Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Långa
- Pyörä: R 1200 GSA, " MV Agusta 50"
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Joskus aikoinaan korjattiin ko. tapaus laittamalla palanen viinipullon kapsyylia akselin ja polkimen väliin. Tosin silloin olivat ns. lyijykapsyyleja.
Jos ei onnistu, tuleehan hyvä syy juoda pullollinen!
Jos ei onnistu, tuleehan hyvä syy juoda pullollinen!
ja hiekka peittää jäljet
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
no ekana tulee mieleen polkimen kiristyskidan laajennus,että pääsee kiristymään tiukemmin,sitten samaan syssyyn dremeli tai pieni sulkaviila,millä entistetään syvemmiksi booreja akselista..jos akselin pää on lohkosta etäällä,käy ostaan kiinan mopon akseli,mistä katkaisee boorit sopivasti,sitten heftaa ne orkkiksen tilalle.
Eikös tuohon tekisi sovelluksen akselikiilasta. Ura akseliin ja toinen polkimeen, niin että urat on kohdakkain. Sitten poljin paikalleen, sopiva metallinpala koloon, pultti kireälle ja kovaa ajoa.
-
Motorholic
- Pyörä: Kawasaki 1000 versys
Lasinpyyhkimien booreja on tiivistetty hiomapaperin palalla. Saattais toimia polkimessakin.
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
Mikä on tarkoitus noilla kahdella johdolla,jotka menevät tuon Espanjanihmeen kaasarin kylkeen?Korvauskaasuttimessa noita ei ole.Pitääkö nuo naittaa yhteen vai mitä tehdä,kun jäävät virattomaksi isomman kaasarin asennuksen myötä

Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Niinpä tietysti,booreja syvemmiksi ja polkimen muokkaus että saa kiristettyä enemmän ja akselikiila jos ei vieläkään pysy.Kiitosta vaan kaikille vinkeistä.
- bisti
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Kysytään nyt kun ei se mitään maksa. Eli kun tuli syksyllä vaihdettua renkaat mopoon, niin uusissa sisärenkaissa oli venttiilin varressa kiristysmutterin lisäksi prikka (semmoinen lievästi kupera). Ja nyt on alkanut vaivaamaan tuon prikan tarkoitus.
Siis itse kysymykseen: olisiko tuo prikka pitänyt laittaa vanteen sisäpuolelle vai onko se vain pölysuoja ulkopuolella (sisäpuolella=vanteen ja sisäkumin välissä)? Vanhoissa sisäkumeissa ei tämmöisiä prikkoja ollut ja venttiilin juuri on muutenkin samanlainen.
Siis itse kysymykseen: olisiko tuo prikka pitänyt laittaa vanteen sisäpuolelle vai onko se vain pölysuoja ulkopuolella (sisäpuolella=vanteen ja sisäkumin välissä)? Vanhoissa sisäkumeissa ei tämmöisiä prikkoja ollut ja venttiilin juuri on muutenkin samanlainen.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
- SS
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Asiasta mitään tietämättä ehdottaman varma arvaukseni on jotte se kuuluu ulkopuolelle mutterin alle jotta se on helpompi kiristää jos ja kun vanne on kovin kupera tuossa kohtaa....
SS
SS
- bisti
Kuulostaa loogiselta. Itse en tuota prikkaa siis sisäpuolelle laittanut ja koko ajatus siitä mahdollisuudestakin syntyi vasta nyt, kuukausien jälkeen.SS kirjoitti:Asiasta mitään tietämättä ehdottaman varma arvaukseni on jotte se kuuluu ulkopuolelle mutterin alle jotta se on helpompi kiristää jos ja kun vanne on kovin kupera tuossa kohtaa....
SS
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
Olisin laittanut sisäpuolelle
En tiedä miksi.
Mulla oli tehtaan jäljiltä mutteri vanteen sisäpuolella, eikä mitään päällä. Miksiköhän näin.. Unhoitus kenties.
Mulla oli tehtaan jäljiltä mutteri vanteen sisäpuolella, eikä mitään päällä. Miksiköhän näin.. Unhoitus kenties.
- Gessuli
- Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
- Viesti:
http://www.brbikers.com
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
Sisäpuolella se suojaa kumin ja venttiilin saumaa vanteenreiän nurkalta jos kumi pääsee pyörähtämään vanteella. Ja mutteria ei laiteta että venttiilistä voisi nähdä jos kumi pyörähtää vanteella.
-
ceevu
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
parin venttiilin karan erkanemisen jälkeen(siis ilman että kumi olis painanu vinoon ts ei ole luistanu) mä olen alkanu laittamaan sen prikan yhellä mutterilla sisuria vasten kiinni. ei ole ollu mitään haittaa ainakaan ja kuvittelisin että kara kestää paremmin kumissa kiinni kun ei ole pelkän liiman tms varassa.
Miten kannattaa talviajossa huoltaa ketjut ? Sulattamaan pyörää ei pääse vaan on kokoajan raittiissa ulkoilmassa...
- bisti
Noniin, pitääkö tässä alkaa nyt sitten pelätä että rengas mosahtaa ajossa? Vai onko se välttämätön siellä välissä?ceevu kirjoitti:parin venttiilin karan erkanemisen jälkeen(siis ilman että kumi olis painanu vinoon ts ei ole luistanu) mä olen alkanu laittamaan sen prikan yhellä mutterilla sisuria vasten kiinni. ei ole ollu mitään haittaa ainakaan ja kuvittelisin että kara kestää paremmin kumissa kiinni kun ei ole pelkän liiman tms varassa.
Edit: lisätty kuva venttiilistä (toisesta samanlaisesta sisärenkaasta)
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)