet teihin, ettei nuo enskanastat häviä rannetta punastaessa...
Taidan lopettaa talvimoottoripyöräilyn. Ei siinä ole mitään järkeä. Aamusin suolatulla tiellä, kun ajelee ei nää mitää. Kauhee pukeminen. Mopo ruostuu.
Happi kirjoitti:Taidan lopettaa talvimoottoripyöräilyn. Ei siinä ole mitään järkeä. Aamusin suolatulla tiellä, kun ajelee ei nää mitää. Kauhee pukeminen. Mopo ruostuu.
Happi
Mitäs sieniä se Harri on viikonloppuna vetänyt? Tuletko edes Pystymettään, vaikka tuolla toisessa topikissa kyllä uhosit?
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Happi kirjoitti:Taidan lopettaa talvimoottoripyöräilyn. Ei siinä ole mitään järkeä. Aamusin suolatulla tiellä, kun ajelee ei nää mitää. Kauhee pukeminen. Mopo ruostuu.
Happi
Mitäs sieniä se Harri on viikonloppuna vetänyt? Tuletko edes Pystymettään, vaikka tuolla toisessa topikissa kyllä uhosit?
Yritys on ainakin, ei noista vanhoista Hondista aina tiedä.
Näyttäs tulevan kesäkeli viikonlopuks, ainakin tän päivän ennusteiden mukaan.
Kuinka kauan porukalla kestää enskapiikit? Eilen käväsin tunnin verran enskailemassa ja ku tulin takasin niin arviolta 40 piikkiä poikki takarenkaasta. Renkaan keskeltä joka toisen nappulan kohdalta kaks piikkiä kolmesta poikki. Ajoin pääasiassa mettäpolkuja ja noin 5km siirtymiä. Ajaako porukka yksillä renkailla koko talven vai meneekö renkaita ku purkkaa? Renkaina on jotku Michelinin piikit, mitkä tuli pyörän mukana..
Onkos eri renkaissa paljonki eroja kestävyyden kannalta? Ite saanu semmosen käsityksen et harrastus hommissa parhaat ja kestävimmät ois trelleborgit? Ne taitaa olla kans kalleimmat..