Pönttövuoren tunneli

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jiitee
Viestit: 419
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja jiitee »

Tämähän on huono asia. On se kumma, jos aikuinen ihminen ei, riskit tietäen voi päättää ajaako tunneliin vai jättääkö ajamatta. Kyltit tunnelin päihin, ajo omalla vastuulla, olisi riittänyt...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Nomen est omen
Viestit: 48
Liittynyt: Su Huhti 08, 2012 8:32 pm
Pyörä: Africa Twin '96

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja Nomen est omen »

Nooh, leikkuuvehkeet mukaan kun kevät koittaa? :D
juhap
Viestit: 971
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja juhap »

Nomen est omen kirjoitti:Nooh, leikkuuvehkeet mukaan kun kevät koittaa? :D
polttomoottorilentävä... ja kalteriin moponmentävä reikä :)
Avatar
JTapani
Viestit: 411
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
Pyörä: Africa Twin
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja JTapani »

Kyllähän samalla ideologialla pitäisi sulkea esim. karhunkierros yms. Vaelluspaikat. Niissä voi loukkaantua vielä pahemmin.

Hohhoijjaaa...
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
ankara
Viestit: 671
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Pyörä: Hupsvarma&LadyDomina
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja ankara »

jiitee kirjoitti:...jos aikuinen ihminen ...
tuo on niin totta, mutta entä penskat... :?
Avatar
gixxerman
Viestit: 4477
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Onneksi ennätti vielä syksyllä ajaa Betalla läpi,on nykyinen kalusto kastettu sen suhteen.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
VMK
Viestit: 2
Liittynyt: Su Maalis 22, 2009 7:41 pm
Pyörä: Yamaha 660 '08

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja VMK »

Tunnelin omistaa Liikennevirasto eivätkä he voi taata tältä osin tunnelin turvallisuutta. Jos katosta tippuu edes satunnaisesti murikoita ja keväisin jääpuikkoja niin turvallisuudesta vastaavan virkamiehen on helppo tehdä päätös tunnelin sulkemisesta kun vaihtoehtona on jääkiipeilijän niskaan pudonnut jääpuikko ja tarkastajan oma kuva Ilta-Sanomien kannessa "Ylitarkastaja epäiltynä kuolemantuottamuksesta!" ja Keski-Suomalainen hehkuttaa "Miksi kukaan ei tehnyt mitään vaikka vaarat tiedettiin?!"

Tälläiseksi on nykymaailma mennyt emmekä taida voida muuttaa suuntaa. Safety comes first!
Liitteet
IMG_0431.JPG
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Onneksi tuli itsekin tuo koettua toissa kesänä, kyllä nyt harmittaisi jos ei olis käyny ajamassa.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
TLi
Viestit: 174
Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Pyörä: DL1000
Paikkakunta: Loppi

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja TLi »

Sauli kirjoitti:Onneksi tuli itsekin tuo koettua toissa kesänä, kyllä nyt harmittaisi jos ei olis käyny ajamassa.
Onneksi tosiaan tuli pari kertaa tuolla käytyä. Toisella kertaa oli kaveri kyykyllä mukana ja hyvin sekin tunnelin läpi tuli.
Avatar
Kampi
Viestit: 1402
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Pyörä: R1200GSA
Paikkakunta: Valkeala

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja Kampi »

Kyllä näissä kuvioissa "safety comes first" on vaan niin tylsää, niin tylsää. Onneksi pääsin kokemaan The tunnelin sentään muutamaan kertaan, jopa matkustajan kanssa.
treriksrøysare
Nomen est omen
Viestit: 48
Liittynyt: Su Huhti 08, 2012 8:32 pm
Pyörä: Africa Twin '96

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja Nomen est omen »

Siinä ei taida riittää varotuskyltti takaamaan vastuuvapautusta?
TLi
Viestit: 174
Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Pyörä: DL1000
Paikkakunta: Loppi

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja TLi »

Kampi kirjoitti:Kyllä näissä kuvioissa "safety comes first" on vaan niin tylsää, niin tylsää. Onneksi pääsin kokemaan The tunnelin sentään muutamaan kertaan, jopa matkustajan kanssa.
Olitkohan sinä mukana jollain reissulla jolla kävimme tunnelissa? Porukkaa oli joku 4-5(?) pyörää. Transalppi veti letkaa, itse ajelin V-Strommilla ja joku Gessukin oli kaksi päällä mukana, AT taisi tulla letkan viimeisenä. Aikaa on joku 3-4 vuotta ja kokoontuminen oli siinä risteyksessä Kalkkisista Pulkkilanharjun suuntaan. Muistelin että olisit kuvannut jotain videota, ehkä muutakin, sillä reissulla. Olisikohan tätä materiaalia mahdollisuus saada?
Avatar
Kampi
Viestit: 1402
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Pyörä: R1200GSA
Paikkakunta: Valkeala

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja Kampi »

TLi kirjoitti:Olitkohan sinä mukana jollain reissulla jolla kävimme tunnelissa? Porukkaa oli joku 4-5(?) pyörää. Transalppi veti letkaa, itse ajelin V-Strommilla ja joku Gessukin oli kaksi päällä mukana, AT taisi tulla letkan viimeisenä. Aikaa on joku 3-4 vuotta ja kokoontuminen oli siinä risteyksessä Kalkkisista Pulkkilanharjun suuntaan. Muistelin että olisit kuvannut jotain videota, ehkä muutakin, sillä reissulla. Olisikohan tätä materiaalia mahdollisuus saada?
Taitaa hyvinkin olla juuri näin! Kyllä sitä matskua on tallella, tosin hyvin vähän mutta kuitenkin.
treriksrøysare
Avatar
JyskänRiku
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
Pyörä: BMW F800GS -10
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja JyskänRiku »

Jossain vaiheessa vähän ihmettelinkin että miten näin eksoottinen hauskuus voi olla olemassa. Eihän tällaista erikoisuutta voi yleiseen käyttöön jättää, eihän?
Avatar
gixxerman
Viestit: 4477
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

No,ajelitko Riku tänään?
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Vastaa Viestiin