Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

-W-
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Pyörä: Dune RR
Paikkakunta: Jyvässeutu

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja -W- »

Päätin tehdä tollasen harjoittelukukkulan kato takapihalle! 8) Tuli vaan perskuta hiukka liian korkea speksattua kun tuloo edelleen lumiraja vastaan vajaassa 3 kilometrissä eikä pääse kukkulan toiselle puolelle.. Josko jo ens kuussa olis sulaa..? :mrgreen:
Avatar
rainerb
Viestit: 2450
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Missämissämissä? :shock:
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
juhan
Viestit: 2579
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
Paikkakunta: JKL

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja juhan »

Näköjään kiusaa ihmisiä ranskan alpeilta Col d. Parpaillion
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
-W-
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Pyörä: Dune RR
Paikkakunta: Jyvässeutu

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja -W- »

juhan kirjoitti:Näköjään kiusaa ihmisiä ranskan alpeilta Col d. Parpaillion
Juuh..

Siellä ja Italian alpeilla (Sveitsissä ja Itävallassa ei oikein pysty ajamaan hiekkapätkiä lainkaan), sitten Dolomiiteillä ja nyt Sloveniassa & Kroatiassa. Reilu pari viikkoa takana - saman verran ehkä edessä (jos ei kuole nestehukkaan sitä ennen - luvannut 40 astetta lämpöä). :oops:

Ihan telttamajoitus pohjalta siis liikkeellä ja tarkoitus ajella mahdollisimman paljon sorateitä/polkuja.

Kuvat hiukan huonoja kun nämä tietoliikenne yhteydet ei oikein futaa - mut ei ole kyllä paljoa moinen menoa haitannut! :lol:
Liitteet
Oltiin samalla "leiripaikalla" parin Saksalaisen endurokaverin kanssa ja tuli pirusti hyviä vinkkejä ajoreiteistä!
Oltiin samalla "leiripaikalla" parin Saksalaisen endurokaverin kanssa ja tuli pirusti hyviä vinkkejä ajoreiteistä!
Ihan hieno taivas..
Ihan hieno taivas..
Oli aika jees uittaa itseään välillä ihan vedessä eikä hiessä..
Oli aika jees uittaa itseään välillä ihan vedessä eikä hiessä..
Suht kirkasta vettä ja valkoista pyöreää kiveä niin pirusti..
Suht kirkasta vettä ja valkoista pyöreää kiveä niin pirusti..
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Tänä keväänä on alpeilla ollut vielä huomattavasti enemmän lunta kuin aikaisempina vuosina (passit auenneet normaalia myöhemmin).
Eli voipi olla ettei tuosta tunnelista pääse tänä kesänä menemään jos vielä lunta noin paljon.
-W-
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Pyörä: Dune RR
Paikkakunta: Jyvässeutu

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja -W- »

Järestään oli kaikki soretiet ja polut ummessa lumesta 2600-2800 metrin korkeudessa kun viikko pari sitten tuolla pyörin pidemmänkin aikaa.. :cry:

Telttailtiin parin Saksalaisen kaverin kanssa saman puron varrella ja ne olivat kiertäneet kaksi viikkoa noita samoja seutuja ja kironneet kun lunta on niin pirusti edelleen. Olivat joutuneet kääntymään nekin takaisin joka kerta vaikka monta kohtaa olivatkin ylittäneet kantamalla ensi tavarat ylitse lumessa ja sitten pyörät.

Tuosta Parpaillonin tunnelista olis kyllä päässyt jo tuolloin lävitse sillä itse tunneli oli tyhjä. Tunnelin suulla oli kaksi metriä lunta, mutta siihen olisi kyllä päässyt ajamalla lumen päällä, sen verta oli hankikantoa. Sinne tunneliin oli vain niin veemäinen lumiharjanne/jääluiska että siinä kohtaa olisi tarvinnut väkisin pari äijää pitämään pyörää pystyssä. Yksin oli tekemätön paikka.. :cry:

Mutta nyt tuo saattaa jo itse asiassa olla auki. Siihen paikalle meinaan tuli mönkijällä pikkuinen Ranskalainen kaveri jonka kanssa jutskattiin viittomakielisiä uutisia hetken aikaa. :lol: Kaverin nimittäin piti tulla korjaamaan tunnelille menevää tietä (se kunnon aito soratie etelästä päin) kaivurilla kun oli mennyt talvella niin huonoon kuntoon (ja minusta kun se oli just helvatan hyvä! :mrgreen: ) ja nyt tuumasi että kai hänen pitää tulla noita lumiakin ajamaan pois että sulaa edes tänä kesänä;)
TEEPEE
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Huhti 15, 2008 8:58 pm
Pyörä: Polkupyörä...
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja TEEPEE »

Saksa-Italia reissu tuli heitettyä kesäkuussa. Sinsheimin tekniikkamuseossa oli päässy näytteille mm. 350DR ja vanha LC4 :P . Kannattaa muuten vierailla tuossa museossa, jos vähänkään kiinnostaa lentokoneet, autot ym. Aikaa kannattaa varata ainakin puoli päivää museon läpi kävelyyn.
Liitteet
IMG_0612.JPG
IMG_0615.JPG
DR 650 SE > XRV 750 > DR-Z 400 SM > GT Avalanche (mtb)
Avatar
Yamato
Viestit: 610
Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Pyörä: Hakusessa
Paikkakunta: P-Savo

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Jotkut jaksavat olla huolissaan, kun on kypärä täynnä turvetta turvavälin kutistuttua liian lyhyeksi edellä menevään älseekasiin. Pistin vähän paremmaksi ja revittelin betoniauton koppiin kokonaisen suomättään. :lol:
Ihmepaikoissa ajavat noilla betoniautoillakin :mrgreen:
Liitteet
Turvepaakku.jpg
Avatar
MarkusH
Viestit: 531
Liittynyt: To Helmi 19, 2009 8:42 pm
Pyörä: CRF250, Yamaha FZ-6N
Paikkakunta: Eura

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja MarkusH »

Yamato :mrgreen: 8)

-W- Wau 8)
Uraa uurtava motoristi
Avatar
Juhana
Viestit: 2245
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Juu,käytiin siinä keskimmäisen sällin kaa hiukan ajelulla alkuviikosta...
DSC07424.JPG


kele,kun ei oikein mene,mistä jammulla :lol:
DSC07445.JPG
DSC07435.JPG
DSC07439.JPG
ja vielä yksi video :lol:
http://vimeo.com/13419980

tarviskohan bao karkeempaa jo alle :lol:
Avatar
Lakupilotti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
Pyörä: Laku
Paikkakunta: Päntäne

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Avatar
rainerb
Viestit: 2450
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Juhana kirjoitti: ja vielä yksi video :lol:
http://vimeo.com/13419980

tarviskohan bao karkeempaa jo alle :lol:
Mahtavaa kuunneltavaa, tuo ison ykspyttysen jytinä :lol:
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
ezmo
Viestit: 32
Liittynyt: Su Touko 23, 2010 7:25 pm
Pyörä: Yamaha XT500
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja ezmo »

Olen valaistunut.... Mökkiseutu ei pettänyt, kun vihdoinkin pääsin temmeltämään sinne kaiken sairastelun jäljiltä...

Sora lensi ja löysin itseni mitä kummallisimmista paikoista. Harmi, ettei aikaa ollut kuin yksi päivä samoilla....
Liitteet
5.jpg
4.jpg
2.jpg
1.jpg
Avatar
Happi
Viestit: 2868
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja Happi »

Millasella mopolla voi tehdä reissua?

Altassa huoltamolle tuli nuorimies DT:llä. Hesasta oli reissuun lähtenyt.
Reissu DT.JPG
Teltat ja muu reissuvarustus kulki hyvin mukana.
Kypärän nosto kaverille asenteesta.

Happi
Harri Hemmilä
Viestit: 1191
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Happi kirjoitti:Millasella mopolla voi tehdä reissua?

Altassa huoltamolle tuli nuorimies DT:llä. Hesasta oli reissuun lähtenyt.
Reissu DT.JPG
Teltat ja muu reissuvarustus kulki hyvin mukana.
Kypärän nosto kaverille asenteesta.

Happi
On muuten sama huoltamo missä minäkin pysähdyin tankille 3 viikkoa sitte :P
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Vastaa Viestiin