Garmin 345/395 latausliitin

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Garmin 345/395 latausliitin

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Päätti sit mulla(kin) hajota tuo garminin telineen latausliitin ja toinen pinni on jossain teillä tietämättömillä.
Noita pogo-pin.ä onkin tullut aiemmin hommailtua elektroniikka hommiin, mutta olisiko täällä 3D tulostuksen taitavia henkilöitä?
Jos on, niin onnistuisiko sovitteen tulostus tuon alkuperäisen liittimen "kumi/muovikehykselle jo valmiin pinniparin ympärille (johdot tinattuna kiinni) tai sitten vastaavan raakapalan teko johon saa sitten pinniparin sovitella ite kiinni. Kuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Hilppa
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 2:23 pm
Pyörä: CRF1000 DCT
Paikkakunta: Nousiainen

Re: Garmin 345/395 latausliitin

Viesti Kirjoittaja Hilppa »

Yleensä minä saan ihottuman jo sähköjohdon näkemisestäkin mutta kun kysymys kiinnosti niin luin eteenpäin. :lol:
Saatoin ymmärtää väärin mutta jos tarkoitit että ne pogo-pin.t olisivat asetettuna keskenään oikeaan asemaan ja tulostettaisiin niiden ympärille tuon liittimen (musta) materiaali, niin se ei onnistu koska tulostin vaatii vapaan tilan liikkua.
Mutta erikseen tulostus kyllä onnistuu ja pinnien asennus jälkeenpäin kuten mainitsitkin. Pinnistä riippuen sitten miten sen lukitus kannattaisi toteuttaa mutta siihen varmaan konsteja löytyy.
Itse en ole tulostanut (kone on kyllä jo hankinnassa) mutta kaverilta löytyy kone ja materiaaleja moneen lähtöön, jotenkin tuntuu että tuossa voisi käyttää jotain "hieman" pehmeää ainetta. Itse olen keskittynyt niiden osien mallintamiseen ja jos jostain löytyy mallikappale tai osan vastakappale josta saa mittoja niin onnistunee sekin.

Ja jos oikein asiaa mietitään niin saattaahan tuo ensimmäinenkin vaihtoehto onnistua jos aletaan tulostamaan jollain laserilla tai UV-valolla mutta ne taitaa olla varmaan isomman bisneksen juttuja.
Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Garmin 345/395 latausliitin

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Kyllä sä ihan oikein ymmärsit :)
Mä voisin ottaa tuon oman liittimen irti ja piirrellä (huom. vanhan liiton tyyliin paperille CAD ei taivu) mittakuvan liittimestä tai sit lähetettää sen sulle mallinnukseen.
Päässä on pari pikku muutosta, millä saisi sitten myös vedonpoiston ja kosteussuojauksen johtimille ihan kutistesukalla.

Varastostahan löytyi 10kpl. pogo-pin pareja jotka on valmiiksi oikealla etäisyydellä tuohon garmin.n taustaan ja näissä on lukitusruuvin reikä valmiinakin. Vähän pitkiä, mut helpompi käsitellä. Kuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Eemo
Viestit: 168
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 10:15 pm
Pyörä: BMW R1200GSA / KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Helsinki

Re: Garmin 345/395 latausliitin

Viesti Kirjoittaja Eemo »

Pääseekö tuossa puuhastelussa tuntipalkoille? Uusi piuha maksaa 40eur
I'm not afraid to go fast... It's crashing & burning that sucks!

´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Garmin 345/395 latausliitin

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Eemo kirjoitti:Pääseekö tuossa puuhastelussa tuntipalkoille? Uusi piuha maksaa 40eur
Eihän harrastuksessa lasketa tunteja.
On vaan turhan iso homma purkaa tankit ja kaikki, et pääsee käsiksi kunnolla.
Ja rohkenen epäillä, et en ole ainut jolla tämä keissi on aktiivinen, eli selkee jatkokehityksen paikka.
Kyllä se siitä...
Avatar
Hilppa
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 2:23 pm
Pyörä: CRF1000 DCT
Paikkakunta: Nousiainen

Re: Garmin 345/395 latausliitin

Viesti Kirjoittaja Hilppa »

Dassault kirjoitti:
Eemo kirjoitti:Pääseekö tuossa puuhastelussa tuntipalkoille? Uusi piuha maksaa 40eur
Eihän harrastuksessa lasketa tunteja.
On vaan turhan iso homma purkaa tankit ja kaikki, et pääsee käsiksi kunnolla.
Ja rohkenen epäillä, et en ole ainut jolla tämä keissi on aktiivinen, eli selkee jatkokehityksen paikka.
Juu ei lasketa tunteja ei. Jos siihen erehtyy niin sitten voi koko moponkin myydä pois, aikaa palaa kaikkiin oheistoimintaan eikä kukaan maksa mitään. :wink: :wink: :D
Kyllä kokeilla voidaan varsinkin jos aikataulu ei paina päälle? Jos ei hommasta mitään tule niin eipä siinä mitään menetäkään. Pistä vaan niitä mittakuvia, valokuvia ja ideoita tulemaan niin katotaan.
Vaikka tänne. leino piste ilkka at gmail piste com. Palaan sen jälkeen asiaan kun olen mutustellut materiaalia. :wink:
Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Garmin 345/395 latausliitin

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Hilppa kirjoitti:
Dassault kirjoitti:
Eemo kirjoitti:Pääseekö tuossa puuhastelussa tuntipalkoille? Uusi piuha maksaa 40eur
Eihän harrastuksessa lasketa tunteja.
On vaan turhan iso homma purkaa tankit ja kaikki, et pääsee käsiksi kunnolla.
Ja rohkenen epäillä, et en ole ainut jolla tämä keissi on aktiivinen, eli selkee jatkokehityksen paikka.
Juu ei lasketa tunteja ei. Jos siihen erehtyy niin sitten voi koko moponkin myydä pois, aikaa palaa kaikkiin oheistoimintaan eikä kukaan maksa mitään. :wink: :wink: :D
Kyllä kokeilla voidaan varsinkin jos aikataulu ei paina päälle? Jos ei hommasta mitään tule niin eipä siinä mitään menetäkään. Pistä vaan niitä mittakuvia, valokuvia ja ideoita tulemaan niin katotaan.
Vaikka tänne. leino piste ilkka at gmail piste com. Palaan sen jälkeen asiaan kun olen mutustellut materiaalia. :wink:
Kiirushan tässä on kun kesäkuu on jo nurkan takana ;)
Mäpä otan liittimen lähempään tarkasteluun ensi viikolla kun käyn talvisäilytyspaikassa. Rupian sit tekee kuvia ja hahmotelmaa muutoksista niin saadaan projekti tulille.
Kyllä se siitä...
Vastaa Viestiin