Sorateitä suosiva navigointiapu

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Tommitomminen
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
Pyörä: Tiger xc -11

Re: Sorateitä suosiva navigointiapu

Viesti Kirjoittaja Tommitomminen »

Montana se varmaankin olisi paras miun tarpeisiin latauksen, näytön yms. Takia, mutta eikö niin, että Montanan kanssa joudun reitin piirtämään ja suunnittelemaan läppärillä?

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Sorateitä suosiva navigointiapu

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Saa siihen kirjottaa myös mihin on menossa,ja antaa laitteen arpoa reitin. Käytännössä nuo pikkuruudut ei muuhun riitä,jos haluaa tehdä pikkupolku/tie reittiä yhtään pidemmälle tarvii isompaa ruutua mutta sama tilanne se on kaikilla vehkeillä. Erona tuossa esim zumoihin on eri toimintatilat,auto vie teitä pitkin,ja muut sitten vähän muualtakin välillä... :mrgreen: Usein ihan hauskoja reittejä pikkumopolle joita ei olis tullu löydettyäkään muuten.
Vanha 600(tai toi mun on bmw logoilla,mutta sama laite isommalla muistilla) on vähän hidas kartan siirroissa ja zoomauksessa aina välillä,mahtaako nuo uudemmat olla nopeampia? Samaa hitautta on kyllä tuossa zumossakin.
Avatar
DOMI
Viestit: 965
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Sorateitä suosiva navigointiapu

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Tommitomminen kirjoitti:Montana se varmaankin olisi paras miun tarpeisiin latauksen, näytön yms. Takia, mutta eikö niin, että Montanan kanssa joudun reitin piirtämään ja suunnittelemaan läppärillä?

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Samalla tavalla Montanassa voi reitin tehdä laitteella, reitittävyys on kiinni siitä mikä kartta laitteessa on asennettuna tai muistikortilla. Vaikka näyttö on pienempi, niin ajaessa pystyasentoon käännettynä vastaa se hyvin isompia vaakatasossa olevia näyttöjä. Reitin teossa itse laitteella on toki aina isommasta näytöstä etua. Montana moto-bundlena, lataavalla rugged-mount telineellä, reitittävällä maastokartalla ja RAM-varsisarjalla varustettuna on kyllä kurapyöräilyyn suositeltava laite, mutta ei se halvin.
Itse tykkään noiden käsigepsien monipuolisuudesta ja toisaalta käyttö on suoraviivaisempaa. MP-malleissa on hieman enskatouhuihin turhia hienouksia, otettu enempi huomioon touring-käyttöä ja paketissa valmiina lähes kaikki tarvittava.(maastokartta puuttuu)
Kummatkin tukee OSM, OFM ja MTK-karttoja, joten ilmaisillakin voi laitetta täydentää.
Vastaa Viestiin