Pönttövuoren tunneli

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
JyskänRiku
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
Pyörä: BMW F800GS -10
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja JyskänRiku »

Kyllä, kävin mm. Laajavuoren päällä. Oli kohtalaisen vetelässä kunnossa se mäki ylös ja tuli gessusta kerralla tiskattavaa taas. Tuosta tunnelin tukkimisesta annan kyllä haisevan vastalauseen. Muutan kohta Kööpenhaminaan ja haen Ruotsin kansalaisuutta.
van seagal
Viestit: 106
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:30 pm
Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -18

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja van seagal »

Harmi että sulkivat tunnelin. Onneksi kerkesin käydä viime kesänä surauttamassa läpi V-Strommilla. Kuva
Jarmo H
Viestit: 750
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 10:53 am
Pyörä: KTMs
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja Jarmo H »

Vieressä on uusi tunneli. Varmaankin joku on testannut?
Avatar
KN76
Viestit: 1415
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Jarmo H kirjoitti:Vieressä on uusi tunneli. Varmaankin joku on testannut?
Voi käydä ahtaaks jos sattuu junan kanssa samaan aikaan... :roll:
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Jarmo H
Viestit: 750
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 10:53 am
Pyörä: KTMs
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja Jarmo H »

Luulisi kuitenkin nykytunneleissa olevan jonkunlainen huoltotie kun niitä on myös radan varsilla. En kuitenkaan kehota testaamaan. Löytyyhän noita haasteita muualtakin.
Jarno
Viestit: 2617
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Kai tuo tunnelin väsääminen on sen verran arvokasta touhua ettei siihen mitään huoltoteitä tehdä rinnalle...
Mitä kuukkelin kuvahaulla löysin noita tunnelikuvia niin aika tarkkaan ovat mitoitttu käytössä olevan kaluston mukaan, myös pönttövuoressa...
gff-3
Viestit: 662
Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

Kai nyt samalla pehmustetaan kaikki tien vierillä kasvavat puutkin ettei niihin mahdollisesti osuessa satu? Miksei kukaan ajattele lapsia!!
Nomen est omen
Viestit: 48
Liittynyt: Su Huhti 08, 2012 8:32 pm
Pyörä: Africa Twin '96

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja Nomen est omen »

Kävinpähän pyörähtämässä. Kuvia klikkaamalla isommaks.

Kuva

Kuva

edit; korjailin linkitystä

Edit; Toinen kuva on toistaiseksi poistettu serveriltä "mielipahan vuoksi" 21.9.2014. Koetetaan ymmärtää *huokaus*
Viimeksi muokannut Nomen est omen, Su Syys 21, 2014 5:01 pm. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
TLi
Viestit: 174
Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Pyörä: DL1000
Paikkakunta: Loppi

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja TLi »

Jopa on hieno tuo jälkimmäinen kuva. Kalusto ja kuvaajan taidot on näköjään kohdallaan.
Koheltaja
Viestit: 8074
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mä taas ihailin louhijoiden tekemää mestarinäytettä, näkee hyvin että on edetty pätkä kerrallaan ja siitä tullut tunneliin "poimut" koko matkalle. Mutta on kyllä komea kuva, tuossa jos olisi vielä pyörä kuvassa niin olisi aineksia vaikka ensi vuoden kalenteriin. Äkkiä photoshoppaamaan :wink:
Kylätason kurapyöräilijä.
Nomen est omen
Viestit: 48
Liittynyt: Su Huhti 08, 2012 8:32 pm
Pyörä: Africa Twin '96

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja Nomen est omen »

Koheltaja kirjoitti:... tuossa jos olisi vielä pyörä kuvassa niin olisi aineksia vaikka ensi vuoden kalenteriin. Äkkiä photoshoppaamaan :wink:



Hmm, saatan poistaa kuvan jossain vaiheessa, mutta olkoon nyt pari päivää. :D

edit; Leikkimielinen kuvamanipulaatio poistettu
Viimeksi muokannut Nomen est omen, Su Syys 21, 2014 5:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koheltaja
Viestit: 8074
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Nyt on suorastaan paljon hyvempi :D
Kylätason kurapyöräilijä.
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Moottoritie työmaalla on useita tunneleita joissa voisi kuvailla.Liikennemerkeillä kielletty joten ei sinne pääse...
Avatar
Lakupilotti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
Pyörä: Laku
Paikkakunta: Päntäne

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

TLi kirjoitti:Jopa on hieno tuo jälkimmäinen kuva. Kalusto ja kuvaajan taidot on näköjään kohdallaan.
Onpa tosiaan !
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Nomen est omen
Viestit: 48
Liittynyt: Su Huhti 08, 2012 8:32 pm
Pyörä: Africa Twin '96

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja Nomen est omen »

Lakupilotti kirjoitti:
TLi kirjoitti:Jopa on hieno tuo jälkimmäinen kuva. Kalusto ja kuvaajan taidot on näköjään kohdallaan.
Onpa tosiaan !
Kiitoksia :wink:
Vastaa Viestiin