Garmin Nuvi 2595

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Garmin Nuvi 2595

Viesti Kirjoittaja pmw »

Onkos kellään kokemusta tämmösestä?
Autonavigaattorihan tuo on, mutta käsittääkseni näihin kaikkiin(?) saa ladattua maastokarttoja.

Ei kauheesti löydy noita vanhoja garmineita enää uutena mitä täällä on kehuttu, niin tommonen vaan osu silmään kun on vain 169 euroa.

Vähän ankea postaus nyt, kirjottelen lisää kun pääsen tieto Koneen ääreen.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Mopo_Mikki
Viestit: 72
Liittynyt: Su Helmi 17, 2008 2:21 pm
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Garmin Nuvi 2595

Viesti Kirjoittaja Mopo_Mikki »

Sori vaan, tää ei kyllä ole sulle mikään vastaus, mutta oon kans katselemassa navia ja tää vois olla käypä vaihtoehto, mutta siinä on vain sisäinen kaiutin:
"Äänikehotukset (esimerkiksi Käänny oikealle sadan metrin kuluttua.): kyllä (sisäinen kaiutin)"

Eli ei saa kehoituksia lankaa pitkin korvaan:
"Kuulokeliitäntä/äänilähtöportti: ei"

Vai toimisiko:
"Langaton Bluetooth®-tekniikka: kyllä"

Vaikka en oikein tota Bluetoothia halua, koska jo nyt on noita latureita liikaa mukana: Omaan kännykkään, emännän kännykkään, kameraan ja sit tohon naviin ja vielä muka johonkin kuulokojeeseen??? ... ja kaikki vielä 12V ja 220V!!!
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: Garmin Nuvi 2595

Viesti Kirjoittaja pmw »

Ihan hyvä tietää tuo.

Eikö jotkut tee näihin garmineihin reitit tietokoneella itse? Onko se universaali sovellus kaikille garmineille? Vai joku third-party -sovellus?
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Avatar
kalle j
Viestit: 868
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Garmin Nuvi 2595

Viesti Kirjoittaja kalle j »

pmw kirjoitti: Eikö jotkut tee näihin garmineihin reitit tietokoneella itse? Onko se universaali sovellus kaikille garmineille? Vai joku third-party -sovellus?
basecamp, löytyy garminin sivuilta
Lisää urkua monitoriin...
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: Garmin Nuvi 2595

Viesti Kirjoittaja pmw »

En nyt tiedä onko tämä Garminin yleinen softajuttu vai nimenomaan tämän laitteen, mutta onkos kellään tietoa miten saisi basecampissä tehdyn reitin vain *näkymään* navigaattorin ruudulla, eikä niin että laite navigoi ja ehdottelee minne pitää mennä.

Koska nyt kun teen reitin ja valitsen navigaattorista Sovellukset -> Reitin suunnittelu ja valitsen oman reittini, kartassa näkyy aina yksi sektori kerrallaan reitistä ja tarvitsee aina *osua* reittipisteeseen että tulee seuraava sektori näkyviin, joka on mielestäni täysin älytöntä.

Onko mitään tapaa / sovellusta / jotain millä saan _koko_ reitin vain *näkymään* kartalla?
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Avatar
kenobiitti
Viestit: 248
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 10:14 pm
Pyörä: XT660RR
Paikkakunta: Tampere

Re: Garmin Nuvi 2595

Viesti Kirjoittaja kenobiitti »

pmw kirjoitti:nyt kun teen reitin ja valitsen navigaattorista Sovellukset -> Reitin suunnittelu ja valitsen oman reittini, kartassa näkyy aina yksi sektori kerrallaan reitistä ja tarvitsee aina *osua* reittipisteeseen että tulee seuraava sektori näkyviin, joka on mielestäni täysin älytöntä.

Onko mitään tapaa / sovellusta / jotain millä saan _koko_ reitin vain *näkymään* kartalla?
Tähän sitä vastausta on etsitty hartaasti ja pitkään, mutta ei ole löydetty.
Onneksi sentään viimeisten päivitysten jälkeen Garmin sentään on löytänyt jokaisen reittipisteen (ja via pointin). Vielä viime kesänä homma oli tuskaa kun viimeistään kolmas reittipiste jäi löytymättä vaikka kuinka yritti. Siitä sitten miettimään, että mikäs se se seurava piste onkaan, road34, road56, road234 vai road456 tjms.

Itse teen reitit niin, että laitan reittipisteet ja via pointit aina jonkin matkaa käännöksen jälkeen.
Niin ja mulla on Garmin Nüvi 2545 8GB muistikortilla (måste, jos on lisäkarttoja)

Karttana MTK 2.0 ja siellä alla reitittämässä Garminin oma City Navigator, joka muuten löytää melko pienetkin polut.
On myös Garmin Topo Finland V2, mutta sen ei ole läheskään niin selkeä kuin tuo MTK 2.0, joka on muuten hyvä, mutta ei tietenkään reititä. Se tosin ei haittaa kun toi city navigator hoitaa reitityksen kuitenkin ja näytössä näkyy MTK 2.0.

Aiemmin kuvittelin hankkivani maastonavin, mutta enää en keksi mitään syytä.
5" näyttö on aivan toista luokkaa kuin postimerkki joka vaikka GPSMap malleissa on. Auringonpaisteessa on aina hankala nähdä, mutta kyllä sillä on pärjännyt.
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: Garmin Nuvi 2595

Viesti Kirjoittaja pmw »

Oon itse tehnyt noin kanssa..mutta sullakaan ei näytä sitten koko reittiä kerralla?
Itsellä on mielestäni kyllä hyvät kartat ja navigointi onnistuu hyvin kun katselee ruutua ja seuraa missä menee, näkyy polut ja kaikki hyvin.
Iso ruutu niin näkyy myös selvästi ja helppo käyttää, itse käyttö on mukavaa.

Nyt jäi vielä vähän auki, siis onko tämä kaikkien garmineiden ongelma vai nimenomaan tämän laitteen?
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Avatar
kenobiitti
Viestit: 248
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 10:14 pm
Pyörä: XT660RR
Paikkakunta: Tampere

Re: Garmin Nuvi 2595

Viesti Kirjoittaja kenobiitti »

pmw kirjoitti:Oon itse tehnyt noin kanssa..mutta sullakaan ei näytä sitten koko reittiä kerralla?
....
Nyt jäi vielä vähän auki, siis onko tämä kaikkien garmineiden ongelma vai nimenomaan tämän laitteen?
Jep, ei näytä kuin seuraavaan waypointiin tai viapointiin saakka ja siitä eteenpäin vasta sen ohitettua.
Joskus tämä on hankala ominaisuus, mutta laittamalla pointit tarpeeksi kauas käännöksen jälkeen sitä voi hieman helpottaa.

Yritin joskus myös reittejä, jotka on tehty "direct route" valinnalla, mutta sekään ei oikein toiminut.

Jos arvata pitää, arvaan, että tämä on Garmin ominaisuus, ei vain jonkun tietyn mallin.
Sartre
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 11:34 pm
Pyörä: BMW F650 GS Dakar
Paikkakunta: Orivesi

Re: Garmin Nuvi 2595

Viesti Kirjoittaja Sartre »

näin on näreet. Softaa on rampautettu näissä pikkuisissa, jottei moponaveilta ja huippumalleilta syödä markkinaosuuksia. Lensi garmin romukoppaan ja uskollinen nokialainen jatkaa navin tehtävissä. Siinä kun on paras navi mitä tähänastisissa ripellyksissä on tullu vastaa
Vastaa Viestiin