Minkä navin ostaisit nyt?

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Minkä navin ostaisit nyt?

Viesti Kirjoittaja juvander »

Jälkiä on kahta eri tyyppiä: Talletettu ja sitten se minkä laite luo siinä lennossa ja näytetään vaikka navigoidessa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
petev
Viestit: 775
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: 1200 GS

Re: Minkä navin ostaisit nyt?

Viesti Kirjoittaja petev »

Saakos johonkin noista android navigointi ohjelmista imuroitua reitin/jäljen ? Tuota sygic ohjelmaa katselin ja aika alkeelliselta se tuntui enkä sieltä ainakaan tuota toimintoa löytänyt.
Avatar
TomppaV
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Minkä navin ostaisit nyt?

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

juvander kirjoitti:Jälkiä on kahta eri tyyppiä: Talletettu ja sitten se minkä laite luo siinä lennossa ja näytetään vaikka navigoidessa.

Ok, no noinhan se meneekin, kiitoksia!

Ensiyrittämällä en saanut 350 lla toimimaan,,jatketaan testausta....
Taas lähti mopo käsistä
Anselmi6
Viestit: 124
Liittynyt: La Elo 20, 2011 9:42 am
Pyörä: 901
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Minkä navin ostaisit nyt?

Viesti Kirjoittaja Anselmi6 »

petev kirjoitti:Saakos johonkin noista android navigointi ohjelmista imuroitua reitin/jäljen ? Tuota sygic ohjelmaa katselin ja aika alkeelliselta se tuntui enkä sieltä ainakaan tuota toimintoa löytänyt.
Locuksesta saa suoraan reitin jaettua Facebookkiin, sähköpostiin tai Onedriveen yms. Itse käytän Onedriveä ja sieltä taas saa läppärille helposti. Kaikki ohjelmassa olevat reitit ja pisteet saa varmuuskopioitua yhdellä käskyllä. Kurviger kirjoittaa gpx:n kansioihinsa josta voi hakea ja lähettää eteenpäin.
Avatar
petev
Viestit: 775
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: 1200 GS

Re: Minkä navin ostaisit nyt?

Viesti Kirjoittaja petev »

Anselmi6 kirjoitti:
petev kirjoitti:Saakos johonkin noista android navigointi ohjelmista imuroitua reitin/jäljen ? Tuota sygic ohjelmaa katselin ja aika alkeelliselta se tuntui enkä sieltä ainakaan tuota toimintoa löytänyt.
Locuksesta saa suoraan reitin jaettua Facebookkiin, sähköpostiin tai Onedriveen yms. Itse käytän Onedriveä ja sieltä taas saa läppärille helposti. Kaikki ohjelmassa olevat reitit ja pisteet saa varmuuskopioitua yhdellä käskyllä. Kurviger kirjoittaa gpx:n kansioihinsa josta voi hakea ja lähettää eteenpäin.
Saakos tuhon myös ladattua valmiin gpx:n vaikkapa drivesta ?
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Minkä navin ostaisit nyt?

Viesti Kirjoittaja mico »

Locukseen olen tehnyt jäljet ja reitit ihan Basecampillä, josta suoraan *.gpx:nä saa tallenettua pilveen. Ja Locushan nielee nuo ihan mukisematta.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Minkä navin ostaisit nyt?

Viesti Kirjoittaja mico »

petev kirjoitti:
Anselmi6 kirjoitti:
petev kirjoitti:Saakos johonkin noista android navigointi ohjelmista imuroitua reitin/jäljen ? Tuota sygic ohjelmaa katselin ja aika alkeelliselta se tuntui enkä sieltä ainakaan tuota toimintoa löytänyt.
Locuksesta saa suoraan reitin jaettua Facebookkiin, sähköpostiin tai Onedriveen yms. Itse käytän Onedriveä ja sieltä taas saa läppärille helposti. Kaikki ohjelmassa olevat reitit ja pisteet saa varmuuskopioitua yhdellä käskyllä. Kurviger kirjoittaa gpx:n kansioihinsa josta voi hakea ja lähettää eteenpäin.
Saakos tuhon myös ladattua valmiin gpx:n vaikkapa drivesta ?
Drivesta tai Dropboxista saa suoraan.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Anselmi6
Viestit: 124
Liittynyt: La Elo 20, 2011 9:42 am
Pyörä: 901
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Minkä navin ostaisit nyt?

Viesti Kirjoittaja Anselmi6 »

petev kirjoitti:
Anselmi6 kirjoitti:
petev kirjoitti:Saakos johonkin noista android navigointi ohjelmista imuroitua reitin/jäljen ? Tuota sygic ohjelmaa katselin ja aika alkeelliselta se tuntui enkä sieltä ainakaan tuota toimintoa löytänyt.
Locuksesta saa suoraan reitin jaettua Facebookkiin, sähköpostiin tai Onedriveen yms. Itse käytän Onedriveä ja sieltä taas saa läppärille helposti. Kaikki ohjelmassa olevat reitit ja pisteet saa varmuuskopioitua yhdellä käskyllä. Kurviger kirjoittaa gpx:n kansioihinsa josta voi hakea ja lähettää eteenpäin.
Saakos tuhon myös ladattua valmiin gpx:n vaikkapa drivesta ?
Joo. Onnistuu. Google Drive ja dropboxia varten on napit valmiina.

https://docs.locusmap.eu/doku.php?id=ma ... cks:import
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Minkä navin ostaisit nyt?

Viesti Kirjoittaja mico »

Ja URL polkuna myös.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
petev
Viestit: 775
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: 1200 GS

Re: Minkä navin ostaisit nyt?

Viesti Kirjoittaja petev »

Näyttää ihan hyvältä OSM kartta näyttäis olevan vakiona, lieneekö muita saatavilla ? Täytyy pistää testiin, pitää hommata joku halpa/käytetty IP68 luuri niin saa olla pienessä sateessakin.
Anselmi6
Viestit: 124
Liittynyt: La Elo 20, 2011 9:42 am
Pyörä: 901
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Minkä navin ostaisit nyt?

Viesti Kirjoittaja Anselmi6 »

Kaikenlaista karttaformaattia saa Locukseen kyllä. Olen itse käyttäny vain Locuksen omia LoMapseja, jotka Openstreet-dataan pohjautuu ja päällä Suomen maastokarttaa joka löytyy valmiina WMS-napin takaa muistaakseni.
Avatar
TomppaV
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Minkä navin ostaisit nyt?

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Locus

viewtopic.php?f=19&t=41025

Tuolta lisää keskitettyä infoa
Taas lähti mopo käsistä
Avatar
TomppaV
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Minkä navin ostaisit nyt?

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Eemo kirjoitti:
ceevu kirjoitti:Tota 390 ei pysty. sen verran monta veivausta koitettu,ja toimimattomaksi todettu. jawawakaan ei siihen pystynyt,vaikka niin väitettiin. se uudempi ja kalliimpi ehkä suostuu,ei ole kokemusta.
Itse ajan jäljen päällä usein ja olen ratkaissut tuon näkymisongelman seuraavasti.
Asensin oheisen kartan teeman: ( https://cdn.shopify.com/s/files/1/0003/ ... 7704795231 )
Tuon muutoksen voi tehdä jos haluaa suoraan .kmtf-tiedostoon.
Tuo tekee jäljestä koko tien levyisen. Javawalla muutin kartan kaikki värin huomattavasti vaaleammaksi jolloin leveämpi tumma jälki erottuu paremmin vaalealta kartalta.
Kartan yksityiskohdat ovat usein epäolennaista tietoa, jälki on se mikä merkitsee.
Ja jos kartan katselun muuttaa asentoon 3D niin jälki erottuu karttapohjasta vieläkin selvemmin.
Jäljen väriksi yleensä valitse kirkkaan sinisen.

Ohessa ennen ja jälkeen -kuva. Ekassa kuvassa normijälki ja -kartan teema. Toisessa leveä jälki ja vaalea kartan teema. Kolmannessa 3D-näkymä.

https://www.dropbox.com/s/rwqf05814ajng ... s.jpg?dl=0

Harmi nyt ei mene mikään putkeen, hyvä niin kaikki kerralla ojaan , sitten on loppuvuosi taas raiteillaan ;) ....ehkä.

Tuo Eemon laittama linkin teema kyllä näkyy asetuksissa ja sen saa valittua/ tallennettua laitteeseen aktiiviseksi. Eli kaikki pitäisi olla ok, mutta ei tuossa näytöllä viivan leveys muutu leveämmäksi. Onkohan tämä zumo 350 jo liian vanha tälläiseen elämöintiin.....
Taas lähti mopo käsistä
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Minkä navin ostaisit nyt?

Viesti Kirjoittaja juvander »

Kumpaa viivaa yrität katsoa? Muuta varmuuden vuoksi molemmat ja *tarpeeksi* isoksi.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
Eemo
Viestit: 168
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 10:15 pm
Pyörä: BMW R1200GSA / KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä navin ostaisit nyt?

Viesti Kirjoittaja Eemo »

TomppaV kirjoitti:
Eemo kirjoitti:
ceevu kirjoitti:Tota 390 ei pysty. sen verran monta veivausta koitettu,ja toimimattomaksi todettu. jawawakaan ei siihen pystynyt,vaikka niin väitettiin. se uudempi ja kalliimpi ehkä suostuu,ei ole kokemusta.
Itse ajan jäljen päällä usein ja olen ratkaissut tuon näkymisongelman seuraavasti.
Asensin oheisen kartan teeman: ( https://cdn.shopify.com/s/files/1/0003/ ... 7704795231 )
Tuon muutoksen voi tehdä jos haluaa suoraan .kmtf-tiedostoon.
Tuo tekee jäljestä koko tien levyisen. Javawalla muutin kartan kaikki värin huomattavasti vaaleammaksi jolloin leveämpi tumma jälki erottuu paremmin vaalealta kartalta.
Kartan yksityiskohdat ovat usein epäolennaista tietoa, jälki on se mikä merkitsee.
Ja jos kartan katselun muuttaa asentoon 3D niin jälki erottuu karttapohjasta vieläkin selvemmin.
Jäljen väriksi yleensä valitse kirkkaan sinisen.

Ohessa ennen ja jälkeen -kuva. Ekassa kuvassa normijälki ja -kartan teema. Toisessa leveä jälki ja vaalea kartan teema. Kolmannessa 3D-näkymä.

https://www.dropbox.com/s/rwqf05814ajng ... s.jpg?dl=0

Harmi nyt ei mene mikään putkeen, hyvä niin kaikki kerralla ojaan , sitten on loppuvuosi taas raiteillaan ;) ....ehkä.

Tuo Eemon laittama linkin teema kyllä näkyy asetuksissa ja sen saa valittua/ tallennettua laitteeseen aktiiviseksi. Eli kaikki pitäisi olla ok, mutta ei tuossa näytöllä viivan leveys muutu leveämmäksi. Onkohan tämä zumo 350 jo liian vanha tälläiseen elämöintiin.....
Kyllä mä luulen että se toimii myös 350:ssä. Eli valittuna on Garmin CN -kartta ja kartan teemaksi Garmin HV 390 TRK 7.
Valittuna on jälki ja jäljen asetuksista on päällä "näytä kartalla" Jos näin niin näyttääkö jälki saman levyiseltä kuin minun laittamassa kuvassa tuolla linkin takana? Eli tuo teema tekee jäljestä yhtä leveän kuin tie. leveämmäksi sitä ei saa. Tai saa mutta sitten pitää leventää teemasta teitä.
I'm not afraid to go fast... It's crashing & burning that sucks!

´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
Vastaa Viestiin