Ensimmäiset ajovarusteet hankinnassa -> hankittu
Valvoja: Moderaattorit
Onko kenelläkään kokemusta halpa-halli ketjun myymistä xtreme -ajokamppeista? 99 eur oli koko setti siis takki ja housut. Goretex-lappu oli vielä, tosin lappuhan voi olla mutta onko asu sitä oikeasti niin en tiedä. Housut oli henkselimalliset ja takissa ainakin kyynärsuojat jonkunlaiset. Kovin raskailta tuntuivat eikä ollut mun mielestä mitään irroitettavia vuoria.
Ei taida olla järkeä säästää, katotaan josko hemmon häntäpäiviltä löytyisi hyvä paketti mp-asulta / vast.
Ei taida olla järkeä säästää, katotaan josko hemmon häntäpäiviltä löytyisi hyvä paketti mp-asulta / vast.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Gore-Texia alle satasella Halpahallista? Kuulostaa vähän liian hyvältä ollakseen totta. Ja sitten kannattaa muistaa, että eihän MP-Asun puvuissakaan mitään Gore-Texia ole...
Yleensäkin, kun ostamaan lähtee, kannattaa muistaa muutama perusasia: - Puvun päällikankaalla ei ole mitään tekemistä Gore-Texin kanssa. Päällikankaan tehtävä on suojata kaatumistilanteissa hankauman aiheuttamilta vaurioilta, eli sen kuuluu kestää kulutusta. Se vedenpitävä kalvo on jossain siellä puvun sisässä näkymättömissä.
- Miksi aina puhutaan vedenpitävyydestä kun tekstiilipukua ollaan ostamassa? Väitän, että jokainen ajaa enemmän poutasäällä kuin sateessa. Tärkeämpää luulisi olevan puvun hengittävyys, etenkin kun näitä melko lämpimiä kelejä tuntuu riittävän nykyään. Hyvä ja huono kalvo eroavat juuri tuossa hengittävyydessä, ei välttämättä niinkään vedenpitävyydessä.
Yleensäkin, kun ostamaan lähtee, kannattaa muistaa muutama perusasia: - Puvun päällikankaalla ei ole mitään tekemistä Gore-Texin kanssa. Päällikankaan tehtävä on suojata kaatumistilanteissa hankauman aiheuttamilta vaurioilta, eli sen kuuluu kestää kulutusta. Se vedenpitävä kalvo on jossain siellä puvun sisässä näkymättömissä.
- Miksi aina puhutaan vedenpitävyydestä kun tekstiilipukua ollaan ostamassa? Väitän, että jokainen ajaa enemmän poutasäällä kuin sateessa. Tärkeämpää luulisi olevan puvun hengittävyys, etenkin kun näitä melko lämpimiä kelejä tuntuu riittävän nykyään. Hyvä ja huono kalvo eroavat juuri tuossa hengittävyydessä, ei välttämättä niinkään vedenpitävyydessä.
Siksi, että vaikka lähtee ajamaan poutasäällä niin kohta alkaa kumminkin sataa. Jos on yönyli reissulla niin joutuu sateeseen satavarmasti. Plus sorateillä joutuu ajamaan lätäköiden läpi vaikka olisi poutakin.Kunkku kirjoitti:- Miksi aina puhutaan vedenpitävyydestä kun tekstiilipukua ollaan ostamassa? Väitän, että jokainen ajaa enemmän poutasäällä kuin sateessa. Tärkeämpää luulisi olevan puvun hengittävyys, etenkin kun näitä melko lämpimiä kelejä tuntuu riittävän nykyään. Hyvä ja huono kalvo eroavat juuri tuossa hengittävyydessä, ei välttämättä niinkään vedenpitävyydessä.
Näin juuri. Viimeksi toissapäivänä totesin, että ajosta katoaa mielekkyys aika nopeasti sen jälkeen kun perse kastuu.Pasi kirjoitti: Siksi, että vaikka lähtee ajamaan poutasäällä niin kohta alkaa kumminkin sataa. Jos on yönyli reissulla niin joutuu sateeseen satavarmasti. Plus sorateillä joutuu ajamaan lätäköiden läpi vaikka olisi poutakin.
No hitsi. Tulkaa nyt sitten useammin ajelemaan tännepäin. Jostain syystä näillä kulmilla on ollut taas kuiva kesä. Isännät varmaan maksaisivat tuollaisille sateen tekijöille mukavasti...Pasi kirjoitti: Siksi, että vaikka lähtee ajamaan poutasäällä niin kohta alkaa kumminkin sataa. Jos on yönyli reissulla niin joutuu sateeseen satavarmasti. Plus sorateillä joutuu ajamaan lätäköiden läpi vaikka olisi poutakin.
Suomi tuntuu olevan suuri maa. Täälläpäin ollaan tyytyväisiä, että kasvustot eivät ole tänä kesänä kärsineet mainittavasti kuivuudesta. Minulla on Gessun mittariin tullut tänä vuonna reilut 18000km. Oikeasti sateessa olen ajanut yhtenä päivänä. Muutama viikko sitten kotimatka Pärnusta oli yhtä myrskyä ja vesisadetta.
Oikein on harmittanut, kun ei ole päässyt kaikkia varusteita sateessa testaamaan.
Oikein on harmittanut, kun ei ole päässyt kaikkia varusteita sateessa testaamaan.
No joo, tänään tuli ajovarusteet hankittua, ja maksoihan ne Mutta mutta, mukaan tarttui sama takki/housuyhdistelmä kuin tuuballakin eli mp-asun unit-takki ja sporty housut. Noita kun voi käyttää myöhemminkin jos innostuu erilaisen pyörän hommaamaan. Hinta oli tosiaan 199 euroa kun ovh jotain 350. Hanskoiksi tuli mp-asun neopreeniset.Tuuba kirjoitti: Ite ostin viimeviikolla MP-Asun UNIT-takin + Sporty-housut. Takki ainakin on aivan mahtava, kun siinä on irroitettava vertex (Vedenpitävä matsku)-vuori, eli "sisätakki" jonka voi helposti säilyttää pienessä verkkopussissa, joka tulee mukana. Päästää ilman hienosti läpi, eikä tullu kuuma edes viimeviikon lämpöennätyspäivänä.
Kypäräksi otin hjc:n crossipotan, malli mikälie "piru", ovh 119 eur. Hinta sisälsi kypärään maskin kylmiä ilmoja varten, oli todella mieluisa yllätys. Lasit oli smithin perusmalliset.
Kengiksi tulikin sitten alpinestarsin tech 3 crossisaappaat. Nuo on ehkä miedommat mitä "oikeat" crossisaappaat, noissa ei ole mm. metallikärkeä jne. Varsin laadukkaan oloiset ja hyvät.
Aika hyvin noista sai vielä hintaa pois kun noinkin ison paketin otti kerralla. Esim. kengissä ale taisi olla yli 30 euroa. Samalla kertaa tuli ostettua hondaankin vielä jotain palikkaa, ja vaihdatettua eteen uusi sisärengas kun vanhan puhkaisi ruuvi. Parempi puolisko alkoi lämpenemään kun asiointi kesti varmasti yli tunnin tuolla
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
- Pallokala
- Viestit: 996
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
- Pyörä: Dominatör
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Vai tunti...? Jos olisit pistänyt emon Henkkaan ja Maukkaan ostosreissusi ajaksi, niin olisit joutunut vielä tunnin odottelemaan...Juice kirjoitti:Parempi puolisko alkoi lämpenemään kun asiointi kesti varmasti yli tunnin tuolla
Mullakin on HJC:n crossipotta sillä "kuonokopalla", mutta yhdistelmässä HJC:n maski, Progripin lasit ja meikäläisen klyyvari joku ei oikein matsaa. Kaipa siitä maskista vähän modaamalla saisi käypäisen.
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
- Tuuba
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 10:41 pm
- Pyörä: Transalp Super Four version R -97
- Paikkakunta: Kurikka
Heh, mulla kesti eilen pari tuntia Motos, ku vertailin vähä uutta kypärätä.
Pakko ruveta säästökuurille ja ostaa ens kaudelle SHOEIn Multitec. Avattava ja PIKKASEN sitte hyvä ja kiva kypärä. Sai käydä oikeen koeajolenkillä, meinasin ensi sitä HJC:n halpaa linkkupottaa, mutta ei helv....ku pärisi ja tärisi transulla sataa ajettaessa. SHOEI oli täysin "rekyylitön ja suht hiljanen. Ja varustelutasoki melkonen vakiona tuplavisiirit pinlockilla ym. Hintaa vaan roimasti 400e.....
Veronpalautukset sais perkule tulla jo elokuus
Pakko ruveta säästökuurille ja ostaa ens kaudelle SHOEIn Multitec. Avattava ja PIKKASEN sitte hyvä ja kiva kypärä. Sai käydä oikeen koeajolenkillä, meinasin ensi sitä HJC:n halpaa linkkupottaa, mutta ei helv....ku pärisi ja tärisi transulla sataa ajettaessa. SHOEI oli täysin "rekyylitön ja suht hiljanen. Ja varustelutasoki melkonen vakiona tuplavisiirit pinlockilla ym. Hintaa vaan roimasti 400e.....
Veronpalautukset sais perkule tulla jo elokuus
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille
Minulla on Sealskinzeistä varsin huonot kokemukset. Sukat tuntuivat vedenpitävyydeltään ja lämmittävyydeltään urheilusukilta eikä hanskoissakaan ollut kehumista. Ovat olleet parin käyttökerran jälkeen kaapinpohjalla. Kalliita kaiken lisäksi.Timo Kalkkila kirjoitti:Vedenpitävistä sukista tuli mieleeni, niin aikoinaan niitä etsiessä halvimmat Sealskinzit löytyivät täältä:
http://www.chainreactioncycles.com
Tämän kesän sateilla olen krossisaappaissa tarvittaessa käyttänyt GoreTex-sukkia villasukkien päällä. Tuohon yhdistelmään olen ollut tyytyväinen.
Huono tie, parempi mieli.