Mapsource

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Jarno
Viestit: 2617
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: Mapsource

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Rampas kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Onnistuisikohan typ-tiedostoa muokkaamalla?
Tuossa vois olla ratkaisu, en vielä onnistunut mutta erittäin mielenkiintoinen softa.
Itse muokkasin \Garmin\FAM_1168\I0000490.TYP tiedostoa.
Polylines kohdasta muutin kohdan 0x10E01 (kuudes ruutu,punainen katkoviiva) kokonaan kokonaan läpinäkyväksi (violetiksi).
Ei näy punaiset kiinteistörajat enää, ei mapsendissä eikä nuvissa.
Tosin ovat edelleen olemassa, hidastavat piirtoa yms.

Varmaan tuohon sivustoon/softiin perehtymällä alkaa kartan ulkoasu muokkaantumaan oman maun mukaiseksi...
Avatar
Rampas
Viestit: 133
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 8:41 am
Pyörä: KTM 500 EXC Six Days
Paikkakunta: Varkaus

Re: Mapsource

Viesti Kirjoittaja Rampas »

Minulla on käytössä tuo uudempi Topo, mutta eiköhän lääkkeet liene samansuuntaiset.

Edittiä:
Onnistuin poistamaan kiinteistörajat, mistähän löytäisi selityksen kaikille muille polygoneille ja polylineille. Olisi kiva selventää polkujen, ajopolkujen, teitten ja korkeuskäyrien kontrastia.
A KTM might not be your first motorcycle, but it will be your last. When you've tried the rest, buy the best KTM.
Jukka M
Viestit: 45
Liittynyt: To Touko 19, 2005 6:42 pm
Pyörä: R1200 GSA

Re: Mapsource

Viesti Kirjoittaja Jukka M »

Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa Mapsourcen käyttöönotossa: Latasin ohjelman Zumo 660 mukana tulleelta levykkeeltä. Asennuksessa ei ollut vaikeuksia ja City Navigator karttapohja tuli myös näkyviin.

Ongelmat alkoivat sitten kun yritin avata kartan lukituksen yksityiskohtien näkyviin saamiseksi (Mapsourcen valikko Apuohjelmat-Hallitse karttatuotteita.jne) . Uudestaan ja uudestaan sarjanumerot, rekisteröintikoodi ja avauskoodi...
Ainoa asia mistä näki ohjelma jotenkin reagoivan oli jos koodit syötti virheellisesti, siitä tuli virheilmoitus, mutta avautumatta jäi.

Pariin kertaan poistin ohjelman Windowsin ohjauspaneelin kautta ja aloitin latauksen alusta uudestaan. Joka kerta sama tulos.

Viimein latasin sekä BaseCampin, että Mapsourcen suoraan Garminin sivuilta. Mapsourcen osalta tulos oli aivan sama kuin levykkeeltä. Base Camp sen sijaan toimii kun navigaattori on kytkettynä USBin kautta, kartat tulevat näkyviin yksityiskohtineen ilman mitään koodeja. Mutta siinäkään ei em. karttojen hallinta toimi.

Kyse on varmaan omasta sokeudesta jonkun asian suhteen ja taidon puutteesta, mutta kun nyt on 3-4 iltaa mennyt ilman parempaa menestystä, niin päätin jo kysyä...

-Jukka-
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Mapsource

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Taitaaa olla semmoinen juttu, että ottaisin yhteyttä Garminin tukeen. Kyllä tuo ongelma niiden kanssa lopulta ratkeaa.
Kura lentää...
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: Mapsource

Viesti Kirjoittaja juvander »

Oletko asentanut tuon kartan CD:ltä vai imuroinut Garminin sivulta? Ja lukenut tämän: https://my.garmin.com/maps/unlockMaps.htm
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Jukka M
Viestit: 45
Liittynyt: To Touko 19, 2005 6:42 pm
Pyörä: R1200 GSA

Re: Mapsource

Viesti Kirjoittaja Jukka M »

juvander kirjoitti:Oletko asentanut tuon kartan CD:ltä vai imuroinut Garminin sivulta? Ja lukenut tämän: https://my.garmin.com/maps/unlockMaps.htm
Kiitos. Zumossa kartta itsessään on asennettu valmiiksi laitteeseen. Mapsourcea on nyt latailtu sekä CD:ltä, että Garminin sivuilta. Ja tuo linkin sivu on juuri se, joka on tullut sangen tutuksi noiden lukituksen avausyritysten kautta...

Katotaan nyt josko tuotetuesta on apua. Pääasia tietenkin on, että itse navi toimii.

-Jukka-
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: Mapsource

Viesti Kirjoittaja juvander »

Onko laite uusi ja sillä viimeisimmän kartan siellä? Jos on, niin lataa kartta garminin sivuilta ja asenna se sekä tietokoneelle että zumoon . Tekee sitten automaattisen unlockin tuolle.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Jukka M
Viestit: 45
Liittynyt: To Touko 19, 2005 6:42 pm
Pyörä: R1200 GSA

Re: Mapsource

Viesti Kirjoittaja Jukka M »

juvander kirjoitti:Onko laite uusi ja sillä viimeisimmän kartan siellä? Jos on, niin lataa kartta garminin sivuilta ja asenna se sekä tietokoneelle että zumoon . Tekee sitten automaattisen unlockin tuolle.
Joo, uusi on, vasta autossa kertaalleen kokeiltu (BaseCamp löysi koeajoreittini jäljet ongelmitta). Ja kun kartta oli kerran valmiiksi ladattuna, niin eipä tullut mieleen sitä ihan heti päivittää. Mutta sehän on joka tapauksessa tehtävä pian jos sen aikoo ilmaiseksi tehdä. Kiitos vinkistä !

-Jukka-
Avatar
AnttiL
Viestit: 2978
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Mapsource

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Rampas kirjoitti:Minulla on käytössä tuo uudempi Topo, mutta eiköhän lääkkeet liene samansuuntaiset.

Edittiä:
Onnistuin poistamaan kiinteistörajat, mistähän löytäisi selityksen kaikille muille polygoneille ja polylineille. Olisi kiva selventää polkujen, ajopolkujen, teitten ja korkeuskäyrien kontrastia.
Jos tuo joskus onnistuu niin olisi kiva tietää miten! :oops:
Itellä ei ole pienintäkään aavistusta mistä edes aloittaa tai etsiä mutta tarve olisi.
antti
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: Mapsource

Viesti Kirjoittaja juvander »

Jukka M kirjoitti:
juvander kirjoitti:Onko laite uusi ja sillä viimeisimmän kartan siellä? Jos on, niin lataa kartta garminin sivuilta ja asenna se sekä tietokoneelle että zumoon . Tekee sitten automaattisen unlockin tuolle.
Joo, uusi on, vasta autossa kertaalleen kokeiltu (BaseCamp löysi koeajoreittini jäljet ongelmitta). Ja kun kartta oli kerran valmiiksi ladattuna, niin eipä tullut mieleen sitä ihan heti päivittää. Mutta sehän on joka tapauksessa tehtävä pian jos sen aikoo ilmaiseksi tehdä. Kiitos vinkistä !

-Jukka-
Jos et ole jo hankkinut, niin kannattaa myös hankkia se lifetime päivitykset vaikka tuolta http://www.ebay.de/itm/Garmin-Lifetime- ... 572wt_1139. Neljä kertaa vuodessa uudet kartat niin kauan kuin laite vielä toimii.

Minä en muistaakseni ole koskaan joutunut noita karttoja aktivoimaan sorsan läpi, se on tosiaan aktivoinut ne automaagisesti kun on ladannut nuo kartat tuolta.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
MArko
Viestit: 164
Liittynyt: Su Touko 29, 2005 11:45 am
Pyörä: SE
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mapsource

Viesti Kirjoittaja MArko »

Tuli hommattua city navigator 2012NT dvd.
Tää uuden mallinen mapsource(6.16.3) on hitaampi ja tässä on sekavampi karttapohja kuin vanhemmassa versiossa jossa oli
valkoisempi pohja ja tiet eri näköisiä, paljon selkeämpi mielestäni.
Kuka tietää onko mahdollista asentaa tuo vanha versio uuden päälle tai rinnalle ? Ja mikähän oli viimeisin "nopea" versio mapsourcesta ?
Avatar
Gessuli
Viestit: 1312
Liittynyt: To Syys 02, 2010 8:24 pm
Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mapsource

Viesti Kirjoittaja Gessuli »

MArko kirjoitti:Tuli hommattua city navigator 2012NT dvd.
Tää uuden mallinen mapsource(6.16.3) on hitaampi ja tässä on sekavampi karttapohja kuin vanhemmassa versiossa jossa oli
valkoisempi pohja ja tiet eri näköisiä, paljon selkeämpi mielestäni.
Kuka tietää onko mahdollista asentaa tuo vanha versio uuden päälle tai rinnalle ? Ja mikähän oli viimeisin "nopea" versio mapsourcesta ?
Käytä basecamppia

http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=4435
http://www.brbikers.com

EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
Avatar
MArko
Viestit: 164
Liittynyt: Su Touko 29, 2005 11:45 am
Pyörä: SE
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mapsource

Viesti Kirjoittaja MArko »

Täytyypä testailla tuota basecamppiä.
Tuli vastaan myös tuollainen http://www.mopedmap.net
rjh
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2011 11:24 pm
Pyörä: Suzuki DL-650 V-STROM A
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Mapsource

Viesti Kirjoittaja rjh »

En tiedä onko tästä enää hyötyä. Kerrotaan nyt kuitenkin. Mapsource ei osaa avata gps laitteeseen esiladattua karttaa. Siihen on se BaseCamp. Kyseinen gps tulee olla kytkettynä tietokoneeseen ja tämä BaseCamp hakee kartat sieltä. Näitä gps laitteeseen esiladattuja karttoja ei voi siirtää tai kopioida tietokoneelle laillisin keinoin. Siis niin että niitä voisi kummallakaan ohjelmalla katsoa. BaseCampissa reittipiste, ja muut muokkausjutut saa toimimaan kun valikosta valitsee tiedostot-uusi-luettelo. Tällöin tähän luotetteloon voi näitä reittipisteitä ja reittejä suunnitella. Nämä voi tallentaa myös tietokoneelle ja tai lähettää gps laitteeseen. Ostettuani "elinikäisen" karttapäivityksen olen voinut päivityksen latauksen yhteydessä valita kartan tallennuspaikaiksi tietokoneen ja- tai gps laitteen. Jos kartta tallennetaan tällöin myös tietokoneelle voi sitä sen jälkeen käyttää myös Mapcourcen kautta.
Avatar
Kunkku
Viestit: 1943
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Mapsource

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Kysymys BaceCampin karttanäkymästä: Karttakuva näkyy litistettynä, vähän kuin 3D-näkymänä, mutta kun se ei ole 3D, vaan 2D. Mistään asetuksista en keksi valintaa, jolla tuon saisi korjattua. Kellään hyviä neuvoja?
Liitteet
Kuvankaappaus 2012-8-23 kello 11.20.41.png
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Vastaa Viestiin