Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista
Päätin tehdä tollasen harjoittelukukkulan kato takapihalle!
Tuli vaan perskuta hiukka liian korkea speksattua kun tuloo edelleen lumiraja vastaan vajaassa 3 kilometrissä eikä pääse kukkulan toiselle puolelle.. Josko jo ens kuussa olis sulaa..? 
- rainerb
- Viestit: 2450
- Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista
Missämissämissä? 
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
- juhan
- Viestit: 2579
- Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
- Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
- Paikkakunta: JKL
Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista
Näköjään kiusaa ihmisiä ranskan alpeilta Col d. Parpaillion
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista
Juuh..juhan kirjoitti:Näköjään kiusaa ihmisiä ranskan alpeilta Col d. Parpaillion
Siellä ja Italian alpeilla (Sveitsissä ja Itävallassa ei oikein pysty ajamaan hiekkapätkiä lainkaan), sitten Dolomiiteillä ja nyt Sloveniassa & Kroatiassa. Reilu pari viikkoa takana - saman verran ehkä edessä (jos ei kuole nestehukkaan sitä ennen - luvannut 40 astetta lämpöä).
Ihan telttamajoitus pohjalta siis liikkeellä ja tarkoitus ajella mahdollisimman paljon sorateitä/polkuja.
Kuvat hiukan huonoja kun nämä tietoliikenne yhteydet ei oikein futaa - mut ei ole kyllä paljoa moinen menoa haitannut!
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2618
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista
Tänä keväänä on alpeilla ollut vielä huomattavasti enemmän lunta kuin aikaisempina vuosina (passit auenneet normaalia myöhemmin).
Eli voipi olla ettei tuosta tunnelista pääse tänä kesänä menemään jos vielä lunta noin paljon.
Eli voipi olla ettei tuosta tunnelista pääse tänä kesänä menemään jos vielä lunta noin paljon.
Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista
Järestään oli kaikki soretiet ja polut ummessa lumesta 2600-2800 metrin korkeudessa kun viikko pari sitten tuolla pyörin pidemmänkin aikaa..
Telttailtiin parin Saksalaisen kaverin kanssa saman puron varrella ja ne olivat kiertäneet kaksi viikkoa noita samoja seutuja ja kironneet kun lunta on niin pirusti edelleen. Olivat joutuneet kääntymään nekin takaisin joka kerta vaikka monta kohtaa olivatkin ylittäneet kantamalla ensi tavarat ylitse lumessa ja sitten pyörät.
Tuosta Parpaillonin tunnelista olis kyllä päässyt jo tuolloin lävitse sillä itse tunneli oli tyhjä. Tunnelin suulla oli kaksi metriä lunta, mutta siihen olisi kyllä päässyt ajamalla lumen päällä, sen verta oli hankikantoa. Sinne tunneliin oli vain niin veemäinen lumiharjanne/jääluiska että siinä kohtaa olisi tarvinnut väkisin pari äijää pitämään pyörää pystyssä. Yksin oli tekemätön paikka..
Mutta nyt tuo saattaa jo itse asiassa olla auki. Siihen paikalle meinaan tuli mönkijällä pikkuinen Ranskalainen kaveri jonka kanssa jutskattiin viittomakielisiä uutisia hetken aikaa.
Kaverin nimittäin piti tulla korjaamaan tunnelille menevää tietä (se kunnon aito soratie etelästä päin) kaivurilla kun oli mennyt talvella niin huonoon kuntoon (ja minusta kun se oli just helvatan hyvä!
) ja nyt tuumasi että kai hänen pitää tulla noita lumiakin ajamaan pois että sulaa edes tänä kesänä;)
Telttailtiin parin Saksalaisen kaverin kanssa saman puron varrella ja ne olivat kiertäneet kaksi viikkoa noita samoja seutuja ja kironneet kun lunta on niin pirusti edelleen. Olivat joutuneet kääntymään nekin takaisin joka kerta vaikka monta kohtaa olivatkin ylittäneet kantamalla ensi tavarat ylitse lumessa ja sitten pyörät.
Tuosta Parpaillonin tunnelista olis kyllä päässyt jo tuolloin lävitse sillä itse tunneli oli tyhjä. Tunnelin suulla oli kaksi metriä lunta, mutta siihen olisi kyllä päässyt ajamalla lumen päällä, sen verta oli hankikantoa. Sinne tunneliin oli vain niin veemäinen lumiharjanne/jääluiska että siinä kohtaa olisi tarvinnut väkisin pari äijää pitämään pyörää pystyssä. Yksin oli tekemätön paikka..
Mutta nyt tuo saattaa jo itse asiassa olla auki. Siihen paikalle meinaan tuli mönkijällä pikkuinen Ranskalainen kaveri jonka kanssa jutskattiin viittomakielisiä uutisia hetken aikaa.
-
TEEPEE
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Huhti 15, 2008 8:58 pm
- Pyörä: Polkupyörä...
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista
Saksa-Italia reissu tuli heitettyä kesäkuussa. Sinsheimin tekniikkamuseossa oli päässy näytteille mm. 350DR ja vanha LC4
. Kannattaa muuten vierailla tuossa museossa, jos vähänkään kiinnostaa lentokoneet, autot ym. Aikaa kannattaa varata ainakin puoli päivää museon läpi kävelyyn.
DR 650 SE > XRV 750 > DR-Z 400 SM > GT Avalanche (mtb)
Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista
Jotkut jaksavat olla huolissaan, kun on kypärä täynnä turvetta turvavälin kutistuttua liian lyhyeksi edellä menevään älseekasiin. Pistin vähän paremmaksi ja revittelin betoniauton koppiin kokonaisen suomättään. 
Ihmepaikoissa ajavat noilla betoniautoillakin
Ihmepaikoissa ajavat noilla betoniautoillakin
- Juhana
- Viestit: 2245
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista
Juu,käytiin siinä keskimmäisen sällin kaa hiukan ajelulla alkuviikosta...
kele,kun ei oikein mene,mistä jammulla
ja vielä yksi video
http://vimeo.com/13419980
tarviskohan bao karkeempaa jo alle
kele,kun ei oikein mene,mistä jammulla
ja vielä yksi video
http://vimeo.com/13419980
tarviskohan bao karkeempaa jo alle
- Lakupilotti
- Viestit: 1560
- Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
- Pyörä: Laku
- Paikkakunta: Päntäne
Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Where ever you go, there you are !
- rainerb
- Viestit: 2450
- Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista
Mahtavaa kuunneltavaa, tuo ison ykspyttysen jytinä
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista
Olen valaistunut.... Mökkiseutu ei pettänyt, kun vihdoinkin pääsin temmeltämään sinne kaiken sairastelun jäljiltä...
Sora lensi ja löysin itseni mitä kummallisimmista paikoista. Harmi, ettei aikaa ollut kuin yksi päivä samoilla....
Sora lensi ja löysin itseni mitä kummallisimmista paikoista. Harmi, ettei aikaa ollut kuin yksi päivä samoilla....
Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista
Millasella mopolla voi tehdä reissua?
Altassa huoltamolle tuli nuorimies DT:llä. Hesasta oli reissuun lähtenyt. Teltat ja muu reissuvarustus kulki hyvin mukana.
Kypärän nosto kaverille asenteesta.
Happi
Altassa huoltamolle tuli nuorimies DT:llä. Hesasta oli reissuun lähtenyt. Teltat ja muu reissuvarustus kulki hyvin mukana.
Kypärän nosto kaverille asenteesta.
Happi
-
Harri Hemmilä
- Viestit: 1191
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: R1200GS
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista
On muuten sama huoltamo missä minäkin pysähdyin tankille 3 viikkoa sitteHappi kirjoitti:Millasella mopolla voi tehdä reissua?
Altassa huoltamolle tuli nuorimies DT:llä. Hesasta oli reissuun lähtenyt. Teltat ja muu reissuvarustus kulki hyvin mukana.
Kypärän nosto kaverille asenteesta.
Happi
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005