ajotekniikoista

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

mikki
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 2:24 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

ajotekniikoista

Viesti Kirjoittaja mikki »

kaipaisin ajajien mielipiteitä erilaisista ajotekniikoista vs. ajopaikka.
seisaalteen/istualteen tuntuu olevan loputon kiistelyn aihe useassa keskusteluporukassa, samoin spoorissa ajaminen keulaa keventäen vai kaikki paino etusella......
mutta mitenpä sitten röykkiöt, joka töyssy pohjankautta vai "liitäen" yli vain....
pehmeässä hiekassa seisaalten urku auki vai istuen nätisti.....
onhan näitä, mutta minkä olette kokeneet toimiviksi itsellenne?
Avatar
NiKu
Viestit: 405
Liittynyt: Ti Joulu 19, 2006 11:43 am
Pyörä: EiOo vielä..
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiKu »

En oo niin kauan viel ajellu kurpyöräll, mut ku oltii jokune tunti päristelee soramontus, ni tuli todettua et jos maasto vähä "vaativampi" ni seisaltaen pystyy pyörän paremmin käsittelee, ja pienet hommat se hoitaa aika pal ite.
Mull toine ongelma mikä aiheutti soramontus ongelma, et tulee noit "reflexikorjauxia" ja sit ollaan turvallaan :(

Tost pehmeis kohdist ajamisest; ni onha se ikävämpää jos menee etupyörä alta pois.. nimim. kokemusta on.. :roll:
Ni six mä laitan ääneni kyll siihe et paino taakse ja hiema lisää vetoa kahvaa kääntämäl, ni sujuu esim. "lätäköt" mukavammin.
Ei mopoilla tänäkää vuonna..
Avatar
jonkko
Viestit: 3551
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Tyylejä on vähintään yhtä paljon kuin kuskeja :D
Itekkin vaihdan ajotyyliäni ihan mill tuulella olen melkein :wink:
Paras ajotyyli on se mitä tuntuu hyvältä itselleen!
Mutt aika monessa jutussa niin lisäkaasulla pärjää :twisted:
Joss pikkasen uskaltaa lisätä kaasua esim,joss etupää rupee ettiä pehmeässä hiekassa niin paino taakse ja lissää kaasua niin helpottaa kummasti ajamista :D
Ok,jossain vaihees on aina pakko jarrutellakin mutt se onkin sitten toinen onkelma 8)
Ja sitten kans se et helpompaa korjata "ajovirheitä" tai muita kommelluksia joss pistää mopottimen kallistamaan enemmän ku oma kroppa kallistelee.

Tämmöistä täältä vaikka löytyy foorumin täydeltä oikein pro kuskejakin kertomaan miten toimia :D
Vastaa Viestiin