Tuossa vois olla ratkaisu, en vielä onnistunut mutta erittäin mielenkiintoinen softa.
Itse muokkasin \Garmin\FAM_1168\I0000490.TYP tiedostoa.
Polylines kohdasta muutin kohdan 0x10E01 (kuudes ruutu,punainen katkoviiva) kokonaan kokonaan läpinäkyväksi (violetiksi).
Ei näy punaiset kiinteistörajat enää, ei mapsendissä eikä nuvissa.
Tosin ovat edelleen olemassa, hidastavat piirtoa yms.
Varmaan tuohon sivustoon/softiin perehtymällä alkaa kartan ulkoasu muokkaantumaan oman maun mukaiseksi...
Minulla on käytössä tuo uudempi Topo, mutta eiköhän lääkkeet liene samansuuntaiset.
Edittiä:
Onnistuin poistamaan kiinteistörajat, mistähän löytäisi selityksen kaikille muille polygoneille ja polylineille. Olisi kiva selventää polkujen, ajopolkujen, teitten ja korkeuskäyrien kontrastia.
A KTM might not be your first motorcycle, but it will be your last. When you've tried the rest, buy the best KTM.
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa Mapsourcen käyttöönotossa: Latasin ohjelman Zumo 660 mukana tulleelta levykkeeltä. Asennuksessa ei ollut vaikeuksia ja City Navigator karttapohja tuli myös näkyviin.
Ongelmat alkoivat sitten kun yritin avata kartan lukituksen yksityiskohtien näkyviin saamiseksi (Mapsourcen valikko Apuohjelmat-Hallitse karttatuotteita.jne) . Uudestaan ja uudestaan sarjanumerot, rekisteröintikoodi ja avauskoodi...
Ainoa asia mistä näki ohjelma jotenkin reagoivan oli jos koodit syötti virheellisesti, siitä tuli virheilmoitus, mutta avautumatta jäi.
Pariin kertaan poistin ohjelman Windowsin ohjauspaneelin kautta ja aloitin latauksen alusta uudestaan. Joka kerta sama tulos.
Viimein latasin sekä BaseCampin, että Mapsourcen suoraan Garminin sivuilta. Mapsourcen osalta tulos oli aivan sama kuin levykkeeltä. Base Camp sen sijaan toimii kun navigaattori on kytkettynä USBin kautta, kartat tulevat näkyviin yksityiskohtineen ilman mitään koodeja. Mutta siinäkään ei em. karttojen hallinta toimi.
Kyse on varmaan omasta sokeudesta jonkun asian suhteen ja taidon puutteesta, mutta kun nyt on 3-4 iltaa mennyt ilman parempaa menestystä, niin päätin jo kysyä...
Kiitos. Zumossa kartta itsessään on asennettu valmiiksi laitteeseen. Mapsourcea on nyt latailtu sekä CD:ltä, että Garminin sivuilta. Ja tuo linkin sivu on juuri se, joka on tullut sangen tutuksi noiden lukituksen avausyritysten kautta...
Katotaan nyt josko tuotetuesta on apua. Pääasia tietenkin on, että itse navi toimii.
Onko laite uusi ja sillä viimeisimmän kartan siellä? Jos on, niin lataa kartta garminin sivuilta ja asenna se sekä tietokoneelle että zumoon . Tekee sitten automaattisen unlockin tuolle.
juvander kirjoitti:Onko laite uusi ja sillä viimeisimmän kartan siellä? Jos on, niin lataa kartta garminin sivuilta ja asenna se sekä tietokoneelle että zumoon . Tekee sitten automaattisen unlockin tuolle.
Joo, uusi on, vasta autossa kertaalleen kokeiltu (BaseCamp löysi koeajoreittini jäljet ongelmitta). Ja kun kartta oli kerran valmiiksi ladattuna, niin eipä tullut mieleen sitä ihan heti päivittää. Mutta sehän on joka tapauksessa tehtävä pian jos sen aikoo ilmaiseksi tehdä. Kiitos vinkistä !
Rampas kirjoitti:Minulla on käytössä tuo uudempi Topo, mutta eiköhän lääkkeet liene samansuuntaiset.
Edittiä:
Onnistuin poistamaan kiinteistörajat, mistähän löytäisi selityksen kaikille muille polygoneille ja polylineille. Olisi kiva selventää polkujen, ajopolkujen, teitten ja korkeuskäyrien kontrastia.
Jos tuo joskus onnistuu niin olisi kiva tietää miten!
Itellä ei ole pienintäkään aavistusta mistä edes aloittaa tai etsiä mutta tarve olisi.
juvander kirjoitti:Onko laite uusi ja sillä viimeisimmän kartan siellä? Jos on, niin lataa kartta garminin sivuilta ja asenna se sekä tietokoneelle että zumoon . Tekee sitten automaattisen unlockin tuolle.
Joo, uusi on, vasta autossa kertaalleen kokeiltu (BaseCamp löysi koeajoreittini jäljet ongelmitta). Ja kun kartta oli kerran valmiiksi ladattuna, niin eipä tullut mieleen sitä ihan heti päivittää. Mutta sehän on joka tapauksessa tehtävä pian jos sen aikoo ilmaiseksi tehdä. Kiitos vinkistä !
-Jukka-
Jos et ole jo hankkinut, niin kannattaa myös hankkia se lifetime päivitykset vaikka tuolta http://www.ebay.de/itm/Garmin-Lifetime- ... 572wt_1139. Neljä kertaa vuodessa uudet kartat niin kauan kuin laite vielä toimii.
Minä en muistaakseni ole koskaan joutunut noita karttoja aktivoimaan sorsan läpi, se on tosiaan aktivoinut ne automaagisesti kun on ladannut nuo kartat tuolta.
Tuli hommattua city navigator 2012NT dvd.
Tää uuden mallinen mapsource(6.16.3) on hitaampi ja tässä on sekavampi karttapohja kuin vanhemmassa versiossa jossa oli
valkoisempi pohja ja tiet eri näköisiä, paljon selkeämpi mielestäni.
Kuka tietää onko mahdollista asentaa tuo vanha versio uuden päälle tai rinnalle ? Ja mikähän oli viimeisin "nopea" versio mapsourcesta ?
MArko kirjoitti:Tuli hommattua city navigator 2012NT dvd.
Tää uuden mallinen mapsource(6.16.3) on hitaampi ja tässä on sekavampi karttapohja kuin vanhemmassa versiossa jossa oli
valkoisempi pohja ja tiet eri näköisiä, paljon selkeämpi mielestäni.
Kuka tietää onko mahdollista asentaa tuo vanha versio uuden päälle tai rinnalle ? Ja mikähän oli viimeisin "nopea" versio mapsourcesta ?
En tiedä onko tästä enää hyötyä. Kerrotaan nyt kuitenkin. Mapsource ei osaa avata gps laitteeseen esiladattua karttaa. Siihen on se BaseCamp. Kyseinen gps tulee olla kytkettynä tietokoneeseen ja tämä BaseCamp hakee kartat sieltä. Näitä gps laitteeseen esiladattuja karttoja ei voi siirtää tai kopioida tietokoneelle laillisin keinoin. Siis niin että niitä voisi kummallakaan ohjelmalla katsoa. BaseCampissa reittipiste, ja muut muokkausjutut saa toimimaan kun valikosta valitsee tiedostot-uusi-luettelo. Tällöin tähän luotetteloon voi näitä reittipisteitä ja reittejä suunnitella. Nämä voi tallentaa myös tietokoneelle ja tai lähettää gps laitteeseen. Ostettuani "elinikäisen" karttapäivityksen olen voinut päivityksen latauksen yhteydessä valita kartan tallennuspaikaiksi tietokoneen ja- tai gps laitteen. Jos kartta tallennetaan tällöin myös tietokoneelle voi sitä sen jälkeen käyttää myös Mapcourcen kautta.
Kysymys BaceCampin karttanäkymästä: Karttakuva näkyy litistettynä, vähän kuin 3D-näkymänä, mutta kun se ei ole 3D, vaan 2D. Mistään asetuksista en keksi valintaa, jolla tuon saisi korjattua. Kellään hyviä neuvoja?
Liitteet
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."