Selkäleikkaus?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Kunkku
Viestit: 1943
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Selkäleikkaus?

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

vtwin kirjoitti:satuin katsomaan televisiosta lääkäri Antti Heikkilän haastattelun, mielenkiintoisia mielipiteitä miehellä..
http://katsomo.fi/?treeId=109
Olen myös hänen kirjojaankin joskus hieman lueskellut
Toisinajattelijoita on aina ollut. Jotkut ovat sitä vilpittömässä uskossa, mutta liian monet nykyään hyötymistarkoituksessa. Jos tuota jälkimmäistä tavoitellaan sairaiden ihmisten kustannuksella, on kyse kovin alhaisesta toiminnasta.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: Selkäleikkaus?

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Valoa tunnelin päässä.
Eilen sain tietää, että maanantaina puukotettavaksi, 7 viikon makoilu loppuu lopultakin :P
Tohtori sano että pitää malttaa 1-1.5kk ennekun hyppää mopon päälle :roll:
Eli ei tässä kait menekkään koko kesä viduix.. :mrgreen:
Avatar
jonkko
Viestit: 3551
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Re: Selkäleikkaus?

Viesti Kirjoittaja jonkko »

No toihan on hemmetin hyvä enne!
Et vissin kertonut lekurille minkänlaisella mopolla ja millä alustalla ajelet kun oli noin lyhyt toipilasaika :wink:
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: Selkäleikkaus?

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

jonkko kirjoitti:No toihan on hemmetin hyvä enne!
Et vissin kertonut lekurille minkänlaisella mopolla ja millä alustalla ajelet kun oli noin lyhyt toipilasaika :wink:
Viikko alkaa olla kulunut operaatiosta, :P kysyin hoitsulta et millon mopon päälle...no kyykyn päälle ei pariin kuukauteen, ei mulla kyykkyä, mites ton enskan päälle, siihen hoitsu :shock: kuule ihan omalla vastuulla....

Odottavan aika on kävellen pitkä....

Kesäisiä ääniä käveliän päästä... :lol: http://www.youtube.com/watch?v=U-ARkIx3sA0
Avatar
ezmo
Viestit: 32
Liittynyt: Su Touko 23, 2010 7:25 pm
Pyörä: Yamaha XT500
Paikkakunta: Espoo

Re: Selkäleikkaus?

Viesti Kirjoittaja ezmo »

Mulle -97 leikkauksen jälkeen ainoo varottava asia on viima. Ristiselkä pitää suojata viimalta, muuten menee lihakset juntturaan.

Naprapaattia oon käyttänyt aina, kun on paikat jumissa


Esa
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: Selkäleikkaus?

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Viis viikkoo operoinnista ja kivut jäi sinne minne pitikin, nyt on aika sit niin zaat.nan pitkä. ...
No kävellenkin näkyy pääsevän, tullu tuttu tontti entistä tutummaksi, rupeen pian antamaan puille nimiä ja sit juttelee niitten kans. :lol:
Kärsivällisyys koetuksella, mutta tossahan toi aika sutii menee pikkuhiljaa, keuhkoista voi pian rykiä tervaa ainakin kanootin tervaamiseen.
Nyt voi sentään vetää muutamia bissejä ajankuluksi ku pillerit on historiaa :P
Mopo-osastolla ekat siirrot.... piikkirengas takaa vaihtu nappulakumiin mut siinä se hupi toistaiseksi olikin...etunen ens viikolla, vaijerit öljyyn seuraavalla, ketjut rasvaan sitä seuraavalla... jne...

Mites muut selän kanssa kamppailleet soratienarkit, millaisella aikataulla pistitte päpättimet liikkeelle, millaisia tuntoja / tuskia seurasi, olisko vielä pitäny odottaa viikko tai kax?
Avatar
ezmo
Viestit: 32
Liittynyt: Su Touko 23, 2010 7:25 pm
Pyörä: Yamaha XT500
Paikkakunta: Espoo

Re: Selkäleikkaus?

Viesti Kirjoittaja ezmo »

Salemanteri kirjoitti:Viis viikkoo operoinnista ja kivut jäi sinne minne pitikin, nyt on aika sit niin zaat.nan pitkä. ...
No kävellenkin näkyy pääsevän, tullu tuttu tontti entistä tutummaksi, rupeen pian antamaan puille nimiä ja sit juttelee niitten kans. :lol:
Kärsivällisyys koetuksella, mutta tossahan toi aika sutii menee pikkuhiljaa, keuhkoista voi pian rykiä tervaa ainakin kanootin tervaamiseen.
Nyt voi sentään vetää muutamia bissejä ajankuluksi ku pillerit on historiaa :P
Mopo-osastolla ekat siirrot.... piikkirengas takaa vaihtu nappulakumiin mut siinä se hupi toistaiseksi olikin...etunen ens viikolla, vaijerit öljyyn seuraavalla, ketjut rasvaan sitä seuraavalla... jne...

Mites muut selän kanssa kamppailleet soratienarkit, millaisella aikataulla pistitte päpättimet liikkeelle, millaisia tuntoja / tuskia seurasi, olisko vielä pitäny odottaa viikko tai kax?
Mulla leikattiin -97. Ainoo mitä jäi on selän herkkyys kylmälle ja vedolle. Noidannuoli iskee. Eli siihen kannattaa varautua. Jopa selkänojallinen viileä puinen tuoli voi laukaista noidannuolen.... tahi kylmä auton penkki.... Kesät talvet penkin lämmitin lämmittää mulla penkin. Niin ja kesällä ajoviima viilentää suojaamattoman selän todella mukavasti. Pahimpiin tilanteisiin angoravillainen vyötärönlämmitin auttaa..... Tosi sexy. Mutta muuten selkä toimii erinomaisesti

Jos tommonen jumitila yllättää, suosittelen Naprapaattia. Turvallinen ja tehokas. 1-2 hoitokertaa riittää ja taas mennään. Toinen vaihtoehtohan on hakeutua lääkärille ja olla rokulissa 1-2 viikkoa särky/relaxanttipöhnässä.... Its up yours....
iikhern
Viestit: 54
Liittynyt: Su Marras 06, 2005 1:57 pm
Pyörä: XL 1000 VA
Paikkakunta: Oulu

Re: Selkäleikkaus?

Viesti Kirjoittaja iikhern »

No mulla ei leikattu, mutta kun kyselit "miten muut selän kanssa taiteilleet..." :mrgreen:
3,5 kk vedin kovia kipulääkkeitä, toki ihan reseptillä :) ... ja hätäPÄISSÄNI vaihdoin Dertsin customiin... :shock: Meinasin, että parempi pysyä asfalttiteillä... Noh, sillä 500 km ajeltuani rupes tuntumaan, että voispa noista soraliittymistäkin mennä... Elikkäs taas alla soratie-enska: on se niin kiva ottaa sutia ja katsoa peilistä, että tuliko jälet... :shock:
Nyt noin vuosi haaverista kulunut, ja kyllä selkä tykkää kun hien saa ajamalla pintaan !!!
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: Selkäleikkaus?

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Non ni 8)
Nyt on sit naama lihakset kipeet, pelkkää smailia korvasta korvaan, mahtuu sudaritkin hymystä poikittain sladittamaan nielurisoja ihmettelemään.
Nelisen sataa kilsaa iisisti päästelly menee, pääasiassa stondaillen.

Kait se tosta alkaa selkä kestämään, lihas reeniä tuntuu tarviivan ja ei vielä pahimpiin patikoihin hillumaan parane lähtee. Pari ja puolikukautta on puukotuksesta aikaa ja hyvältä vaikuttaa :mrgreen:
Avatar
jonkko
Viestit: 3551
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Re: Selkäleikkaus?

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Helvetin hyvää!!!
Ei o mitään pitkään aikaan kuullut niin rupes jo pikkasen epäilee/pelkää ettei selkä enä tuu entiseensä,onneks näyttää hyvältä!!!

Ei muuta kun kovaa (sitten jossain vaihees) ajoa vaan :P
Avatar
Rampas
Viestit: 133
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 8:41 am
Pyörä: KTM 500 EXC Six Days
Paikkakunta: Varkaus

Re: Selkäleikkaus?

Viesti Kirjoittaja Rampas »

Todettiin tuossa kuukauden kipuilun jälkeen välilevyn pullistuma minullakin...
Istuminen, saati sitten mopoilu on melkoista myrkkyä. Fysioterapian avulla tilanne alkanut paranemaan, toivottavasti ei tarvitse leikellä. Suurin osa paranee kuulemma ilman leikkausta, jalat on jo normaalin oloiset ja jomotus alkaa helpottamaan.
Tukivyötä olen tässä mietiskellyt, ajelemaan on pakko päästä pikaisesti. Sinisalon suojapaidan vyö ei tunnu riittävän, jotain parempaa on etsittävä.

Lepoa ja venyttelyä selälle pitäisi nyt antaa, mutta pääkoppa vaatii vähän jo muuta. Onko leikkauksen tai muuta kautta toipuneet käyttäneet jotain tiettyä tukivyöta ja olisiko ehdotuksia ?
A KTM might not be your first motorcycle, but it will be your last. When you've tried the rest, buy the best KTM.
Avatar
ezmo
Viestit: 32
Liittynyt: Su Touko 23, 2010 7:25 pm
Pyörä: Yamaha XT500
Paikkakunta: Espoo

Re: Selkäleikkaus?

Viesti Kirjoittaja ezmo »

Rampas kirjoitti:Todettiin tuossa kuukauden kipuilun jälkeen välilevyn pullistuma minullakin...
Istuminen, saati sitten mopoilu on melkoista myrkkyä. Fysioterapian avulla tilanne alkanut paranemaan, toivottavasti ei tarvitse leikellä. Suurin osa paranee kuulemma ilman leikkausta, jalat on jo normaalin oloiset ja jomotus alkaa helpottamaan.
Tukivyötä olen tässä mietiskellyt, ajelemaan on pakko päästä pikaisesti. Sinisalon suojapaidan vyö ei tunnu riittävän, jotain parempaa on etsittävä.

Lepoa ja venyttelyä selälle pitäisi nyt antaa, mutta pääkoppa vaatii vähän jo muuta. Onko leikkauksen tai muuta kautta toipuneet käyttäneet jotain tiettyä tukivyöta ja olisiko ehdotuksia ?
Tolla mennään maastofillarilla, ja enskalla http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=17108. Sen alla on angoravillanen vyötärön lämmitin, imemään hikeä pois, ja pitämään selkä lämpimänä. Oli sitten +10 tai +35c, ajoviima viilentää selän, ja mun leikattu selkä ei kestä yhtään viimaa, iskee kramppi... Tosiajooon pistänkin sitten jo Sinisalon ylävartalopanssaripuvun kanssa, jossa munuaisvyö tukee...
Vastaa Viestiin