GPS Seuranta

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

jani73
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Pyörä: Ktm 690 EnduroR

GPS Seuranta

Viesti Kirjoittaja jani73 »

GPS seurantalaitteista semmosta kyselyä, että mitä Arvon Seurakunta on kokeillut, käyttää ja hyväksi todennut?

Itsellä on koneellisessa kokeilussa Kiinasta Gps seuranta SinoTrack. Toimii seurannan puolesta hyvin ja halpa mutta harmaita hapsia alkanut tulee lisää, tuon virrankulutuksen kanssa.
Kesälläkin jos pyörä on seissyt 3-4 päivää ni akku ei jaksa pyöräyttää konetta käyntiin. Talvella kovilla pakkasilla (yli 25) ongelmia jo työpäivän aikana...

Jos laitteen kytkee niin että toimii vasta virtojen ollessa päällä virtalukosta, niin ei ole murhetta tietenkään virrankulutuksesta!
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Koippa
Viestit: 136
Liittynyt: Su Tammi 27, 2019 12:59 pm
Pyörä: Yahama Tenere 700
Paikkakunta: Nummela

Re: GPS Seuranta

Viesti Kirjoittaja Koippa »

Onko kellään käytössä tämmöistä? Onko toimiva kapistus? Tuntuu hälyttävät lukot olevan katoava luonnonvara.
STN
Viestit: 474
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Pyörä: xt660z. Tunturi Start

Re: GPS Seuranta

Viesti Kirjoittaja STN »

Mulla ollu useamman vuoden Geo Safe paikannin/hälytin.
Viikossa ei vielä tyhjää akkua, kahdessa jo startti nihkeetä.
Tuo kyllä ilmoittaa kun akkujännite putoaa alle12v.
Laitteen oma akku kestää vajaan viikon.
Itekkin testailin paria kiinan vastaavaa, mutta ei ne vaan toiminut. Tää on ruottalaisten tekele.
Voi ohjata SMS tai bluetooth yhteydellä.

STN
Avatar
Eemo
Viestit: 168
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 10:15 pm
Pyörä: BMW R1200GSA / KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Helsinki

Re: GPS Seuranta

Viesti Kirjoittaja Eemo »

Riippuu vähän mihin seurantaa haluaa käyttää. Itsellä käytössä Spot jolla kotiväki voi seurailla missä seikkailen, varsinkin yksin reissatessa. Se sisältää myös etsintävakuutuksen. Ei ehkä ihan halpa mutta on ainakin toiminut. Spotilla myös varkauksien varalta laite. Siitä ei ole omaa kokemusta. https://www.findmespot.com/en/index.php?cid=128
I'm not afraid to go fast... It's crashing & burning that sucks!

´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
Kode
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: GPS Seuranta

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hei!

Mulla ollu Tramigo. Voi itse säätää miten aktiivisena värkki on ja säätää siten virrankulutusta. Vähän iso asennettava mielestäni. Aluksi en saanut tuota kännykkäohjelmaa toimimaan. Luulen että sössin itse jotain..

Itsellä ei noita ylimääräisiä toimintoja ole kytkettynä, eli vois sammuttaa prätkän etänä ja kuunnella mikillä mitä tapahtuu...

Ilmoittelee kyllä herkästi liikkeestä.. Joskus antaa virheilmoituksia jos ei saa satelliiteista riittävän tarkkaa tietoa sijainnista.. Esim. tallissa ollessa luulee että on siirtynyt. Ilmoittaa kuitenkin että pysäköitynä ja sijainnin.

Aktiiviseen seurantaan en juurikaan ole käyttänyt vaikka siihen kai tuo on tehty..

Olenko tyytyväinen..?? Hmmm.. vähän niin ja näin.. Ehkä koittaisin jotain muuta..
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Vastaa Viestiin