Ilmaiset maastokartat Garminiin

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Jarno
Viestit: 2642
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Jarno »

avo kirjoitti:
Aavistuksen vaan meinasi hymyilyttää ku sivua luin ja hoksasin tämmösen... HUOM! Aineistoa ei saa käyttää navigointitarkoituksiin!

Mitenköhän sitä navigaattoria sitte pitäsi käyttä??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Varmaan meinattu merellä navigointian, kun ei ole mitään merimerkkejä yms. kartassa...
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Minä olen antanut itseni ymmärtää, että tuo tarkoittaisi ettei karttaa saisi käyttää reitittävänä syystä tai toisesta...? Meinannut joskus laittaa tekijälle kyssärin että mitä tarkoittaa ja miksi kielto, mutta en ole kehdannut.
Sami
Avatar
juilhy
Viestit: 125
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 12:43 am
Pyörä: Transalp 700
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja juilhy »

Miten sen edes saa reitittäväksi?

Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Voisi kuvitella, että joku asiansa osaava saisi tiet ja polut reitittävään muotoon, kun ne karttatiedoista löytyy?
Sami
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja juhap »

SaPeKa kirjoitti:Voisi kuvitella, että joku asiansa osaava saisi tiet ja polut reitittävään muotoon, kun ne karttatiedoista löytyy?
mulla on edelleen fiilis että tuo mun garmin colorado reititti polkuja (katkoviivat) pitkin jos oli citynavigatorin kartta sekä maastokartta yhtaikaa auki.
Avatar
empperi
Viestit: 266
Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
Paikkakunta: Kemi

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja empperi »

Navigointikielto on varmaankin kartantekijän vastuuvapautus, jos vaikka joku ajaa laiturilta järveen tai eksyy ja särkee autonsa metsäautotiellä...
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

juhap kirjoitti:mulla on edelleen fiilis että tuo mun garmin colorado reititti polkuja (katkoviivat) pitkin jos oli citynavigatorin kartta sekä maastokartta yhtaikaa auki.
Minullakin on molemmat auki ja citynavigator hoitaa reitityksen, mutta ei mielestäni koskaan ole yrittänyt ajattaa vain maastokartassa näkyviä polkuja.

Itseä ärsyttää tuossa maastokartassa, että siihen on ympätty Open Street Mapistä polkuja. OSM:n polut näkyy sinisellä maanmittauslaitoksen polkujen päällä heikentäen selkeyttä ainakin Nuvissa paljon.
Sami
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja juhap »

SaPeKa kirjoitti:
juhap kirjoitti:mulla on edelleen fiilis että tuo mun garmin colorado reititti polkuja (katkoviivat) pitkin jos oli citynavigatorin kartta sekä maastokartta yhtaikaa auki.
Minullakin on molemmat auki ja citynavigator hoitaa reitityksen, mutta ei mielestäni koskaan ole yrittänyt ajattaa vain maastokartassa näkyviä polkuja.

Itseä ärsyttää tuossa maastokartassa, että siihen on ympätty Open Street Mapistä polkuja. OSM:n polut näkyy sinisellä maanmittauslaitoksen polkujen päällä heikentäen selkeyttä ainakin Nuvissa paljon.

mulla ei oo kokemusta noista kosketusnäytöistä navihommissa... hommasin tuossa gpsmap 64s:n ja oon tykänny noista missä napit ja selkee näyttö.

ja kyllä aineki mulla opasti esim. tuosta ihan normaalisti http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kart ... al&lang=fi

http://www.maanmittauslaitos.fi/sites/d ... _kkp_0.pdf ja katselimpa tuolta... eli pyörätienä on tuolla karttapohjassa ja kaipa se sit on sitinavikaattorissakin...

noh eipä ton pienemmälle viiti tota viedä ainekaa itsekseen :)
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

juhap kirjoitti:ja kyllä aineki mulla opasti esim. tuosta ihan normaalisti

eli pyörätienä on tuolla karttapohjassa ja kaipa se sit on sitinavikaattorissakin...
Juu, tuo pätkä löytyy tienä CN-kartassa.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja juhap »

JuhaL kirjoitti:
juhap kirjoitti:ja kyllä aineki mulla opasti esim. tuosta ihan normaalisti

eli pyörätienä on tuolla karttapohjassa ja kaipa se sit on sitinavikaattorissakin...
Juu, tuo pätkä löytyy tienä CN-kartassa.
kyllähän se minusta on tie, kapea sellainen ja joskus kovin sotkuinen... mutta tie :)

Kuva
Avatar
tekes
Viestit: 135
Liittynyt: La Loka 12, 2013 10:44 am
Pyörä: AT AS DCT -18
Paikkakunta: oulu

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja tekes »

Viritin tämän ketjun ansiosta vanhan Nuvi 200:n uusiokäyttöön :)
Onko tullut muilla ongelmaa, että "kotipaikan" lähistö noin 20km laatikossa ei osaa näyttää maastokarttaa?
Näkyy vain valkoista ja sekavia katkoviivoja, muuten ei mitään.
Vasta kun siitää ruutua mihin suuntaan tahansa reippaasti (10-20km), niin alkaa maastokartta näkyä, selkeä viivasuora raja.
Kauempana sitten tuli käytyä, ja kartta toimi hyvin, v.2008 europe alla osasi reitittää ja maastokartan info näkyi näytössä.
Avatar
DOMI
Viestit: 965
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja DOMI »

tekes kirjoitti:Viritin tämän ketjun ansiosta vanhan Nuvi 200:n uusiokäyttöön :)
Onko tullut muilla ongelmaa, että "kotipaikan" lähistö noin 20km laatikossa ei osaa näyttää maastokarttaa?
Näkyy vain valkoista ja sekavia katkoviivoja, muuten ei mitään.
Vasta kun siitää ruutua mihin suuntaan tahansa reippaasti (10-20km), niin alkaa maastokartta näkyä, selkeä viivasuora raja.
Kauempana sitten tuli käytyä, ja kartta toimi hyvin, v.2008 europe alla osasi reitittää ja maastokartan info näkyi näytössä.
Mikä versio MTK-kartasta sulla on? Eikös versiossa v2.1b ollut joku puuttuva ruutu S512 ..missä lie?? ja tämänvuoden ekassa päivityksessä v2.2b puuttui esim. Rauma kokonaan kartalta, joka uusimmassa v2,2c versiossa on taas palautettu paikoilleen :lol:
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja mico »

tämänvuoden ekassa päivityksessä v2.2b puuttui esim. Rauma kokonaan kartalta
:lol: :lol:
Avatar
tekes
Viestit: 135
Liittynyt: La Loka 12, 2013 10:44 am
Pyörä: AT AS DCT -18
Paikkakunta: oulu

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja tekes »

uploadfromtaptalk1461610102699.jpg
Kuvasta (toivottavasti) näkyy, etelässä Tupokselta Ritaharjuun, valkoista ja katkoviivoja, Oulu puuttuu. Tuleepa käytyä edempänä :D
En siirtänyt koko karttaa kun nuvi200:n muistissa oli n 600mt tilaa, voi olla että pala jää siirtymättä, kahteen kertaan kokeilin.

Lähetetty minun E6553 laitteesta Tapatalkilla
Edit. Uusin versio 2.2c käytössä
Avatar
DOMI
Viestit: 965
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja DOMI »

mico kirjoitti:
tämänvuoden ekassa päivityksessä v2.2b puuttui esim. Rauma kokonaan kartalta
:lol: :lol:
näyttäisi siltä et Oulu on nyt sitten vaihdettu Raumaan v2.2c versiossa. Onkohan noi nyt sitten sitä OSM tietokantaa nuo katkoviivat ja siniset, jotka tuossa näkyy :wink:
Vastaa Viestiin