Tässä GPS laukku auto naville mopottimeen.

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Rapakko
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010

Tässä GPS laukku auto naville mopottimeen.

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

Aika kätsän oloinen GPS "pidike" kaikenmoisille gepseille mopottimeen. http://www.navigon.com/site/se/sv/shop/ ... navigon-52

Laukkuun sopii myös muuta pientä tilpehööriä.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
malu

Re: Tässä GPS laukku auto naville mopottimeen.

Viesti Kirjoittaja malu »

Rapakko kirjoitti:Aika kätsän oloinen GPS "pidike" kaikenmoisille gepseille mopottimeen. http://www.navigon.com/site/se/sv/shop/ ... navigon-52

Laukkuun sopii myös muuta pientä tilpehööriä.
Kiitokset vinkistä, laitoin tilaukseen. Välttänee gps telineeksi hyvän sään pyöräilijälle :) :)

- M

Niin joo, sivusto osaa myös suomea, on tuo toinen kotimainen hieman heikolla hapella :oops:
MarkkuHoo
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Viesti:

Re: Tässä GPS laukku auto naville mopottimeen.

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Tässäpä suomeksi sama kampe:
http://www.navigon.com/site/fi/fi/shop/ ... ersal/1039

"# Helppo ja nopea kiinnittää moottoripyörään korkealaatuisten magneettien avulla.
# Vettä hylkivä.
# Näyttötaso säädettävissä.
# Sopii kaikkiin moottoripyöriin, joissa on teräksinen polttoainesäiliö."

Jos ei pidä vettä, niin tuskin pölyäkään, eikä tykkää iskuista. Eikä pysy muovitankkiloissa kiinni. Ei kyllä varsinaisesti tunnu ihan soraympyröihin olevan suunnattu minusta...
Rapakko

Jos haluaa varmistaa pölysuojauksen, niin laittaa gepsin vielä minigrip pussiin. Muutenkaan aika harvoon tulee pyörää käytettyä sukellusveneenä, joten roiskevesitiiveys piisaa aika pitkälle.
gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Toimiiko nuo näppäilyt tuon muovin läpi sitten?
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Rapakko

gixxerman kirjoitti:Toimiiko nuo näppäilyt tuon muovin läpi sitten?
Itse testasin juuri omalla Garmin 250W laitteella eri paksuisten muovien läpi kosketusnäytön toimivuutta pakastepussista lähtien paksumpaan muoviin. Kosketusnäyttö toimi moitteetta kaikilla vaihtoehdoilla.
MarkkuHoo
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Ihan ok suojapussi tuo sinänsä voi olla, mutta minusta 89 euroa on paljon siitä, että tuo ei oikeasti suojaa vedeltä, pölyltä eikä iskuilta, ja sen saa vain magneeteilla peltitankkiin.

Vettä hylkivä ei muuten ole edes roiskevesitiivis - ts. jos se olisi standardien mukaan testattu roiskevesitiiviiksi, niin siitä olisi varmasti sen mukainen merkintä.
malu

Viesti Kirjoittaja malu »

[quote="MarkkuHoo"]Ihan ok suojapussi tuo sinänsä voi olla, mutta minusta 89 euroa on paljon siitä, että tuo ei oikeasti suojaa vedeltä, pölyltä eikä iskuilta, ja sen saa vain magneeteilla peltitankkiin.
quote]

Elämä on... ja varsinkin motoristin. Kaikki tuntuu maksavan ekstraa, jos ne on jotenkin pyörään kytkettävissä, öljyistä lähtien.

Oikeasti en vain ole mieleistä ratkaisua vielä keksinyt... Zumoon/vastaavaan ei ole rahaa/halua maksaa 500 euroa, joten pitänee pärjäillä luurin GPS:llä. Hakkapeliitta on harkinnassa. Pitää nyt kattoa, laittaako sen vai luuriin smartcomgps navigointisoftan ja kartat karttapaikasta vai hakkapeliitan ja ozin + kartat samasta suunnasta. Minulla on aika pienet ympyrät, niin sieltä saa ihan kohtuudella riittävän laajan kartan imettyä... omaan käyttöön
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Mulla on Hakkapeliitta ja ostin siihen Otterboxin 2600:sen. Ilmoitettujen mittojen mukaan ei muka mahdu mutta kyllä tuo sinne meni mut tilaa ei jäänyt ylös ja alas kuin puoli milliä.

Boxin täytteiden kanssa kantsii olla tarkkana koska jos tunkee fylliä liikaa painaa se koko navigaattorin jotenkin rusetille joka aiheuttaa outoa käytöstä kosketusnäytöllä. Ts. näyttö luulee että sitä painetaan kokoajan ja kartta rullailee holtittomasti.
Liitteet
19012008.jpg
Boxi ja hakka
(669.72 KiB) Tiedosto ladattu 134 kertaa
Rapakko

TTA kirjoitti:Mulla on Hakkapeliitta ja ostin siihen Otterboxin 2600:sen. Ilmoitettujen mittojen mukaan ei muka mahdu mutta kyllä tuo sinne meni mut tilaa ei jäänyt ylös ja alas kuin puoli milliä.

Boxin täytteiden kanssa kantsii olla tarkkana koska jos tunkee fylliä liikaa painaa se koko navigaattorin jotenkin rusetille joka aiheuttaa outoa käytöstä kosketusnäytöllä. Ts. näyttö luulee että sitä painetaan kokoajan ja kartta rullailee holtittomasti.
Mistä ostit tuon Otterboxin?
Jarno
Pyörä: KTM 640 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Kiinnostaa kanssa tuollainen saukkolaatikko...
Löytyikö suomesta?

Ja paljonkos ne hakkapeliitan mitat on?
Pitäisi miolle kehittää jonkinlainen kotele kesäksi...
bobi

Viesti Kirjoittaja bobi »

Minä olen käyttänyt SW-Motechin GPS-laukkua kaksi vuotta ja todennut sitä hyväksi. Se kestää rökitystä ja on vesitiivis myös kaatosateessa. Kosketusnäyttö toimii muovin läpi niin kuin sitä ei olisi. Sitä, niin kuin siihen sopivat telineet millä sen kiinnittää pyörään myy RM Heino. Strommiin koko sarja maksoi muistaakseni noin 50 egee.
Liitteet
GPS laukku.jpg
(15.53 KiB) Tiedosto ladattu 2233 kertaa
Bobi
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

TTA kirjoitti:Mulla on Hakkapeliitta ja ostin siihen Otterboxin 2600:sen.
Uskotko, että hakkapeliittaan saisi virransyötön kun se on saukkolaatikossa?
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Hain kaupasta vesitiiviin on/off kytkimen sekä vesitiiviin painokytkimen sekä johdon läpiviennin. Tarkoitus modata tuolta gps:n sisältä päävirtakytkin, sleep kytkin sekä virittää virtajohto boxin läpi.

Eli onnistuu se kun tekee läpiviennin ja tiivistää sen kunnolla.

Pitää vielä harkita josko tekisi pelkän johdon läpiviennin ja aina sulkiessa vehkeen avaisi tuon otterboxin. Ongelma on vain jos boxi on yltäpäältä kurassa, märkä ja sataa vielä vettä paljon. Tällöin on aina vaarana kuran meno boxin tiivisteiden väliin jne...
Rapakko

bobi kirjoitti:Minä olen käyttänyt SW-Motechin GPS-laukkua kaksi vuotta ja todennut sitä hyväksi. Se kestää rökitystä ja on vesitiivis myös kaatosateessa. Kosketusnäyttö toimii muovin läpi niin kuin sitä ei olisi. Sitä, niin kuin siihen sopivat telineet millä sen kiinnittää pyörään myy RM Heino. Strommiin koko sarja maksoi muistaakseni noin 50 egee.
Ostitko pelekän telineen RM Heinolta (onko tankokiinnitys), vai tuon laukunkin, tai mistä tuo laukku?

Itsellä on laajakuvanäyttöinen GPS, joka on 20mm paksu. Uppoaako se tuonne laukun pohojalle iliman täytettä pohojalla. Viitsisitkö antaa mitat tuosta gps suojasta.
Vastaa Viestiin