Kohtuuhintainen varustus aloittelijalle

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Tosporado
Viestit: 385
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 3:00 pm
Pyörä: Triumph Speed Triple 1050

Viesti Kirjoittaja Tosporado »

Kieltämättä aika epätoivoiselta tuntuu, kun budjettikin tietenkin on rajallinen. Vaikeaa on valita, kun vaihtoehtoja on niin paljon eikä oikein tiedä edes mitä tarvitsee :)

Mitäs raati sanoo tällaisesta Rukkan puvusta: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=597191

Siinä ainakin on irrotettava vuori, joten varmaan läpimämmilläkin keleillä pärjää?
Avatar
Nomad
Viestit: 453
Liittynyt: To Tammi 18, 2007 9:14 pm
Pyörä: Ewan McGregor -03
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Nomad »

Tosporado kirjoitti:Kieltämättä aika epätoivoiselta tuntuu, kun budjettikin tietenkin on rajallinen. Vaikeaa on valita, kun vaihtoehtoja on niin paljon eikä oikein tiedä edes mitä tarvitsee :)

Mitäs raati sanoo tällaisesta Rukkan puvusta: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=597191

Siinä ainakin on irrotettava vuori, joten varmaan läpimämmilläkin keleillä pärjää?
Kannattaa kysyä, mikä on mallinimi, minkä ikäinen, paljonko käytetty ja onko käytön jälkiä.. Omat rukan housut vuotaa perssaumasta, toki on jo paljon ajettu ja 7v vanhat.
Avatar
Sottapytty
Viestit: 864
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Tuohan on lähes uusi puku! ja neljänneksen hinnalla uudesta, siis ovh:sta.
Tuossa käytetyssäkin voi olla vähän tinkimisvaraa.

Halpiksiahan saa samaan hintaan mutta laatu voi olla iso :?:
Avatar
Tosporado
Viestit: 385
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 3:00 pm
Pyörä: Triumph Speed Triple 1050

Viesti Kirjoittaja Tosporado »

Se puku onkin lähes 10 vuotta vanha, tosin vähän käytetty.

Miten paljon tuotekehitys on noissa mennyt eteenpäin, onko mitään järkeä ostaa noin vanhaa, vaikka Rukka onkin?
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tosporado kirjoitti:Se puku onkin lähes 10 vuotta vanha, tosin vähän käytetty.

Miten paljon tuotekehitys on noissa mennyt eteenpäin, onko mitään järkeä ostaa noin vanhaa, vaikka Rukka onkin?

Mulla on vuonna 1999 ostettu Rukkan puku yhäkin käytössä. Maksoin siitä aikoinaan 2400mk. En epäröisi ostaa vastaavaa jos olisi tarvetta ja hinta kohdallaan.
Avatar
Sottapytty
Viestit: 864
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Tosporado kirjoitti:Se puku onkin lähes 10 vuotta vanha, tosin vähän käytetty.
Hups, tarkoitin kuntoa, vaikka kirjoitin toisin :oops:
En tunne Rukka-mallistoa, enkä näköjään osaa kirjoittaa suomea :roll:
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Sottapytty kirjoitti:
Tosporado kirjoitti:Se puku onkin lähes 10 vuotta vanha, tosin vähän käytetty.
Hups, tarkoitin kuntoa, vaikka kirjoitin toisin :oops:
En tunne Rukka-mallistoa, enkä näköjään osaa kirjoittaa suomea :roll:
Varmasti hyvä ostos.
Minullakin on noin 7 vuotta vanha Rukka ja mainiosti toimii.
Paitsi radalla vähän rispaantunut. :? :? :? ja palovammoja hihassa Bemarin pakokäyristä. Kilometrejä jotain 100.000 km puvulla.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Jarski61
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 8:44 pm
Pyörä: k

Ajokamppeet

Viesti Kirjoittaja Jarski61 »

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=11606
Tuolta kanssa , kohtuu edulliset .
T jarski
Avatar
Tosporado
Viestit: 385
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 3:00 pm
Pyörä: Triumph Speed Triple 1050

Re: Ajokamppeet

Viesti Kirjoittaja Tosporado »

Jarski61 kirjoitti:http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=11606
Tuolta kanssa , kohtuu edulliset .
T jarski
Harmi vaan, kun pituutta on ~5cm vähemmän.
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Ajokamppeet

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Tosporado kirjoitti:
Jarski61 kirjoitti:http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=11606
Tuolta kanssa , kohtuu edulliset .
T jarski
Harmi vaan, kun pituutta on ~5cm vähemmän.
Ei se viidestä sentistä ole todennäköisesti kiinni, mulla on samankokoiset muiden ulottuvuuksien takia... ja oon suakin lyhempi.
Tosin siis rukkan allroadit ja ainoo missä olis parantamisen varaan niin on puvun alkuperäisten polvisuojien sijoitus katusaappaiden kanssa, crossisaappaiden kanssa osuvat paremmin kohilleen.

Itse olen tuossa mietiskelly että jos nytten rupeisin ostaan endurotouhuihin kamoja ja ajaminen ei sisältäisi kauheasti pakollisia ajoja(työmatkat, pidempiä lomamatkoja) ja budjetti olisi rajallinen niin ehkä panostaisin ensiksi suojiin(suojapaita, crossisaappat, polvarit).
Jotain camo/crossihousuja saa kumminkin melko edukkaasti ja jos tuohon suojapaidan päälle vetää erillisen ohuen coretakin niin saa jo melko hyvän lämpöeristeen/sadesuojan ja sen päällä vois ehkä pitää mitä sattuu löytymään tai jotain kohtuuhenkittäviä endurotakkeja saa melko edukkaasti.

Meinaan ainut kerta kun viime kesänä pääsin testaan tuon oman pukuni vedenpitävyyttä niin oli kun tahallani lähdin kaatosateessa ajeleen. Itse kun en oo voinu ajella työmatkojani pyörällä kun lapset pitää viedä autolla hoitoon.
Sitä vastoin puhun henkittävyyttä oon kaivannu useasti mitä eka pukuni, halpis tixtex ei todellakaan tarjonnu.

Teknisen alusasun toimivuus yllätti itseni niin sellasen laittaisin myös hankintalistalle.

Tuossa ehkä hieman erillainen lähestymistapa mutta omasta mielestäni suojavarusteita ei voi olla liikaa ainakaan tälleen alotellessa ja sitten kun ne ovat valmiina niin voi pikkuhiljaa ajojen myötä kattoa että mimmosta kuorikerrosta sitä oikeasti tarvitsisi.
Noita suojavarusteita varsinkin kuten myös ajopukuja tulee melko säännöllisesti myös käytettynä vastaan, itse en ole ostanut noista uutena kuin suojapaidan ja kypärän ja tietty alusalun(ja halpis tixtexin mutta siitä ny ei parane mainita enempää :evil: )
Avatar
petev
Viestit: 775
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: 1200 GS

Viesti Kirjoittaja petev »

Komppaan kyllä t.t.tammea tässä ja muutamalla kympillä saa sadepuvun, joka pitää vettä, ei tarvitse niin paljoa laittaa rahaa pukuun, joka kuitenkin päästää jonain päivänä sitä vettä läpi.
Kun tuolla kuran joukossa kumminkin ajelee niin pysyy se ajopukukin puhtaampana, kun päällä on sadepuku, joka on heppo putsata. Itse olen tähän suuntaan jo mennytkin ja puen vähintään ne kurahousut, jos vähänkin märemmältä näyttää.
Avatar
Tosporado
Viestit: 385
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 3:00 pm
Pyörä: Triumph Speed Triple 1050

Viesti Kirjoittaja Tosporado »

Ihan kiva näkökulma, mutta minä tulen kuitenkin ajamaan kohtuullisesti matka-ajoa enkä välttämättä hirveesti sitten taas mitää umpimetsä-/mutakuoppa-ajoa. Siinä mielessä tuo sadetakki päälle jne tuntuu vähän huonolta vaihtoehdolta.
Avatar
Jari S
Viestit: 1151
Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Pyörä: Haussa
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jari S »

Tosporado kirjoitti: tuo sadetakki päälle jne tuntuu vähän huonolta vaihtoehdolta.
Hommaa sadehaalari, se on sade kelissä aivan lyömätön varuste, ei tule housun ja takin välistä eikä saumoista vesi läpi.
Avatar
Yamato
Viestit: 619
Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Pyörä: Hakusessa
Paikkakunta: P-Savo

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Lainaan hieman topickia jos sopii, aihe kuitenkin edulliset ajokamppeet.

Kävin katsomassa Harpmotorilla Lappeen rannassa MPC merkkisiä takkeja ja housuja. Perusmallin takki maksaa 119€ ja housut 109 €. Kummassakin on vedenpitävä reissa-kalvo ja irrotettavat lämpövuoret. Takissa on jonkinlaiset suojaukset olkapäissä, kyynärpäissä ja selässä.
Parikymppiä kalliimmassa takissa on irroitettava vedenpitävä kalvo. Jonkin sortin tuuletusventtiilitkin löytyivät ainakin tästä kalliimmasta takista.

Onko kellään kokemusta kyseisistä vermeistä, että onko noista budjettitason ratkaisuksi?

Myyjä kertoi halwan hinnan johtuvan omasta maahantuonnista suoraan valmistajalta.

Kannattaako muuten hankkia housut, joissa on korotetty vyötärö vai riittääkö normaalimalli estämään navan tuulettumisen maantienopeuksissa?
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Viesti Kirjoittaja an13 »

Kyseisistä kamppeista en tiedä, mutta takin kainaloiden ja selän tuuletusventtiileihin kannattaa panostaa. Omasta Rukkasta ne puuttuu ja kyllä ahistaa lämpimällä kelillä. Lämpövuoret kannattaa olla irrotettavat ja jättää heti suosiolla kaappiin pölyttymääns. Irrotettava vedenpitävä kalvo on niin ja näin, jaksaako sitä ränkätä edestakaisin.
Vastaa Viestiin