Kiitos, tällä rupesi pinemmätkin tiet / polut näkymään ainakin osa puilleen kaikki kunnolla.juha.spam@gmail.com kirjoitti: ↑La Loka 25, 2025 5:10 pmItse ainakin jouduin muuttamaan teeman viivan leveyksiä rankalla kädellä, jotta muutos näkyi kunnolla MML kartassa. Saman teeman käyttö taas Garminin karttaan teki viivoista turhan paksuja. Tästä syystä minulla on MML karttaa varten luotu oma teema ja Garminin karttaa käytettäessä sitten käytän vakio teemaa. Voihan tuohon olla helpompiakin ratkaisuja, mutta itse nyt mennyt siitä mistä aita on matalin.bmc kirjoitti:Jeppistä. Tällä sain kyllä teemaa muokattua, mutta se ei kyllä mtk karttoihin vaikuttanut.Tai töhlin jotain.
Garminin oma kartta kyllä muuttui luettavammaksi.
Pitääkö siis jotenkin päästä muokkaamaan ihan mtk karttaa vai saada siihen jokin muokattu teema ladattua / ympättyä?
Lähetetty minun SM-S921B laitteesta Tapatalkilla
Garmin Zumo XT
Valvoja: Moderaattorit
Re: Garmin Zumo XT
Re: Garmin Zumo XT
Oisko hassua jos joku teemat hyviksi viilaillut laittaisi omansa vaikka ihan julkisesti jakoon?
Re: Garmin Zumo XT
XT2:sen vastikään hankkineena alkoi harmittamaan nuo samat asiat jotka tuntuvat häiritsevän monia muitakin, eli:
1) tieviivat ovat kartalla liian kapeita
2) ulospäin zoomatessa tieviivat katoavat liian aikaisin
Ensimmäiseksi lähdin editoimaan tuota .kmtf -tiedostoa. Reippaalla kädellä kasvatin teiden scaleja heti alkuun kertoimella 10, joka auttoikin tuohon ensimmäiseen ongelmaan, muttei tuohon toiseen. Kun en keksinyt miten Garminin omassa kartassa tuon voisi korjata, lähdin kokeilemaan muita karttoja. OpenTopoMapissa sama vika. MTK-kartta vielä huonompi, siinä keskikokoiset tiet katoaa ulospäin zoomatessa näkyvistä ennen pykälää pienempiä teitä, eli väärässä järjestyksessä. Lopulta löysin kartan joka näyttää tiet kauemmaskin zoomatessa, se löytyi osoitteesta https://www.freizeitkarte-osm.de/garmin ... uropa.html. Enää ongelmana oli se että pienet tiet oli tuossakin turhan kapeita viivoja, ja lisäksi hailukan värisiä. Tuo kartta ei totellut .kmtf -tiedostossa annettua themeä, vaan piti editoida .TYP -tiedostoa, jonka sai onneksi samoilta sivuilta: https://www.freizeitkarte-osm.de/garmin/en/design.html. Viivojen editointi onnistui sitten tuolta saatavalla työkalulla: https://sites.google.com/site/sherco40/home. Itse pistin kaikkiin tieviivoihin 4 pikseliä lisää leveyttä ja pääväriksi kirkkaan punaisen, niin tuli omasta mielestä kohtuu hyvä. ReplaceTyp -skriptillä pitää vielä lopuksi ympätä muokattu .TYP -file mukaan karttaimageen (.img).
1) tieviivat ovat kartalla liian kapeita
2) ulospäin zoomatessa tieviivat katoavat liian aikaisin
Ensimmäiseksi lähdin editoimaan tuota .kmtf -tiedostoa. Reippaalla kädellä kasvatin teiden scaleja heti alkuun kertoimella 10, joka auttoikin tuohon ensimmäiseen ongelmaan, muttei tuohon toiseen. Kun en keksinyt miten Garminin omassa kartassa tuon voisi korjata, lähdin kokeilemaan muita karttoja. OpenTopoMapissa sama vika. MTK-kartta vielä huonompi, siinä keskikokoiset tiet katoaa ulospäin zoomatessa näkyvistä ennen pykälää pienempiä teitä, eli väärässä järjestyksessä. Lopulta löysin kartan joka näyttää tiet kauemmaskin zoomatessa, se löytyi osoitteesta https://www.freizeitkarte-osm.de/garmin ... uropa.html. Enää ongelmana oli se että pienet tiet oli tuossakin turhan kapeita viivoja, ja lisäksi hailukan värisiä. Tuo kartta ei totellut .kmtf -tiedostossa annettua themeä, vaan piti editoida .TYP -tiedostoa, jonka sai onneksi samoilta sivuilta: https://www.freizeitkarte-osm.de/garmin/en/design.html. Viivojen editointi onnistui sitten tuolta saatavalla työkalulla: https://sites.google.com/site/sherco40/home. Itse pistin kaikkiin tieviivoihin 4 pikseliä lisää leveyttä ja pääväriksi kirkkaan punaisen, niin tuli omasta mielestä kohtuu hyvä. ReplaceTyp -skriptillä pitää vielä lopuksi ympätä muokattu .TYP -file mukaan karttaimageen (.img).