Höpö-höpö. Haaveilu ei vie yhtään eteenpäin asiassa. Tähän sopii vanha viidakon sananlasku: Yrittämättä ei panna.jaket kirjoitti:kannattaa jatkaa haaveilua. On siinä muitakin kuluja kuin pyörän hinta. Tonnin pyörässä muut kulut on helposti isommat kuin pyörän hinta. Vakuutus, varusteet, varaosat, bensa, sakot jne.
Jos budjetoi tonnin pyörään, niin on varmaan budjetoinut jonkun summan varusteisiin ja muihinkin kuluihin. Itse en ole ottanut mitään kaskoja yhteenkään pyörääni (alle 10ke:n vehkeitä kaikki), ja lasken kyllä olevani voitolla tässä uhkapelissä. Tietenkin jos ajatus on uusia pyörä joka syksy vakuutusyhtiön piikkiin, niin sitten varmaan asia on toisin.
Itse olen ostanut useammankin n. tonnin pyörän (kylläkin katuvehkeitä) ja ajellut niillä muutamasta kuukaudesta pariin vuoteen. Kaikki on toimivina myyty eteenpäin. Tietenkin vanhaan vehkeeseen joutuu todennäköisesti jotain tekemäänkin, mutta ei sitä kannata pelätä. Vanhoissa vehkeissä pystyy itsekkin tekemään paljon, ja eihän siitä ole pakko uuden veroista tehdä, kunhan toimii ja kulkee. Kakarana ajettiin ilmaiseksi saadulla (tai muuten vaan halvalla) mopolla ihan tyytyväisenä, mutta aikuisiällä ei uskalleta ajaa alle 5K€:n pyörällä?
Ihmisillä näyttää olevan nykyään asenteena, että kaiken on pakko olla viimeisen päälle tai siihen ei kannata ryhtyä lainkaan. Ensiasunnoksi hommataan 200 neliöisiä lukaaleja ja sitten ollaan ihmeissään velan lyhennysten kanssa.