Pönttövuoren tunneli
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
jiitee
- Viestit: 419
- Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
- Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Pönttövuoren tunneli
Tämähän on huono asia. On se kumma, jos aikuinen ihminen ei, riskit tietäen voi päättää ajaako tunneliin vai jättääkö ajamatta. Kyltit tunnelin päihin, ajo omalla vastuulla, olisi riittänyt...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
-
Nomen est omen
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Huhti 08, 2012 8:32 pm
- Pyörä: Africa Twin '96
Re: Pönttövuoren tunneli
Nooh, leikkuuvehkeet mukaan kun kevät koittaa? 
Re: Pönttövuoren tunneli
polttomoottorilentävä... ja kalteriin moponmentävä reikäNomen est omen kirjoitti:Nooh, leikkuuvehkeet mukaan kun kevät koittaa?
- JTapani
- Viestit: 411
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
- Pyörä: Africa Twin
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Pönttövuoren tunneli
Kyllähän samalla ideologialla pitäisi sulkea esim. karhunkierros yms. Vaelluspaikat. Niissä voi loukkaantua vielä pahemmin.
Hohhoijjaaa...
Hohhoijjaaa...
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
-Pjotr Pavlenko-
-
ankara
- Viestit: 671
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
- Pyörä: Hupsvarma&LadyDomina
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Pönttövuoren tunneli
tuo on niin totta, mutta entä penskat...jiitee kirjoitti:...jos aikuinen ihminen ...
- gixxerman
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
- Pyörä: 4xtohtori
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Pönttövuoren tunneli
Onneksi ennätti vielä syksyllä ajaa Betalla läpi,on nykyinen kalusto kastettu sen suhteen.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Re: Pönttövuoren tunneli
Tunnelin omistaa Liikennevirasto eivätkä he voi taata tältä osin tunnelin turvallisuutta. Jos katosta tippuu edes satunnaisesti murikoita ja keväisin jääpuikkoja niin turvallisuudesta vastaavan virkamiehen on helppo tehdä päätös tunnelin sulkemisesta kun vaihtoehtona on jääkiipeilijän niskaan pudonnut jääpuikko ja tarkastajan oma kuva Ilta-Sanomien kannessa "Ylitarkastaja epäiltynä kuolemantuottamuksesta!" ja Keski-Suomalainen hehkuttaa "Miksi kukaan ei tehnyt mitään vaikka vaarat tiedettiin?!"
Tälläiseksi on nykymaailma mennyt emmekä taida voida muuttaa suuntaa. Safety comes first!
Tälläiseksi on nykymaailma mennyt emmekä taida voida muuttaa suuntaa. Safety comes first!
Re: Pönttövuoren tunneli
Onneksi tuli itsekin tuo koettua toissa kesänä, kyllä nyt harmittaisi jos ei olis käyny ajamassa.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Re: Pönttövuoren tunneli
Onneksi tosiaan tuli pari kertaa tuolla käytyä. Toisella kertaa oli kaveri kyykyllä mukana ja hyvin sekin tunnelin läpi tuli.Sauli kirjoitti:Onneksi tuli itsekin tuo koettua toissa kesänä, kyllä nyt harmittaisi jos ei olis käyny ajamassa.
Re: Pönttövuoren tunneli
Kyllä näissä kuvioissa "safety comes first" on vaan niin tylsää, niin tylsää. Onneksi pääsin kokemaan The tunnelin sentään muutamaan kertaan, jopa matkustajan kanssa.
treriksrøysare
-
Nomen est omen
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Huhti 08, 2012 8:32 pm
- Pyörä: Africa Twin '96
Re: Pönttövuoren tunneli
Siinä ei taida riittää varotuskyltti takaamaan vastuuvapautusta?
Re: Pönttövuoren tunneli
Olitkohan sinä mukana jollain reissulla jolla kävimme tunnelissa? Porukkaa oli joku 4-5(?) pyörää. Transalppi veti letkaa, itse ajelin V-Strommilla ja joku Gessukin oli kaksi päällä mukana, AT taisi tulla letkan viimeisenä. Aikaa on joku 3-4 vuotta ja kokoontuminen oli siinä risteyksessä Kalkkisista Pulkkilanharjun suuntaan. Muistelin että olisit kuvannut jotain videota, ehkä muutakin, sillä reissulla. Olisikohan tätä materiaalia mahdollisuus saada?Kampi kirjoitti:Kyllä näissä kuvioissa "safety comes first" on vaan niin tylsää, niin tylsää. Onneksi pääsin kokemaan The tunnelin sentään muutamaan kertaan, jopa matkustajan kanssa.
Re: Pönttövuoren tunneli
Taitaa hyvinkin olla juuri näin! Kyllä sitä matskua on tallella, tosin hyvin vähän mutta kuitenkin.TLi kirjoitti:Olitkohan sinä mukana jollain reissulla jolla kävimme tunnelissa? Porukkaa oli joku 4-5(?) pyörää. Transalppi veti letkaa, itse ajelin V-Strommilla ja joku Gessukin oli kaksi päällä mukana, AT taisi tulla letkan viimeisenä. Aikaa on joku 3-4 vuotta ja kokoontuminen oli siinä risteyksessä Kalkkisista Pulkkilanharjun suuntaan. Muistelin että olisit kuvannut jotain videota, ehkä muutakin, sillä reissulla. Olisikohan tätä materiaalia mahdollisuus saada?
treriksrøysare
- JyskänRiku
- Viestit: 134
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
- Pyörä: BMW F800GS -10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Pönttövuoren tunneli
Jossain vaiheessa vähän ihmettelinkin että miten näin eksoottinen hauskuus voi olla olemassa. Eihän tällaista erikoisuutta voi yleiseen käyttöön jättää, eihän?
- gixxerman
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
- Pyörä: 4xtohtori
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Pönttövuoren tunneli
No,ajelitko Riku tänään?
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)