Kiinan halpisnavikaattorit

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Rässi66
Viestit: 1047
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Pyörä: Honda CR250R
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kiinan halpisnavikaattorit

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ainakin PhotoNavissa alla vapiseva CE löytyy helposti.
Jossain oli jotain skriptejä alkunäytön kuvakkeiden uudelleenkoodaamiseen ts. automapa tai ozi pärähtää soimaan ihan sormellakin.
Sartre
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 11:34 pm
Pyörä: BMW F650 GS Dakar
Paikkakunta: Orivesi

Re: Kiinan halpisnavikaattorit

Viesti Kirjoittaja Sartre »

rainerb kirjoitti:Sinä voit tietää enemmän kuin minä näistä, mutta ainakin minulla kotona olevassa Kiinana-laitteessa pääsee kyllä CEn sisään, niinkuin pääsee Photonavissakin. Ja jos asentaa jotain, niin kai sieltä voi sen käynnistää?
Juu suurimmassa osassa pääsee, mutta joissain se on erikseen estetty sillä, että aloitusnäytöstä ei yksinkertaisesti löydy kuvaketta CE:lle tai aloitusruudun sulkemiselle. Kyllähän senkin yleensä saa ohitettua (tosin yksi systeemi on tullut vastaan, jossa ei ollut lainkaan työpöytää softan alla, mutta se onkin sitten eri kertomus), mutta vaatii jo jonkin verran tietämystä miten homman saa toimimaan.
BryGgi
Viestit: 137
Liittynyt: Ma Heinä 29, 2013 9:42 pm
Pyörä: EXC 300 TPI -20
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Kiinan halpisnavikaattorit

Viesti Kirjoittaja BryGgi »

Kuva
Sorvattu tuumainen pallo

Kuva
ram asennussarjalla siitä yksi nivel ja navikotelo+5" kiinanavi(OZI/AutoMapa)
Hirvein taikinointi oli tehdä suorasta laturipistokkseesta 90 asteinen jotta menee koteloon, mutta siitä tuli oikein bueno.

PS, noita asenus kuulia löytyy vielä 2kpl, niissä suoraan sopiva pultti mikä lukittuu tuohon kuulaan ja se on sitten näppärä kiinnittää tuohon käsisuojaan.
gff-3
Viestit: 662
Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa

Re: Kiinan halpisnavikaattorit

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

Olen speksaillut ties minkälaisia vaihtoehtoja navigaattoriksi aina sitä myöten että kävin katsomassa uutta Samsung Galaxy Activea, jos sellaisen olisi kytkyllä hankkinut, mutta kuitenkin päädyin tilaamaan dx:stä halvan kiina-anteronavin, http://dx.com/p/5-resistive-screen-andr ... ory-142768
Tuon ajattelin sujauttaa kotarin pda-bagin sisälle, josko siellä se pysyisi pahalta maailmalta suojassa, kunhan saapuu kotimaan kamaralle.
Softaksi olin ajatellut Locusta, vai onko jollain parempia ideoita? Locus freetä on tullut vähän näpyteltyä, mutta vähemmän on tullut sillä reititettyä tms. oikeaa äksöniä.
Avatar
Maarala
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Paikkakunta: Raahen seutu

Re: Kiinan halpisnavikaattorit

Viesti Kirjoittaja Maarala »

Toivottavasti ehtii sulle vielä tän syksyn ajeluihin. Käyttökokemukset kiinnostaa. Vois itekin päivittää WinCE:stä Androidiin, jos siihen löytyy Ozia vastaava softa. Pari vuotta sitten kun ei vielä Android-pohjasia ollu tarjolla.
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
Avatar
rainerb
Viestit: 2450
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kiinan halpisnavikaattorit

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Maarala kirjoitti:Toivottavasti ehtii sulle vielä tän syksyn ajeluihin. Käyttökokemukset kiinnostaa. Vois itekin päivittää WinCE:stä Androidiin, jos siihen löytyy Ozia vastaava softa. Pari vuotta sitten kun ei vielä Android-pohjasia ollu tarjolla.
Kyllä Android-Ozi on tarjolla. Duunikaveri sitä pari vuotta sitten testasi. Se ei ollut ominaisuuksiltaan täydellinen, mutta toimi. Toivottavasti nyt on täysi paketti jo - minuakin kiinnostaisi.

http://www.oziexplorer3.com/android/ozi ... droid.html
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
ceevu
Viestit: 1982
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
Paikkakunta: jokela

Re: Kiinan halpisnavikaattorit

Viesti Kirjoittaja ceevu »

androzic
gff-3
Viestit: 662
Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa

Re: Kiinan halpisnavikaattorit

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

Maarala kirjoitti:Toivottavasti ehtii sulle vielä tän syksyn ajeluihin. Käyttökokemukset kiinnostaa. Vois itekin päivittää WinCE:stä Androidiin, jos siihen löytyy Ozia vastaava softa. Pari vuotta sitten kun ei vielä Android-pohjasia ollu tarjolla.
Ei ehdi kun ei ehdi mopoa huoltaa... Pohjankankaan jäljiltä. Mutta jos tuolla nyt vaikka leikkis kotilotyömatka-ajossa niin olis metkut opeteltu ens kesälle.

Pitänee testata ainakin Androzic ja Locusen täysversion meinasin laittaa ihan suorilta. Siihenkin näytti kapsin maastokartat eksyneen, joten se puoli hoidossa.
kajoh
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:00 pm
Pyörä: DR650SE, EXC200, TDM900, ntv650m
Paikkakunta: Salo

Re: Kiinan halpisnavikaattorit

Viesti Kirjoittaja kajoh »

Maarala kirjoitti:Noin helppoahan se on kun tietää mitä tekee :) Ja sitähän mä kysyin. Kokeilin laadukkaalla b-kaupan yleismittarilla. Noista maa meni oikein, mutta virtapuoli ei mene yhteen. No eipä hätiä, piirilevyn kääntöpuolella on virtasellekin paikka. Tietenki jää vielä vaihtoehto että juottaa johdot piirilevylle kohtaan josta ne menee akulle. Taidan antaa homman kuitenki ammattijuopon tehtäväksi. Ite kun alkaa noin hienoihin hommiin, niin kädessä lienee lopulta yks toimimattomaksi sulanu piirilevy :roll:

Kiitokset virta:lle avusta.
Onnistuko tää lopulta? sisuskalut näyttää photonavilta mut yleismittarilla ei löydy mistään suoraa yhteyttä...
Avatar
Maarala
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Paikkakunta: Raahen seutu

Re: Kiinan halpisnavikaattorit

Viesti Kirjoittaja Maarala »

^ kesän muutama tuhat kilsaa on menty tuolla suoraan piirilevylle tinatulla johdolla ja hyvin on pelannu. Akkua ei tuota kautta lataa, joten ei ole sekään menny käyttökelvottomaksi. Veikkaisin että sisuskalut tuossa on aikalailla samat kuin photonavissa ja muissakin halpisnaveissa.

Ozin käyttäjänä jatkas mielellään, kun on siihen kartatkin konvertoituna valmiina. Pitää talven pimeinä iltoina kahlata ebay läpi ja hankkia joku androidi-navi vaikka 7" näytöllä. Pärjää sit jatkossa ikänäön kanssakin ;-)
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
TTA
Viestit: 1563
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm

Re: Kiinan halpisnavikaattorit

Viesti Kirjoittaja TTA »

Kun katselee esim. Dealextremen valikoimia niin ihmettelee miten älyttömästi on samankaltaisia mutta silti erimerkkisiä laitteita kaupan. Tää liittyy löyhästi aiheeseen http://www.youtube.com/watch?v=rkR6_7cw4p8 Ei ole navigaattoreista kyse mutta uskoisin että niitä tehdään samankaltaisissa "tehtaissa" :)
gff-3
Viestit: 662
Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa

Re: Kiinan halpisnavikaattorit

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

TTA kirjoitti:Kun katselee esim. Dealextremen valikoimia niin ihmettelee miten älyttömästi on samankaltaisia mutta silti erimerkkisiä laitteita kaupan. Tää liittyy löyhästi aiheeseen http://www.youtube.com/watch?v=rkR6_7cw4p8 Ei ole navigaattoreista kyse mutta uskoisin että niitä tehdään samankaltaisissa "tehtaissa" :)
Voisin vaikka lyödä vetoa että eräässä entisessä suomalaisessa kumisaapasfirmassa tehtiin aikoinaan laitteita hyvin saman kaltaisesti ja ihan yhtä innostunein ilmein :D
Avatar
KarMa
Viestit: 606
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
Paikkakunta: Veikkola

Re: Kiinan halpisnavikaattorit

Viesti Kirjoittaja KarMa »

rainerb kirjoitti:
Maarala kirjoitti:Toivottavasti ehtii sulle vielä tän syksyn ajeluihin. Käyttökokemukset kiinnostaa. Vois itekin päivittää WinCE:stä Androidiin, jos siihen löytyy Ozia vastaava softa. Pari vuotta sitten kun ei vielä Android-pohjasia ollu tarjolla.
Kyllä Android-Ozi on tarjolla. Duunikaveri sitä pari vuotta sitten testasi. Se ei ollut ominaisuuksiltaan täydellinen, mutta toimi. Toivottavasti nyt on täysi paketti jo - minuakin kiinnostaisi.

http://www.oziexplorer3.com/android/ozi ... droid.html
Tämän kesän Ozi ollut käytössä Galaxy S3:ssa ja hyvin tuo softa perustarpeissa pelittää. Ongelmat joita on tullut vastaan on johtuneet puhelimesta. Probleemana mm. "SIM-kortti irroitettu - Puhelin on käynnistettävä uudelleen" viestit sekä kännykän näytön automaattinen kierto pitää kytkeä pois koska tärinästä johtuen näyttö ei pysy hetkeäkään paikoillaan. Lisäksi tuo kapasitatiivinen (meniköhän oikein) näyttö on /C:stä kun aina saa olla hanskaa kädestä irroittamassa jos haluaa navia "säätää".

Paras kombo edelleen omassa käytössä on PhotoNav + OZI + Otterbox.
Jotkut on tilaillut 4.3" näytöllä olevaa motokäyttöön suunniteltua säänkestävää navia josta odotan mielenkiinnolla kokemuksia.

- KarMa
Apox
Viestit: 56
Liittynyt: La Tammi 14, 2012 2:10 am
Pyörä: -

Re: Kiinan halpisnavikaattorit

Viesti Kirjoittaja Apox »

KarMa kirjoitti:
rainerb kirjoitti:
Maarala kirjoitti:Paras kombo edelleen omassa käytössä on PhotoNav + OZI + Otterbox.
Jotkut on tilaillut 4.3" näytöllä olevaa motokäyttöön suunniteltua säänkestävää navia josta odotan mielenkiinnolla kokemuksia.

- KarMa
Taidat tarkottaa tuolla 4,3" navilla tätä http://www.chinavasion.com/china/wholes ... Bluetooth/

http://lettouch.com/rage-waterproof-mot ... p-764.html

Tuolla tarinaa kyseisestä laitteesta http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=906910

Navi ohjelmia ja karttoja löytyy tohon netistä torrenttina ilmatteeksi esim. iGO primo
Avatar
psi
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 8:21 pm
Pyörä: Africa Twin RD07
Paikkakunta: Kauttua

Re: Kiinan halpisnavikaattorit

Viesti Kirjoittaja psi »

TTA kirjoitti:Kun katselee esim. Dealextremen valikoimia niin ihmettelee miten älyttömästi on samankaltaisia mutta silti erimerkkisiä laitteita kaupan. Tää liittyy löyhästi aiheeseen http://www.youtube.com/watch?v=rkR6_7cw4p8 Ei ole navigaattoreista kyse mutta uskoisin että niitä tehdään samankaltaisissa "tehtaissa" :)
Esimerkiksi DX:n valikoimista kannattaa huomata että sieltä ei suinkaan tule mitä tahansa mitä niillä on myynnissä. Aikanaan odotin kuukauden verran ennen kuin vaihdoin yhden mallisen tilauksen toiseksi ja sitten vasta rupesi tapahtumaan. Voi olla että niitä kuoria ja pikkasen eri speksisiä laitteita tehdään kyllä, mutta pienempiä tilauksia vasta sitten kun niitä on riittävän iso erä tuotettavaksi.
Русский военный корабль, иди на хуй
Vastaa Viestiin