Tapaturmavakuutus enskaan/crossiin
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Tapaturmavakuutus enskaan/crossiin
mistä, mihin hintaan ja millä korvausmäärillä teillä on vakuutukset?
Itse köröttelen enskaa/crossia harrastuspohjalta ja tähänasti säästynyt isommilta kolhuilta (pari murtunutta kylkiluuta), mutta olisi järkevää hommata ihan oikea vakuutus.
Tapiolan tarjous oli seuraava:
-hoitokulukorvaus 10000e, invaliditettikorvaus 60000e --> vuosihinnaksi 350euroa joka kuullostaa hieman hintavalta?
Onko olemassa jotakin harrastajalisenssiä johon kuuluisi myös tapaturmavakuutus?
(Toisen harrastuksen eli jääkiekon kanssa minulla on harrastajalisenssi jossa myös tapaturmavakuutus joka kattaa reeneissä/peleissä syntyneet vammat..)
Itse köröttelen enskaa/crossia harrastuspohjalta ja tähänasti säästynyt isommilta kolhuilta (pari murtunutta kylkiluuta), mutta olisi järkevää hommata ihan oikea vakuutus.
Tapiolan tarjous oli seuraava:
-hoitokulukorvaus 10000e, invaliditettikorvaus 60000e --> vuosihinnaksi 350euroa joka kuullostaa hieman hintavalta?
Onko olemassa jotakin harrastajalisenssiä johon kuuluisi myös tapaturmavakuutus?
(Toisen harrastuksen eli jääkiekon kanssa minulla on harrastajalisenssi jossa myös tapaturmavakuutus joka kattaa reeneissä/peleissä syntyneet vammat..)
- Dominator
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Re: Tapaturmavakuutus enskaan/crossiin
Maastoliikennevakuutus ainakin IF:iltä löytyy kustantaa rapiat 200 vuosi!
viewtopic.php?f=2&t=8847&hilit=maastoliikennevakuutus
viewtopic.php?f=2&t=8847&hilit=maastoliikennevakuutus
- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
Liikennevakuutus on lain mukaan ensisijainen korvaaja eli hanki maastoliikennevakuutus mopoosi. Tuo on pakollinen myös kilvettömissä ja punakilpisissä.
- taas kahden mopon taktiikalla -
Hmm. maastoliikennevakuutus "tietenkin" on pyörässä, mutta eihän se korvaa kuin mahdollisen vastapuolen vahingot (materiaa tahi hoitokuluja)? Vai olenko nyt taas ihan hakoteillä?
- Dominator
Kyllä liikennevakuutus (myös maasto-) korvaa kaikki henkilövahingot ja hoitokuluilla ei ole sellaisia korvauskattoja kuin monissa tapaturmavakuutuksissa! Kannattaa tarkistaa vakuutusyhtiöstä..
Kiitoksia vastauksista; pitääpä tarkistella ne IF:n paperit 
Kiinnostava aihe. Ilmeisesti liikennevakuutus korvaa hyvin, mutta oliko korvauspäätöksiä joutunut odottelemaan eikä päässyt suoraan yksityiselle?
Entä jos osallistuu johonkin kerhokrossiin tai cc-kisaan? Tällöin on usein lisenssivakuutus, mutta siinä on taas aika matala kulukatto.
Itse sain If:stä about samanhintaisen tarjouksen,mutta korvaussummat oli paljon isompia.
Entä jos osallistuu johonkin kerhokrossiin tai cc-kisaan? Tällöin on usein lisenssivakuutus, mutta siinä on taas aika matala kulukatto.
Itse sain If:stä about samanhintaisen tarjouksen,mutta korvaussummat oli paljon isompia.
-
Jani M
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Sekä Pohjolasta että Ifistä olen saanut korvaukset liikennevakuutuksesta hyvin nopeaan. Olen mennyt suoraan yksityiselle ja tehnyt vahinkoilmoituksen vasta tämän jälkeen. Laskuja vastaan on saanut kulut nopsaan takaisin. Vahinkoilmoituksen jälkeen voi laittaa kulut menemään suoraan vakuutusyhtiöön.
Ensimmäisellä vahinkokerralla tarvittiin maksusitoumus leikkausta varten ja sitä joutui odottelemaan pari päivää, mutta hetki sen leikkauksen järjestämiseenkin menee.
Kisoissa ei ole sattunut, joten ei ole kokemusta saako vahingon menemään liikennevakuutukseen kuinka helposti. Käsittääkseni liikennevakuutuksen kuitenkin pitäisi olla ensisijainen korvaaja kilpailuissakin. Lisenssivakuutus on vaan ikäänkuin varalle, jos liikennevakuutus ei jostain syystä korvaisikaan.
Ensimmäisellä vahinkokerralla tarvittiin maksusitoumus leikkausta varten ja sitä joutui odottelemaan pari päivää, mutta hetki sen leikkauksen järjestämiseenkin menee.
Kisoissa ei ole sattunut, joten ei ole kokemusta saako vahingon menemään liikennevakuutukseen kuinka helposti. Käsittääkseni liikennevakuutuksen kuitenkin pitäisi olla ensisijainen korvaaja kilpailuissakin. Lisenssivakuutus on vaan ikäänkuin varalle, jos liikennevakuutus ei jostain syystä korvaisikaan.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
Janne
- Pyörä: SE & MXV & EN
- Viesti:
Juuri näin. Käytännössä henkilövahingot menevät liikennevakuutuksesta. Yksikään rata Suomessa ei täytä suljetun alueen määritelmää. Liikennevakuutus ei ole käytännössä voimassa surmanajopallon sisäpuolella, jos luukku on kiinni ja joku henkilö vahtimassa sitä luukkua.
- Dominator
Rekisteröimätönkin moottoriajoneuvo pitää vakuuttaa: http://yle.fi/uutiset/tiesitko_taman_jo ... aa/6487142
- pkilpo
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Kun tätä lukee tulee aluksi mieleen että pitääkö se päältä ajettava ruohonleikkurikin vakuuttaa.Dominator kirjoitti:Rekisteröimätönkin moottoriajoneuvo pitää vakuuttaa: http://yle.fi/uutiset/tiesitko_taman_jo ... aa/6487142
Lopussa kuitenkin todetaan että liikenteestä poistettua ajoneuvoa ei tarvi vakuuttaa.
Siitä minulle heräsikin kysymys että mikä ero on liikenteestä poistetulla ajoneuvolla ja rekisteröimättömällä ajoneuvolla
Esim. mökillä minulla on mönkijä joka ei ole rekisterissä eikä sitä edes saa rekisteriin, mutta ei se missään semmosessa rekisterissä ole että sen voisi edes poistaa liikenteestä.
Tämä on niin sekavaa.
Kuraköröttelijä
- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
Ei tarvitse vakuuttaa kun rakenteellinen nopeus jää alle 15 km/h: http://www.lahitapiola.fi/www/Yksityisa ... tusivu.htmpkilpo kirjoitti:Kun tätä lukee tulee aluksi mieleen että pitääkö se päältä ajettava ruohonleikkurikin vakuuttaa.
- taas kahden mopon taktiikalla -
- Dominator
Tuosta jutusta kopioituna vastaus mielestäni on tässä:
•Käytännössä kaikilla moottoriajoneuvoilla pitää olla liikennevakuutus. Myös kaikki rekisteröimättömät moottoriajoneuvot pitää vakuuttaa, jos ne ovat käytössä.
•Moottoriajoneuvo on liikennevakuutuslain mukaan liikenteessä myös silloin, kun käytät tai siirrät sitä teiden ulkopuolella esimerkiksi piha-alueella, pellolla, metsässä tai jäällä.
Suoraa lakitekstiähän tämä ei ole vaan jonkinlaista toimittajan kirjoittamaa selostetta
E: Eli mönkkäri juu.. Ruohonleikkuri tms. ei..
•Käytännössä kaikilla moottoriajoneuvoilla pitää olla liikennevakuutus. Myös kaikki rekisteröimättömät moottoriajoneuvot pitää vakuuttaa, jos ne ovat käytössä.
•Moottoriajoneuvo on liikennevakuutuslain mukaan liikenteessä myös silloin, kun käytät tai siirrät sitä teiden ulkopuolella esimerkiksi piha-alueella, pellolla, metsässä tai jäällä.
Suoraa lakitekstiähän tämä ei ole vaan jonkinlaista toimittajan kirjoittamaa selostetta
- pkilpo
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Poikien Fude 110cc krossit, kulkee 50km/h 2kpl pitäs vakuuttaa.Dominator kirjoitti:
Mun sarvitraktori kulkee 20km/h siinä on istuinkärry seki pitäs vakuuttaa.
Joo empä taida...ihan riittävästi vakuutettuja vekottimia on jo.
Kuraköröttelijä