Magellan GPS

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

vmi

Magellan GPS

Viesti Kirjoittaja vmi »

Onkohan kellään kokemusta oheisen linkin laitteista.
http://www.magellangps.com/products/pro ... EGION=ncsa
Ei vielä Suomessa, mutta onko joku hankkinut kauempaa. ?
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Moi,

Olen jonkun verran seurannut keskustelua kyseisestä laitteesta, mutta omaa kokemusta ei ole. Laite on idealtaan ilmeisesti ihan hyvä ja soveltuisi esim. kurapyöräkäyttöön vesitiiviytensä ja jonkinmoisen iskunkestävyytensä takia hyvin.

Itsekkin moisen haluaisin, mutta (toivottavasti en ole liian pessimistinen):

Nyt markkinoilla olevat laitteet tuntuvat kuitenkin olevan ns. 0-sarjaa eli ongelmia on varsin paljon (ilmeisesti Magellanille tuli kiire saada uusi mallisarja ulos hieman ennenaikojaan). Tämä koskee myös PC:n softaa (ilmaiseksi Magellanin sivuilta ladattava VantagePoint ohjelma), joka ainakin itsellä toimii joiltain osin hieman oudosti.

Tällä hetkellä Euroopan kartat ovat samoja kuin vanhojen Meridian- ja eXplorist-sarjan laitteiden kartat, tosin reitittävä DirectRoute ei taida toimia, mutta toisaalta ehkä CrossOverille tarkoitettu kartta toimii (tämä ei ole 100% varma ja kannattaa tarkistaa).

Mielenkiintoista on että tuossa laitteessa voi käyttää National Geographicsin karttoja (joita ei siis mielestäni ole tällä hetkellä euroopasta), jotka ovat eri tasoihin määriteltyä rasterigrafiikkaa (siis kuvia), jolloin voisi olettaa, että jossain vaiheessa löytyy joku mahdollisuus skannata "mitä tahansa" karttoja tuohon laitteeseen, mutta tämä voi toki kestää ja vaatia että joku kräkkää tuon karttojen päivitys softan.

Tuon laitteen käyttis on muuten Windows (ilmeisesti siis CE).

Eli yhteenvetona kiinnostavia laitteita, mutta en ainakaan itse vielä hankkisi ja jos hankkii nyt, niin kannattaa varautua, että joutuu oikeasti selvittäämään asioita itse, sekä opettelee säätämään :lol: Vakavin haaste on, että laitteita on jenkeissä vaihdettu kuluttajille ihan jonkun verran eli kannattaa tässä vaiheessa (jos siis laitteen hankkiin) varautua sen myös vaihtamaan, missä on omat haasteensa kun sitä ei vielä mielestäni virallisesti euroopassa ole.

Terveisin
Mika TA-91
vmi

Viesti Kirjoittaja vmi »

Mika TA-91 kirjoitti:Moi,

Eli yhteenvetona kiinnostavia laitteita, mutta en ainakaan itse vielä hankkisi ja jos hankkii nyt, niin kannattaa varautua, että joutuu oikeasti selvittäämään asioita itse, sekä opettelee säätämään :lol: Vakavin haaste on, että laitteita on jenkeissä vaihdettu kuluttajille ihan jonkun verran eli kannattaa tässä vaiheessa (jos siis laitteen hankkiin) varautua sen myös vaihtamaan, missä on omat haasteensa kun sitä ei vielä mielestäni virallisesti euroopassa ole.

Terveisin
Moi

Varmaan on viisaampaa odottaa ainakin siihen asti, että laitteella on virallinen maahantuoja. Suomeen laitetta on luvassa kuulemma kuluvan kevään aikana; toivottavasti ENNEN suuria enduropärrä_vaelluksia. Lupaavan tuntuinen laite kuiteskin..
Mika TA-91

Kyseisiin laitteisiin tuli eilen päivitys, jossa oli saatu ainakin joitan ongelmia helpotettua.

Terveisin
Mika TA-91
juhan
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009

Viesti Kirjoittaja juhan »

Mika TA-91 kirjoitti:... Tämä koskee myös PC:n softaa (ilmaiseksi Magellanin sivuilta ladattava VantagePoint ohjelma), joka ainakin itsellä toimii joiltain osin hieman oudosti...
Saitko Mika jollain konstilla luettua karttoja tuohon VantagePointiin. Minä en ole keksinyt miten S&D Suomi alkaisi näkyä siinä?
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Mika TA-91

juhan kirjoitti:
Mika TA-91 kirjoitti:... Tämä koskee myös PC:n softaa (ilmaiseksi Magellanin sivuilta ladattava VantagePoint ohjelma), joka ainakin itsellä toimii joiltain osin hieman oudosti...
Saitko Mika jollain konstilla luettua karttoja tuohon VantagePointiin. Minä en ole keksinyt miten S&D Suomi alkaisi näkyä siinä?
En ole saanut, mutta homman pitäisi toimia seuraavasti:

Teet Suomesta "regionin", siis sen jonka normaalisti tallennat GPS:lle / muistikortille, mutta nyt tallennat sen kovalevylle eXplorist muodossa (.imi tiedosto). Tähän tarvitaan eXplorist tai Triton laite ja sen sarjanumero, koska kun lataat tuon .imi tiedoston ensimmäisen kerran Vantage Pointiin pitää laitteen olla kiinni PC:ssä, jotta ohjelma voi verrata sarjanumeroita.

Näin minä olen sen ymmärtänyt.

Terveisin
Mika TA-91
Jarno
Pyörä: KTM 640 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Näin se taisi (vahingossa) toimia exploristin kanssa.
Eli kortilta imuroitiin kartat.
vmi

Viesti Kirjoittaja vmi »

Kyselin Magellan GPS:n saatavuutta ja vastaus oli, jotta helmikuun loppu puolella. Yritys oli Lohenette OY.
Vastaa Viestiin