Uusi Garmin zumo 590LM

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Uusi Garmin zumo 590LM

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

juvander kirjoitti:Vielä pitää saada teline kiinni GSA:han ja piuhoitukset kuntoon kohti Autokoomaa niin pääsee katsomaan miten nuo äänet sieltä liikkuu sisään ja ulos ja mitä kautta nuo omenan puhelut sitten laitetaan kulkemaan ja päättää mikä on tuo ämpärisoitin jatkossa: omena vai android. Saattaapi olla taas mielenkiintoinen operaatio tiedossa...
Käytät vielä langallista yhteyttä navin ja kypärän välillä? :O
Mitäs tykkäät 590:n näytöstä? Minulta lähti uusi 590 vaihtoon. Akussa tai lataussysteemissä on jotakin vikaa. Koska akkua ei saa erikseen, vaihtuu koko laite, jos akussa on vikaa. :?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Garmin zumo 590LM

Viesti Kirjoittaja juvander »

Langasta en luovu ja syykin on hyvin yksinkertainen: Virta ei vaan riitä koko päivälle noissa langattomissa laitteissa. Tai sitten kypärässä on _tosi_iso_mötikkä_ akkuna. Nakkikioskille ja takaisin ei varmaan mitään ongelmaa noissa, mutta kun minun reissut kestää yleensä vähän pidempään kuin sen pari tuntia per päivä.

Näytössä ensituntumalta ei mitään ongelmaa, toki tuo aurinkoinen keli on vielä hakusessa niin sen osalta ei voi sanoa mitään.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
kapo
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 10:39 pm
Pyörä: on

Re: Uusi Garmin zumo 590LM

Viesti Kirjoittaja kapo »

Typerä kysymys, mutta kysyn silti, josko joku tietäis: Saako tuon reittiviivan väriä ja leveyttä muutettua tuossa navin näytössä? Minä en ole löytänyt asetuksista yms. ratkaisua tähän? BaseCampissa saa viivan värin ja leveyden muutettua koneen näytöllä, mutta muutokset eivät siirry reitin siirron mukana navin näytölle? Tuo retuliinin punanen viiva ei oikein ole miunmaunmukanen...
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Garmin zumo 590LM

Viesti Kirjoittaja juvander »

Saa muutettua teemaa muuttamalla. Noitahan voi tehdä oman maun mukaan: http://www.javawa.nl/zumocolors.html

Minä jo vähän leikin tuolla ja muutin valtaväylät pieneksi viivaksi ja hiekkatiet paksuiksi viivoiksi. Toki sieltä löytyy muitakin kategorioita.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Uusi Garmin zumo 590LM

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Riippuu tietysti, mitä siellä kypärän sisässä haluaa kuuluvan. Jos vain navin opastusäänet ja kohtuullisen määrän puheluita, esimerkiksi BMW:n omassa kommunikointisysteemissä riittää virtaa koko päivälle ongelmitta. On tullut kokeiltua ja hyväksi havaittua. Eikä ole mitään kypärän ulkopuolisia mötiköitä.

Yli parin tunnin reissuja olen joskus ajanut minäkin.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
kapo
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 10:39 pm
Pyörä: on

Re: Uusi Garmin zumo 590LM

Viesti Kirjoittaja kapo »

juvander kirjoitti:Saa muutettua teemaa muuttamalla. Noitahan voi tehdä oman maun mukaan: http://www.javawa.nl/zumocolors.html

Minä jo vähän leikin tuolla ja muutin valtaväylät pieneksi viivaksi ja hiekkatiet paksuiksi viivoiksi. Toki sieltä löytyy muitakin kategorioita.
Paljon kiitoksia. Tuo on juuri sen tyylinen "työkalu" mitä olin ilmeisimminkin vailla. Nyt pääsee muuttelemaan teemoja. Saattaa kulua ilta jos toinenkin tuolla kikkareella leikkiessä... Kiitos vielä kerran...
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Garmin zumo 590LM

Viesti Kirjoittaja juvander »

kapo kirjoitti:
juvander kirjoitti:Saa muutettua teemaa muuttamalla. Noitahan voi tehdä oman maun mukaan: http://www.javawa.nl/zumocolors.html

Minä jo vähän leikin tuolla ja muutin valtaväylät pieneksi viivaksi ja hiekkatiet paksuiksi viivoiksi. Toki sieltä löytyy muitakin kategorioita.
Paljon kiitoksia. Tuo on juuri sen tyylinen "työkalu" mitä olin ilmeisimminkin vailla. Nyt pääsee muuttelemaan teemoja. Saattaa kulua ilta jos toinenkin tuolla kikkareella leikkiessä... Kiitos vielä kerran...
Eipäs kestä. Tuon työkalun hyväpuoli on vielä sekin, ettei tarvitse asentaa mitään vaan saa tehtyä selaimella. Tietysti kannattaa sitten tallentaa tuo oma teema omalla nimellään niin ei sekoita noita olemasaolevia jos vaikka haluaisi niihin joskus palata.

660:sen kanssa - kun siinä ei noita teemoja ole - olin jo kerran muokannut itse karttaa tuohon suuntaan, mutta ilmaisilla työkaluilla sen muokkaus on hieman liian työlästä. Noiden teemojen kanssa puuhastelu taasen on tarpeeksi yksinkertaista.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Garmin zumo 590LM

Viesti Kirjoittaja juvander »

Nyt tuli veivattua GSA:han tämä uusi navi ja koeajon perusteella näyttö näkyy mielestäni jopa paremmin kuin 660:sen. Vielä paremmin näkyi kun laittoi visiirin kiinni, nollaa ilmeisesti nuo polaroid aurinkolasien vaikutuksen :)

Neljä tuntia siinä taas vierähti, oli viimeksi tullut niputettua piuhat tankin alle niin sai jumpata vähän enemmän että sai vanhan sieltä irti ja uudet piuhat sisään.

Omenan kanssa yhteisolo näyttää toimivan ihan toivotunlaisesti, puhelut ja musiikki pelittää ja kumpiakin pystyy säätämään ajonaikana. Lisäherkkuna on nyt volumen säätö kumpaankin sekä näkee kuka soittaa ja voi päättää vastaako vai ei. Ennen vastasi puheluihin automaagisesti eikä volumea säädelty enää liikkeelle lähdön jälkeen.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
yoohah
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 12:51 am

Re: Uusi Garmin zumo 590LM

Viesti Kirjoittaja yoohah »

Mulla kyllä kestää bt-käytössä koko normaalin ajopäivän ompussa ja Cardossa virta, zumohan on piuhoissa. Itse ajellessa musiikkia meleko paljon ja sitten ehkä puhelu muutamaan kertaan. Ja näkyy soittaja zumossa (660) ja itse asiassa puhelimen soittolistat ja luettelokin. Kaverinkanssa cardossa ollaan höpötelty max. 9 tuntia yhdellä latauksella. Ihmeteltiinkin sellaisen pikkuisen rasian hyvää akunkestoa. Ja meillä vielä linja auki ajaessa kun kaverin kypärän pohjamelu pitää sitä voxilla auki.
Ayrtono
Viestit: 246
Liittynyt: To Huhti 18, 2013 6:53 pm
Pyörä: R1200GS Adv.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Garmin zumo 590LM

Viesti Kirjoittaja Ayrtono »

juvander kirjoitti:Nyt tuli veivattua GSA:han tämä uusi navi ja koeajon perusteella näyttö näkyy mielestäni jopa paremmin kuin 660:sen.
Kunkun kanssa olemme olleet huomaavinamme, että 590LMssä on jotain erikoista akun varaustilan ja näytön kirkkauden välillä. Uutenakin akku ei näytä välttämättä varautuvan täyteen, vaikka kuinka pitäisit kiinni pyörässä/usbissa - ja jos akun varaustila on hiukankin laskenut, näytön kirkkaus vaikuttaisi herkästi laskevan - oli laite kiinni virtalähteessä tai ei. Pitäisi tehdä isommalla porukalla vertailu yksilöistä :roll:

Tämä siis vaikka kuinka säädät kirkkautta täysille. Sitäkin se mokoma tipauttelee herkästi keskitasolle ulkoisellakin virralla.
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Uusi Garmin zumo 590LM

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Minun lähes käyttämätön 590 on nyt huollossa. Mikä tarkoittaa, ei huoltoa, vaan laitteen vaihtamista uuteen, jos siitä löytyy jotakin vikaa. Saa nähdä, millaisen tulkinnan tekevät. Mikä on erittäin ikävää Garminin kohdalla, huoltoreissu kestää lähes kuukauden. Vähemmän mukavaa, jos sattuu vähän ennen pidempää reissua.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
tsau
Viestit: 408
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 9:30 am
Pyörä: GSA 1200

Re: Uusi Garmin zumo 590LM

Viesti Kirjoittaja tsau »

Minäkin olen ollut aistivinani, että kirkkaus ei aina ole ihan kohdallaan. Se myös usein herjaa, että akku vähissä kun ulkoinen virta katkeaa, vaikka olisi ajellut pitkäänkin ja periaatteessa akussa pitäisi olla virtaa.
Avatar
tsau
Viestit: 408
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 9:30 am
Pyörä: GSA 1200

Re: Uusi Garmin zumo 590LM

Viesti Kirjoittaja tsau »

Kunkku kirjoitti: Minulta lähti uusi 590 vaihtoon. Akussa tai lataussysteemissä on jotakin vikaa. Koska akkua ei saa erikseen, vaihtuu koko laite, jos akussa on vikaa. :?
????? Tarkoitatko todella, ettei 590:een saa uutta akkua? Lainaus Garminin sivuilta:
"zūmo 590LM sisältää irrotettavan akun. Voit jatkaa seikkailua vaihtamalla akun täyteen ladattuun vaihtoakkuun"
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Uusi Garmin zumo 590LM

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Kyllä, tuo akunvaihto on vain teoriaa. Uutta akkua siihen ei erikseen saa. Tämän on maahantuoja vahvistanut minulle sähköpostissa.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Garmin zumo 590LM

Viesti Kirjoittaja juvander »

tsau kirjoitti:
Kunkku kirjoitti: Minulta lähti uusi 590 vaihtoon. Akussa tai lataussysteemissä on jotakin vikaa. Koska akkua ei saa erikseen, vaihtuu koko laite, jos akussa on vikaa. :?
????? Tarkoitatko todella, ettei 590:een saa uutta akkua? Lainaus Garminin sivuilta:
"zūmo 590LM sisältää irrotettavan akun. Voit jatkaa seikkailua vaihtamalla akun täyteen ladattuun vaihtoakkuun"
Saa, jos turhateekkiin on uskomista: http://shop.touratech.fi/li-ion-battery ... 90-lm.html

Pitääpä käydä ensi viikolla tarkistamassa tilanne turhateekin pääkonttorilta ohikulkiessa :)
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Vastaa Viestiin