Kasvosuojus

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

JariKoo
Viestit: 150
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 8:54 pm
Pyörä: R1100GS, XF650
Paikkakunta: Kajaani

Kasvosuojus

Viesti Kirjoittaja JariKoo »

Eilen kävin ajeleen (n. -22c )

Niin krossikypärään tuuleskeli jo kovin, joten millä ootta teipannut kypäriä? ja minkälaisia maskeja käytätte ajossa neopren, joku muu?


Jari
Kuntoilu ja ulkoilumielellä...
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tase »

Avatar
petev
Viestit: 775
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: 1200 GS

Viesti Kirjoittaja petev »

Itse hommasin tuollaisen FoggyX maskin ao linkin osoittamasta paikasta ja voin kyllä suositella. Hyvänä puolena, että on kiinni kypärässä eikä jää paljaita paikkoja lasien kanssa iholle. Tulee kiinni ihan tavallisilla tarroilla kypärän pehmusteisiin.
Oli muuten nopea toimitus, pari arkipäivää.

http://www.respro.com/home.php
JariKoo
Viestit: 150
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 8:54 pm
Pyörä: R1100GS, XF650
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JariKoo »

katsoppas kun oli tuolla eri osastossa(etsin tätä topiccia varusteista :wink: :oops: )... tänkin voi sinne siirtää.


itse ajattelin kokeilla tuota neopreenista "hiihtomaskia", ainoa ongelma ettei suojaa kaulaa, mutta kustannustehokas, ja saa takin kunnolla kiinni.

Pitää varmaan ottaa jesse teippi rulla ja ruveta testaan spoilerin mallia
Kuntoilu ja ulkoilumielellä...
Arska Koivisto
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 3:04 pm
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Arska Koivisto »

Ostin hiljattain SCOTTin wind warrior maxin. Ei ole neopreenia, mutta jotain tuulenpitävää matskua kuiteski. Suojaa kaulan ja muutenkin tuntuu lämpimältä ja asialliselta hupulta.
Avatar
Vikke
Viestit: 147
Liittynyt: Su Loka 09, 2005 7:31 pm
Pyörä: KTM 990 adv. KTM 450 EXC
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Vikke »

Arska Koivisto kirjoitti:Ostin hiljattain SCOTTin wind warrior maxin. Ei ole neopreenia, mutta jotain tuulenpitävää matskua kuiteski. Suojaa kaulan ja muutenkin tuntuu lämpimältä ja asialliselta hupulta.


Näin on ei lärvijäädy ainoa miinus että henki ei tahdo kulkea kun
maasto on tarpeeksi rankkaa...
Exsät:KTM625sxc, Kawasaki KLR600, Yamaha YZ250 WR, Honda XR600, Honda CR250, 2kpl. Kawasaki ZZR 1100, Yamaha FJ1200, Kawasaki GPZ 750, Yamaha RD500 YPVS, Suzuki GT500.
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Mulla on kanssa wind warriori mutta piti laittaa vielä neopreenikin kun tuppasi tulemaan viileä kovemmilla pakkasilla. Nyt noitten kaikkien kanssa on ongelmana jotta ohjaavat uloshengitysilman turhan hyvin laseille ja siten ne tuppaavat huurtumaan, onko kikkoja?
antti
Avatar
miki.
Viestit: 585
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 9:47 pm
Pyörä: KTM 525 exc
Paikkakunta: Rollo

Viesti Kirjoittaja miki. »

roiala kirjoitti:Mulla on kanssa wind warriori mutta piti laittaa vielä neopreenikin kun tuppasi tulemaan viileä kovemmilla pakkasilla. Nyt noitten kaikkien kanssa on ongelmana jotta ohjaavat uloshengitysilman turhan hyvin laseille ja siten ne tuppaavat huurtumaan, onko kikkoja?
Joo, lopetat sen hikoilun :lol:

Se scotin sadomasonaama on kyllä aika syvältä, kastuu ja jäätyy naamaan kiinni. Eikä oikein muutenkaan tunnu mukavalta pitää sellasta räkäjarrua naamaa vasten.

Kovimmilla pakkasilla piti kaivaa vanha kelkkapotta HJC CL-X3 johon kuuluu se irroitettava maski. Mulla se toimii parhaiten, ei jäädy naaman ja helppo hengitellä.
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tase »

Minulla on Scott Heater Max, olen ajellut -20 asteessa ja silloin alkaa ensimmäisenä palelemaan sormenpäitä ja varpaita. Pää kyllä pärjää ja lasit pysyy huurtumattomina.

Kypäränä minulla on NZI -muddy crossikypärä ja laseina Smithin kaksikerroslasit. Lasit tulevat Heater Maxin päälle, joten hengitysilma ei pääse niitä huurruttamaan.
Vastaa Viestiin