Sivu 10/14

Re: Alu laukut

Lähetetty: To Elo 19, 2010 8:07 am
Kirjoittaja Gilera
Samoin tuli tilattua Zargesin 37l tölkit. Oikeastaan joudun tekemään kiinnikkeet ja raudat ite koska niitä ei mopooni valmiinakaan saa. Noihin kiinnikkeisiin liittyen, onko nuo hyvät vai rahan haaskausta?
http://www.touratech.com/shops/001/prod ... 391cfb6f1b

Raudaksi kaavailin 18x1.5mm (vai oliko se 18x2mm) hydrauliputkea. Samasta tietysti vääntelisi kaatumaraudat...Pitää varmaan ostaa tuollainen Pieni Quick Bend taivutin. Mistähän sen saisi järkevimpään hintaan?
http://www.atacon.fi/bend/bend.html

Re: Alu laukut

Lähetetty: To Elo 19, 2010 10:20 am
Kirjoittaja Jarski61
Gilera kirjoitti:Samoin tuli tilattua Zargesin 37l tölkit. Oikeastaan joudun tekemään kiinnikkeet ja raudat ite koska niitä ei mopooni valmiinakaan saa. Noihin kiinnikkeisiin liittyen, onko nuo hyvät vai rahan haaskausta?
http://www.touratech.com/shops/001/prod ... 391cfb6f1b

Raudaksi kaavailin 18x1.5mm (vai oliko se 18x2mm) hydrauliputkea. Samasta tietysti vääntelisi kaatumaraudat...Pitää varmaan ostaa tuollainen Pieni Quick Bend taivutin. Mistähän sen saisi järkevimpään hintaan?
http://www.atacon.fi/bend/bend.html
Tolla bilteman putkentaivutus systeemilläkin saa kyllä vaikka millaiset mutkat väännettyä. Eikä maksa ku alle satkun.
T Jarski

Re: Alu laukut

Lähetetty: To Elo 19, 2010 7:17 pm
Kirjoittaja av2
Gilera kirjoitti:Samoin tuli tilattua Zargesin 37l tölkit. Oikeastaan joudun tekemään kiinnikkeet ja raudat ite koska niitä ei mopooni valmiinakaan saa. Noihin kiinnikkeisiin liittyen, onko nuo hyvät vai rahan haaskausta?
http://www.touratech.com/shops/001/prod ... 391cfb6f1b

Raudaksi kaavailin 18x1.5mm (vai oliko se 18x2mm) hydrauliputkea. Samasta tietysti vääntelisi kaatumaraudat...Pitää varmaan ostaa tuollainen Pieni Quick Bend taivutin. Mistähän sen saisi järkevimpään hintaan?
http://www.atacon.fi/bend/bend.html


Mulla on jo parikin kertaa pyörä menny nurin ja laukut vääntyny, ja viikko sitten pohjakin vähän repes. Mutta kiinnikkeet on aina kestäny hyvin, ja laukutkin oiennu vasaralla taikka kivellä. Nyt kyllä meinasin hitsauttaa jossain tuon revenneen pohjansauman.
Niin ja Touratechin laukkuraudatkin on aina kestäny pahemmatkin tällit.

Re: Alu laukut

Lähetetty: Pe Elo 27, 2010 9:38 pm
Kirjoittaja vihtis83
Tuossa pari kuvaa noista DIY laukuista. 1.5mm alumiinia ovat, niittisaumat teippasin aluteipillä ihan vaan varmuudeksi ettei tule vesi läpi. Kuvissa näkyy myös MRA:n Variotouringscreen, tuli pari viikkoa sitten hommattua ja ihan tyytyväinen olen ollut :P

Re: Alu laukut

Lähetetty: Su Elo 29, 2010 4:13 pm
Kirjoittaja rainerb
vihtis83 kirjoitti:Tuossa pari kuvaa noista DIY laukuista. 1.5mm alumiinia ovat, niittisaumat teippasin aluteipillä ihan vaan varmuudeksi ettei tule vesi läpi. Kuvissa näkyy myös MRA:n Variotouringscreen, tuli pari viikkoa sitten hommattua ja ihan tyytyväinen olen ollut :P
Siistit ja viimeistellyn näköiset laukut! :P Tee vielä samaa mallia topboxi tuon muoviponttoonin tilalle niin tyyli on taattu. Niin, ja katu-uskottavat teippaukset, tietty!! 8)


Minullakin on afrikkalaisessa MRA varioscreen - joku maiil - taitaa olla korkeampi yläosa kuin sinulla. Hyvin toimii. Ainoa ongelma on, että peilit ottavat pelksiin kun kääntää tangon tappiin.

http://www.matkaendurot.net/phpBB3/down ... &mode=view
(Varioscreen ei ollut vielä kiinni, vaan korkea matkapleksi)

Re: Alu laukut

Lähetetty: Su Elo 29, 2010 7:29 pm
Kirjoittaja TTA
Jarski61 kirjoitti:
Gilera kirjoitti:Samoin tuli tilattua Zargesin 37l tölkit. Oikeastaan joudun tekemään kiinnikkeet ja raudat ite koska niitä ei mopooni valmiinakaan saa. Noihin kiinnikkeisiin liittyen, onko nuo hyvät vai rahan haaskausta?
http://www.touratech.com/shops/001/prod ... 391cfb6f1b

Raudaksi kaavailin 18x1.5mm (vai oliko se 18x2mm) hydrauliputkea. Samasta tietysti vääntelisi kaatumaraudat...Pitää varmaan ostaa tuollainen Pieni Quick Bend taivutin. Mistähän sen saisi järkevimpään hintaan?
http://www.atacon.fi/bend/bend.html
Tolla bilteman putkentaivutus systeemilläkin saa kyllä vaikka millaiset mutkat väännettyä. Eikä maksa ku alle satkun.
T Jarski
Mikä malli? Jos tarkotat hydraulista rypytintä niin sellasella hydrauliputki painu littanaksi koska oli 18mm ja lesti joku 21mm. Teetin siihen kaverilla tarkat lestit ja niiden ja rasvan kanssa tuli siistit mutkat. Mut seuraava ongelma onkin tehdä esim. laukkurautojen kehikot. Työsylinteri ja muut härpäkkeet on heti tiellä kun pitäis taivuttaa useampi kuin yks mutka.

Re: Alu laukut

Lähetetty: Ti Elo 31, 2010 11:45 pm
Kirjoittaja Jarski61
No ei näillä halpis jutskilla sitä kehikkoa yhestä kappaleesta saa tehtyä mutta kai sen nyt pätkistä saa hitsattuakin kasaan:)
Luovuus ja mielikuvitusta peliin niin jovain syntyy.
T Jarski

Re: Alu laukut

Lähetetty: Su Syys 12, 2010 8:30 pm
Kirjoittaja M31Suomi
ÖÖ. kirjoitti:Ostin tommoset Zargesin salkut + sw-motekin raudat + kiinnikkeet + lukot viimekesänä. Laukut on ihan kätevät eikä ole päästäny vettä sisään missään vaiheessa vaikka vähän kevyttä osumaakin ovat ottaneet. Leveys auttaa pakkaamisessa mutta jos joku hullu laukkujen kanssa johonkin polulle eksyy niin sitten ei hyvä. Lukkosarja sopii salpaan mutta EI lukitse mitään. Pistin palautetta moneen kertaan pololle kuvien kera mutta en saanut uudelleenohjaamisien lisäksi mitään järkevää vastausta. Englantia, Suomea tai Ruotsiakaan eivät suostuneet puhumaan eikä meikäläisen Saksalla saa muuta kuin turpaansa.
Ostin Heinolta Traxin mustat alulaukut ja niihin tietysti SW motechin lukot. Sain toimitusvaikeuksien vuoksi 6 lukon setin 4 sijaan. Lukot vaikutti rimpuloilta ja en malttanu olla kokeilematta niiden pitävyyttä. 6 lukosta 5 aukes ilman työkaluja sormin vääntämällä. Viimestä en viittiny hajottaa, että jää käyttämätön vertailukappale kun meen huomenna palauttamaan ne. Heinolta luvattiin uudet tilalle, mutta pahoin pelkään, että samaa laatua tulee myös vaihdossa. Katsotaan tilannetta kohta uudelleen.

Edit: No niin, laukut vaihtuivat BMW:n alkuperäisiin. Homma hoitui Heinolla viimesen päälle sujuvasti.

Re: Alu laukut

Lähetetty: Ti Loka 26, 2010 8:18 am
Kirjoittaja Gilera
Zargesin laukut asennettu ja koeponnistettu. Muuten vissiin ihan ok laukut mutta loikkavauhdista kuperkeikkaa eivät kestä. Mopoa kyllä suojasivat onneksi hieman. Pääsi märällä hiekkateillä jää yllättämään. Parinmillin savilillun alla peilijää, yllättäen mutkassa.

No johan ne 15km ehtivätkin olla kiinni. Taitaa murjoutunut laukku saada sikakitti+alulevy korjauksen. Ihan täydellisen vesitiivistä siitä ei taida enään tulla. Kuvasta näkyy hyvin kuinka yläkiinniikkeet ovat olleet lattaalumiinilla tuetut ja alakiinnikkeet vain noilla putkiklemmarien omilla paloilla. Taidan poistaa kaikista ylimääräiset vahvikkeet. Lienee parasta, jotta laukut lentää irti eikä pyörän runko repeä.

Re: Alu laukut

Lähetetty: La Joulu 11, 2010 2:00 pm
Kirjoittaja Ensio
Bemun omien laajennettavien laukkujen käytettävyys alkoi riepoa sen verran, että tiukan karsinnan perusteella toimitin veronpalautukset Holanille Puolaan. Vastineeksi tuli parissa viikossa pomminkestävästi pakattuna pari alumiinilaatikkoa, taivuteltua putkea ja kassillinen kiinnitystarpeita, avaimia jne. :lol: Tähän saakka vaikuttanut ihan hyvältä vaihtokaupalta - sisäkassitkin olivat laittaneet mukaan ihan ilman eestä 8) Vielä kun sais pyörän muuten kasaan niin pääsee mallailemaan laukkurautoja paikalleen...

Re: Alu laukut

Lähetetty: Su Joulu 12, 2010 2:05 am
Kirjoittaja daddy0
Pistäpä sitten hiukan asennus- ja muita kokemuksia tuosta setistä. Hiukan tekisi itsekin mieli investoida vastaavasti...

Re: Alu laukut

Lähetetty: Ke Joulu 29, 2010 2:15 pm
Kirjoittaja anahonda
TI - miehiä varten: tällaiseen sivustoon törmäsin tässä surffaillessani:

http://sites.google.com/site/rtwxtz660/alluboxes

Kysymys on kuitenkin ihan alubokseista. 8) Jotain vinkkejä tästäkin joku varmaan saa. Englantikin on sellaista, että meikäläinenkin sai selvää.

Re: Alu laukut

Lähetetty: To Joulu 30, 2010 2:26 pm
Kirjoittaja kjhh
anahonda kirjoitti:TI - miehiä varten: tällaiseen sivustoon törmäsin tässä surffaillessani:

http://sites.google.com/site/rtwxtz660/alluboxes

Kysymys on kuitenkin ihan alubokseista. 8) Jotain vinkkejä tästäkin joku varmaan saa. Englantikin on sellaista, että meikäläinenkin sai selvää.

Syntyy ihan asialliset laukut tuollakin tavalla. Ite kuiteskin turvauduin ammattihitsarin apuun - ei niitin päitä, pursuilevia tiivistemassoja tai ylimääräisiä listoituksia kulmiin vaan sileet ja 100% pöly/vesitiiviit saumat. Eikä loppujen lopuksi mahdottomia maksanut.

Re: Alu laukut

Lähetetty: To Joulu 30, 2010 5:09 pm
Kirjoittaja rainerb
kjhh kirjoitti: Ite kuiteskin turvauduin ammattihitsarin apuun - ei niitin päitä, pursuilevia tiivistemassoja tai ylimääräisiä listoituksia kulmiin vaan sileet ja 100% pöly/vesitiiviit saumat. Eikä loppujen lopuksi mahdottomia maksanut.
Uskaltaako kysyä, miten tuo hitsarin hinta suhtautuu esim. valmiisiin Zegan laukkuihin? Tietysti mukaan tulee vielä salpoja, kiinnityksiä yms., yms., mutta jos perusboksin hinta on oikeassa linjassa, tuo voi olla hyvinkin mielenkiintoinen vaihtoehto.

Re: Alu laukut

Lähetetty: To Joulu 30, 2010 10:26 pm
Kirjoittaja kjhh
No ei ne minun aluboxit ihan ilmaiseksi syntyneet, mutta hinnassa Zegoihin jäi hajurakoa kuiteskin. Eli: varsinaiset laatikot ja kannet kasaanhitsattuina 100€/kpl, sitten lukollisia salpoja 4 kpl maksoi 60€, olis löytynyt paljon halvempiakin, mutta nyt jostain syystä halusin rosterisalvat ja ne oli tuon hintaiset. En myöskään kelpuuttanut mitään irrallisia munalukkoja siihen helisemään, vaan salvoissa on siis kiinteät lukot. Tuttu kaveri väkästeli laukkujen kiinnikkeet telineisiin ja velkoi asevelihintana pari kymppiä. Korja-Kumilta kanteen reilun kympin tiivisteet ja Biltemasta parin euron heijastimet. Jokseenkin pakollinen varuste on sisäkassit, 40 kymppiä ja purkki vannelakkaa maksoi jonkun euron sekin. Pyttyjen pohjalle joutilaasta muovimaton palasta pohjalliset 0 €, joten siinä se.
Ainevahvuus 3 mm, siis selvästi Zegaa jämerämpi, varmaankin riittäisi niinkin, että takaseinät olis 3 mm ja muualta vaikka 2 mm. Jotain kiinnityslenkuroita olen kanteen suunnitellut, mutta se on vielä vaiheessa.
Laukut teki ensi esiintymisensä viime GS-meetingissä ja kulki mukana syksyn Europe-reissulla. Siellä opin, että kannen salvat kannattaa laittaa ihan oikeesti lukkoon, toinen kansi lensi vähän muhkuraisemmalla polulla ojan pohjalle ja sinne myös jäi :evil: ( ojan pohjalle arvioitu matka 150 - 200 m) No nyt on teetetty uusi kansi ja köyhdytty 20 €.