kysymyksiä talvipyöräilystä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: kysymyksiä talvipyöräilystä
Ite huomasin talviajossa, että tavalliset edulliset tankorukkaset painui ajoviimassa kättä vasten. Tämä sitten ajossa jääti sormet, oli kädessä mitkä tumput hyvänsä. Tuunasin sitten tankorunkkaset sisäpuolelta. Eli sinne sisäpuolen "ulkokurviin" pujotin telttapatjaa. Ei painunut enää kasaan ja eristi vielä ajoviimaakin entistä enemmän. Rukkasiin tuli vielä ryhtiä sen verran, että kädet oli helppo irroittaa tangosta, ja poistaa räpylä kokonaan pussista ja pujottaa takaisin tangolle. Lötköillä ei ollut paksummat hanskat kädessä mahdollista.
Lisäksi skootterihommissa olen käyttänyt vaikka mitä hanskoja ja yhdistelmiä. Parhaat on jotkut tekstiilirukkaset, myös telttapatjalla vuorattuna rystypuolelta. Parhaat valmiit rukkaset on Hanxin kelkkarukkaset. Eli nämä: http://www.hanx.fi/kauppa_noframe/index ... uoteid=154
Lisäksi skootterihommissa olen käyttänyt vaikka mitä hanskoja ja yhdistelmiä. Parhaat on jotkut tekstiilirukkaset, myös telttapatjalla vuorattuna rystypuolelta. Parhaat valmiit rukkaset on Hanxin kelkkarukkaset. Eli nämä: http://www.hanx.fi/kauppa_noframe/index ... uoteid=154
"Miten noin pienestä voi lähteä niin ison ääni..?"
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Pystyykö noilla hanxeilla vielä vaihtamaan valoja?Kytkin/jarrukahvan käyttö saattaa olla myös haastavaa löysäämättä otetta stongasta,kun on sormet yhdessä pussissa
Mua ihmetyttää yksi asia,miksi noissa lämpiävissä pohjallisissa lämpiää päkiän kohta,eikä varpaiden kohta?
Ja samoin lämpiävissä hanskoissa sisäkämmen,eikä sormet/rystypuoli,estäen ilmavirtauksen johtaman kylmän,sekä lämmittävän ääreiskohtia?
TTu s tana,mulla ei oo ikinä paleltunu kämmen osa,eikä päkiät,mutta noi ääreis-osat on,onneksi ei pahasti,mutta on se tosi kivuliasta
Eikä nahkabootseihin mahdu pohjallisten kanssa villasukat,kun ovat 'juuri sopivat'...kai nekin tarvis olla numeron -pari isommat...
Mutta ostinhan halpaa,siis palelen
Mua ihmetyttää yksi asia,miksi noissa lämpiävissä pohjallisissa lämpiää päkiän kohta,eikä varpaiden kohta?
Ja samoin lämpiävissä hanskoissa sisäkämmen,eikä sormet/rystypuoli,estäen ilmavirtauksen johtaman kylmän,sekä lämmittävän ääreiskohtia?
TTu s tana,mulla ei oo ikinä paleltunu kämmen osa,eikä päkiät,mutta noi ääreis-osat on,onneksi ei pahasti,mutta on se tosi kivuliasta
Mutta ostinhan halpaa,siis palelen
[quote="Juhana"]Pystyykö noilla hanxeilla vielä vaihtamaan valoja?Kytkin/jarrukahvan käyttö saattaa olla myös haastavaa löysäämättä otetta stongasta,kun on sormet yhdessä pussissa 
Vanhoja päitsikuvia katsellessa näkee äijillä olevan isot, pitkävartiset nahkarukkaset.
Samoin "tötteröpäisillä" motoristeille ne olivat käytössä.
Siihen vielä reppu ja pokasaha selkään.
canam
Vanhoja päitsikuvia katsellessa näkee äijillä olevan isot, pitkävartiset nahkarukkaset.
canam
- nieppi
- Pyörä: ic ja beemer
- Viesti:
Noilla tötteröillä ajellessa ei kande 80 vauhdissa vilkuilla sivuille.canam kirjoitti: Vanhoja päitsikuvia katsellessa näkee äijillä olevan isot, pitkävartiset nahkarukkaset.
canam
nimimerkki: etsiskelin rillejäni tienposkest
Katsokaa miten äijät vetelee työkinttaila enduroa.
http://www.kymalainen.net
Siellä on paljon "nostalgiaa", meinaan Paavon sivuilla.
canam
http://www.kymalainen.net
Siellä on paljon "nostalgiaa", meinaan Paavon sivuilla.
canam
Ainakin itte oon pystynyt. Mulla on kyllä isot kädet. Mutta nuo peukut on hyvin muotoiltu ja topattu. Ostin eräät Axxion -merkkiset "kelkkahanskat". Näpit veti jäähän jo nollakeleillä.. Hanskoissa on aina se ongelma, että yksittäiset nakit on alttiimpia kylmälle viimalle.Juhana kirjoitti:Pystyykö noilla hanxeilla vielä vaihtamaan valoja?Kytkin/jarrukahvan käyttö saattaa olla myös haastavaa löysäämättä otetta stongasta,kun on sormet yhdessä pussissa![]()
Jos on lyhkäset jarru- ja kytkinkahvat, pystyy ikäänkuin pitämään pikkusormet tangon ympärillä, kun muut puristelee kahvaa. Mutta mulla on siis oikeesti isot kädet; koko 13, joskus plus..
"Miten noin pienestä voi lähteä niin ison ääni..?"
- Pikkuhannu
- Pyörä: Yamaha XT 350
Täytynee muuten ensi talveksi hankkia hiukan pienemmät nastat eteen..
Nyt on huonot enskapiikit ja asfaltilla ajelu on yhtä tuskaa...
Mutta tuo tulikin pyörän mukana, on käyttöä nähnyt, joten en juurikaan ole säästellyt itsekään, varsinkin, kun on eka talvi, kun tulee mopoiltua.
Takana on olemattomat nastat, pitää jotenkin jäällä, jos ei paina kaasua...
Rallinastat voisi olla hyvä vaihtoehto, niin uskaltautuisi näin keväällä ihan isollekin tielle, nykyisillä renkailla ei paljon yli 50 uskalla lumettomalla tiellä päästellä...
Nyt on huonot enskapiikit ja asfaltilla ajelu on yhtä tuskaa...
Mutta tuo tulikin pyörän mukana, on käyttöä nähnyt, joten en juurikaan ole säästellyt itsekään, varsinkin, kun on eka talvi, kun tulee mopoiltua.
Takana on olemattomat nastat, pitää jotenkin jäällä, jos ei paina kaasua...
Rallinastat voisi olla hyvä vaihtoehto, niin uskaltautuisi näin keväällä ihan isollekin tielle, nykyisillä renkailla ei paljon yli 50 uskalla lumettomalla tiellä päästellä...