Kartasto appi

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

pasisalenius
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Touko 12, 2021 9:55 am
Pyörä: Trek

Kartasto appi

Viesti Kirjoittaja pasisalenius »

Huomasin että täällä on aika paljon juttua karttasovelluksista. Tämä voi mennä hilkun mainostuksen puolelle mutta mielestäni aika relevanttia asiaa.

Kehitin viime kesänä Kartasto sovelluksen jossa ajatuksena kerätä kokoon ilmaiseen appiin mahdollisimman paljon avoimia karttalähteitä. Sittemmin sovellus kasvoi hieman isommaksi ja nyt omia karttapohjia voi itse konfiguroida joustavasti erilaisista lähteistä. Tämä tallentaa myös reitit GPS:llä GPX-tiedostoon ja reittejä voi itse suunnitella kartalle.

Sovellus toimii Applen alustoilla eli iPhone, iPad ja Mac. Jopa Apple Watch appi löytyy. Android-versiota turha kysellä tässä vaiheessa, aika tai osaaminen ei siihen riitä mitenkään.

Perustoiminnot ovat ilmaiset ja kaikki kartat tulevat ilmaiseksi mukana. Mitään jatkuvaa tilausta ei ole, mutta täydet toiminnot (uusien karttojen lisäys ja GPX-tallennus) vaativat Kartasto Pro -oston joka on tällä hetkellä kympin kertamaksu.

Sovellus löytyy App Storesta täältä

Kuva
Avatar
Jouni
Viestit: 139
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 1:18 am
Pyörä: r1200gs

Re: Kartasto appi

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Yhtäkkiä katottuna oikein kivan tuntuinen softa. Sieltähän löytyi "Topographic" -nimellä se kartta mitä olen omenapuhelimeen kaivannutkin. Kaikki muut kartat kun hukkaa yleensä pikkutiet jos vähääkään kauemmas zoomaa.
Vastaa Viestiin