Miten noista avattarista saa tarpeeksi pieniä?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Miten noista avattarista saa tarpeeksi pieniä?
Heippa
Yritin laittaa jotain kuvaa avattareksi. Filen koko oli jo alle 3 kt.
Kuitenkin se valitti että pitää olla alla 80 x 80 pixeliä.
Miten pääsee siihen, että avatar menee läpi?
Yritin laittaa jotain kuvaa avattareksi. Filen koko oli jo alle 3 kt.
Kuitenkin se valitti että pitää olla alla 80 x 80 pixeliä.
Miten pääsee siihen, että avatar menee läpi?
- t.t.tammi
- Pyörä: Pan European 1991
- Viesti:
Oliskos vinkkiä miten tuosta kuvasta sais niin pienen että se kävis avattareksi:

Alkuperäisen kuvan oon rajannut neliöksi ja sen jälkeen muuttanut kooksi 80x80 mutta se jää yli 40kt:n kokoiseksi.
Jollain kikkailulla olen sen saanut irfanview:llä noin 20kiloseks että siitä on saanu jotain tolkkuakin vielä.
Onko vinkkiä mitä optiota tuolta tulisi käyttää että sen saisi alle 6kiloseks? Omat arvailut saa vain pikselimössöä aikaseks.
Toki saa pienentää valmiiksikin jos parempia ohjelmia.

Alkuperäisen kuvan oon rajannut neliöksi ja sen jälkeen muuttanut kooksi 80x80 mutta se jää yli 40kt:n kokoiseksi.
Jollain kikkailulla olen sen saanut irfanview:llä noin 20kiloseks että siitä on saanu jotain tolkkuakin vielä.
Onko vinkkiä mitä optiota tuolta tulisi käyttää että sen saisi alle 6kiloseks? Omat arvailut saa vain pikselimössöä aikaseks.
Viimeksi muokannut t.t.tammi, Ti Marras 24, 2009 10:52 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kelpaako tuo?t.t.tammi kirjoitti:Oliskos vinkkiä miten tuosta kuvasta sais niin pienen että se kävis avattareksi:
- Liitteet
-
- ava80_80_6k.jpg
- (5.39 KiB) Tiedosto ladattu 500 kertaa
- t.t.tammi
- Pyörä: Pan European 1991
- Viesti:
Tämä tosiaan auttaa, toi alkuperänen kuvan koko tippu 40kilost johonki neljään kiloon.antti-a kirjoitti:jpg kuvaa kun tallentaa pitää ottaa EXIF IPTC JPG comment datoja pois. Sillä saa kuvan kilotavut tosi pieneksi .
Esim. irfanview ja thumbs ohjelmalla onnistuu. Ja varmaan kaikilla muillakin kuvan käsittely ohjelmilla.
Nyt osaan päivittää avattaren itsekki, kiitti vinkeist.
- amaunu
- Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Jostain syystä herjaa aina että maksimikoko saa olla 80 vaikka olis pienentäny alle mokomanTorsti kirjoitti:http://www.shrinkpictures.com/create-avatar/
-ari
Jaa. Pienensin juuri kuvan eikä se herjaillut mitään.amaunu kirjoitti:Jostain syystä herjaa aina että maksimikoko saa olla 80 vaikka olis pienentäny alle mokomanTorsti kirjoitti:http://www.shrinkpictures.com/create-avatar/