No niimpä tietysti tämä pyörä oli jo myytyaleksi kirjoitti:No soitin tähän kyseiseen firmaan nettimp.com joka tuottaa pyöriä suomen puolelle ja sanoivat että esim http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=4
Pyörä saksasta
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- kurapyörä
- Viestit: 1534
- Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
- Pyörä: Africa twin 750
- Paikkakunta: Teisko
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
- kurapyörä
- Viestit: 1534
- Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
- Pyörä: Africa twin 750
- Paikkakunta: Teisko
Mitäs kaikkia nettisivuja niitä on mistä voisi katsella saksasta pyöriä en ainakaan tiedä itse kuin kaksi noi sivut on kohta kulutettu puhki
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... MB&lang=en
http://www.motoscout24.autoscout24.de/Public/Home.aspx
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... MB&lang=en
http://www.motoscout24.autoscout24.de/Public/Home.aspx
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
- kurapyörä
- Viestit: 1534
- Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
- Pyörä: Africa twin 750
- Paikkakunta: Teisko
Paljonko on noi kats + rek maksut noin?
( Saako muuten ilman vaatimustenmukaisuustodistusta laittettua rekisteriin? )
( Saako muuten ilman vaatimustenmukaisuustodistusta laittettua rekisteriin? )
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Tuosta katastuskonttorin maksuja (tai tarrakilpi kylla oli tullista)
tyyppikatastus 120,00
tarrakilpi 12,00
pellikilpi+paperit 25,00
Ja kylla ne haluaa sen tyyppitodistuksen, samaa kyselin taalta itekkin alkusyksystä..
Tosin suzukin kanssa sai ainakin suzuki gmbh:lta sen ihan sähköpostitse, loistavaa palvelua, ja pelkästää sen takia harkitten vielä kaksikertaa luovunko suzukista vaiko en...
tyyppikatastus 120,00
tarrakilpi 12,00
pellikilpi+paperit 25,00
Ja kylla ne haluaa sen tyyppitodistuksen, samaa kyselin taalta itekkin alkusyksystä..
Tosin suzukin kanssa sai ainakin suzuki gmbh:lta sen ihan sähköpostitse, loistavaa palvelua, ja pelkästää sen takia harkitten vielä kaksikertaa luovunko suzukista vaiko en...
-
MarkkuHoo
- Viestit: 1134
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Katsastuskonttorit vaativat mielestäni ja kokemuksestakin pyörästä ihan virallisen COC-dokumentin leimoillaleppis kirjoitti: Ja kylla ne haluaa sen tyyppitodistuksen, samaa kyselin taalta itekkin alkusyksystä..
Tosin suzukin kanssa sai ainakin suzuki gmbh:lta sen ihan sähköpostitse
ja allekirjoituksilla varustettuna, sähköpostin liite tai faksikopio ei riitä, vaikka sellaisenkin pyydettäessä noista saa.
Varsinkin kun jos tuosta COC-paperista maksaa rahaa, niin siihen rahaan pitääkin jo saada ihan virallinen paperidokumentti, eikä vaan kopiota.
Niin siis juu, en jsaksanu alkaa tarinoimaan kiireissäni tuota edellistä viestiä mutta siis
Ostin pyoran saksasta, laitoin sähköisen postin suzuki gmbh:n johonki osoitteeseen ja kolkuttelin mopolla suomeen, ja kirosin mielessäni että pirun nahkahousut kun eivät viittsi edes vastata viestiin, jossa kyselin CoC-todistusta ja kuinka sen saisin ja mihin hintaan....
2 paivaa ehdin olemaan suomessa (aloittamaan rekisterointi katastuksen) kun laatikosta tuli suzukilta kirje, ajattelin että johan on markkinointi miehet nopeita, kun heti tulee mainos lehtisiä kun pyörän tuo (samaan tapaan kuin delta autosta) avasin kyseisen kirjekuoren ja kumastelin sitä hetken...
sitten ymmärsin että se oli CoC todistus, allekirjotettuna leimalla ja SUOMENKIELISELLA LAKIPYKÄLÄLLÄ jossa kerrotiin että pyörä pitää hyväksyä koska se on EU alueelle hyväksytty
Eli siis, lyhyemmin
tilasin sähköpostilla, tuli saksasta postitettuna kotia, 0 € , tyon kesto n 3min.
Ostin pyoran saksasta, laitoin sähköisen postin suzuki gmbh:n johonki osoitteeseen ja kolkuttelin mopolla suomeen, ja kirosin mielessäni että pirun nahkahousut kun eivät viittsi edes vastata viestiin, jossa kyselin CoC-todistusta ja kuinka sen saisin ja mihin hintaan....
2 paivaa ehdin olemaan suomessa (aloittamaan rekisterointi katastuksen) kun laatikosta tuli suzukilta kirje, ajattelin että johan on markkinointi miehet nopeita, kun heti tulee mainos lehtisiä kun pyörän tuo (samaan tapaan kuin delta autosta) avasin kyseisen kirjekuoren ja kumastelin sitä hetken...
sitten ymmärsin että se oli CoC todistus, allekirjotettuna leimalla ja SUOMENKIELISELLA LAKIPYKÄLÄLLÄ jossa kerrotiin että pyörä pitää hyväksyä koska se on EU alueelle hyväksytty
Eli siis, lyhyemmin
tilasin sähköpostilla, tuli saksasta postitettuna kotia, 0 € , tyon kesto n 3min.
- kurapyörä
- Viestit: 1534
- Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
- Pyörä: Africa twin 750
- Paikkakunta: Teisko
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Paperit
Outo juttu toi paperien vaatiminen. CoC tai mikä lie vaaditaan joskus, joskus ei. Eli tuli ostettua eilen Ruotsista pyörä ja tässä ihmettelen että tarvitaanko nyt niitä taas kun fillari on rekisterissä ja katsastettuan Ruotsissa. Mites ne uudet säädökset alkuvuodesta jotka sanovat että jos auton (pyörä?) katsastus on voimassa ulkomailla ( EU?) niin sitä ei tarvitse katsastaa Suomessa. Onko mikään oikeasti muuttunut?
Kaveri toi syksyllä pyörän Ruotsista eikä hän tarvinnut mitään todistuksia!

Kaveri toi syksyllä pyörän Ruotsista eikä hän tarvinnut mitään todistuksia!
Oikeudenmukaiselta tuntuis,et nyt,kun Eu:ta ollaan niin ei tarvitsis katsastella
ym.todistuksia säätää mutta kyllä katsastus ja ensirekisteröinti Suomeen täytyy hoitaa ja siinä ohessa nää katsasrusviranomaisten vaatimat todistukset. Katos jos Ruotsalaisesta rekisteriotteesta löytyy e-tyyppihyväksyntä niin sillon on asia toinen. Siinä tapauksessa menet vaan konttorille mopo ja Ruattalainen rekisteriote mukana ja katsastatte
ajokin ja homma bueno. Mun Kotkan alkup.rekisteriotteessa oli tää e-tyyppihyväksyntä,eikä muita papereita tarvittu.
ym.todistuksia säätää mutta kyllä katsastus ja ensirekisteröinti Suomeen täytyy hoitaa ja siinä ohessa nää katsasrusviranomaisten vaatimat todistukset. Katos jos Ruotsalaisesta rekisteriotteesta löytyy e-tyyppihyväksyntä niin sillon on asia toinen. Siinä tapauksessa menet vaan konttorille mopo ja Ruattalainen rekisteriote mukana ja katsastatte
ajokin ja homma bueno. Mun Kotkan alkup.rekisteriotteessa oli tää e-tyyppihyväksyntä,eikä muita papereita tarvittu.
Viimeksi muokannut RiiMi, To Helmi 07, 2008 7:59 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
Minuakin harmitti kun ymmärsin että rahaa palaa taas
( huonoimmillaan kuullema jopa parisataa(!) euro) moisen COC-todistuksen
hankkimiseen. Onneksi löysin TÜV-Nord`in sivuille jossa kopio
todistuksesta luvattiin lähettää muutamassa päivässä, ja alkuperäinen
postiennakolla( hintaan n.85e + alv ) myöhemmin. Faksilla lähetin kopion rekisteriotteesta ( saksalaisesta ) sekä tiedot pyörän tyyppikilvestä + yhteystietoni. Lentopostilla tuli muutaman päivän kuluttua, ymmärtääkseni alkuperäinen, allekirjotuksin ja leimoin varustettu todistus....veloituksetta!
( huonoimmillaan kuullema jopa parisataa(!) euro) moisen COC-todistuksen
hankkimiseen. Onneksi löysin TÜV-Nord`in sivuille jossa kopio
todistuksesta luvattiin lähettää muutamassa päivässä, ja alkuperäinen
postiennakolla( hintaan n.85e + alv ) myöhemmin. Faksilla lähetin kopion rekisteriotteesta ( saksalaisesta ) sekä tiedot pyörän tyyppikilvestä + yhteystietoni. Lentopostilla tuli muutaman päivän kuluttua, ymmärtääkseni alkuperäinen, allekirjotuksin ja leimoin varustettu todistus....veloituksetta!
Osaan puhua vain omasta kokemuksesta. Ostin mopon suomalaiselta yksityiseltä henkilöltä joka tuo pyöriä maahan jatkuvalla syötöllä.
maksoin -92 domista yhteensä 2450,- ja pelkän mopon hinta oli 1700,-
Kannattaa katsoa että coc on todellakin ostettuun pyörään sopiva. Itse en siitä muuta tajunnut katsoa, kuin suurinpiirtein runkonumeron paikkansapitävyyden.
Rekisteröintikatsastuksessa inssi huomas että coc on kuristetulle vehkeelle ja saksalaisessa rek. todistuksessa oli merkintä normaalitehoiseksi palautuksesta.
Meinas tulla kalliiks mopedi ainoastaan pienen kw eron missaaminen. Teetti kyllä pirusti paperitöitä saada mopo suomen rekisteriin. Onneksi myyjä sai jostain hommattua ko mopon oikean coc:n.
maksoin -92 domista yhteensä 2450,- ja pelkän mopon hinta oli 1700,-
Kannattaa katsoa että coc on todellakin ostettuun pyörään sopiva. Itse en siitä muuta tajunnut katsoa, kuin suurinpiirtein runkonumeron paikkansapitävyyden.
Rekisteröintikatsastuksessa inssi huomas että coc on kuristetulle vehkeelle ja saksalaisessa rek. todistuksessa oli merkintä normaalitehoiseksi palautuksesta.
Meinas tulla kalliiks mopedi ainoastaan pienen kw eron missaaminen. Teetti kyllä pirusti paperitöitä saada mopo suomen rekisteriin. Onneksi myyjä sai jostain hommattua ko mopon oikean coc:n.
CoC
Pidän edelleen outona seikkaa että pitää hankkia jotain paperia siitä että EU:ssa valmistettu fillari, joka on myyty uutena EU-maahan ja rekistöröity siellä, täyttäisi EU:n vaatimukset. Suomi ja Ruotsi liittyi -95, eli ennenkuin pyörä edes valmistui. Saksa, valmistusmaa oli perustajajäsen ja yhdistyi tietääkseni -91. En ole edes tuomassa MZ:aa vaan Bemaria. 
- jonkko
- Viestit: 3551
- Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
- Pyörä: KTM 640 Adventure
- Paikkakunta: Pargas
Re: CoC
Ei muuta ku tervettuloa suomeen politikkaan,pääasia et se on niin hankala kuin vaa voi olla ja vielä joutuu maksaa erilisiä lisämaksuja niin sitten valtakunnassa kaikki hyvinpate56 kirjoitti:Pidän edelleen outona seikkaa että pitää hankkia jotain paperia siitä että EU:ssa valmistettu fillari, joka on myyty uutena EU-maahan ja rekistöröity siellä, täyttäisi EU:n vaatimukset. Suomi ja Ruotsi liittyi -95, eli ennenkuin pyörä edes valmistui. Saksa, valmistusmaa oli perustajajäsen ja yhdistyi tietääkseni -91. En ole edes tuomassa MZ:aa vaan Bemaria.
Se et eu,n sisällä ei saa olla tupplaveroja niin eihän se niin tärkeäätä vissin ole+nää venäjän malliset 15 leimaa 15 paperiin kunhan ne leimat tulee valtion kassaan
Team kahajo
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/