Alu laukut
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 432
- Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
- Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
- Paikkakunta: Lempäälä
juuri se on sen tarkoitus,ulkonäön kustannuksella tosin,ehkä mustaväri pintaan voisi vähän auttaa...AM voin ottaa muutamia kuvia lähipäivinä,mutta p.putken puolella on vahvikerauta lyhyellä sivulla n.45ast kulmassa j.tapin kiinnitysrautaan, levystä rikka ja pultti läpi,toisella puolen on vahvikerauta (suora) pitkällä sivulla vastaavalla tavalla...TTA kirjoitti:Hienot on. Tuota alajäykisterautaa mietin itsekin. Tuollainen rauta estää neljällä pultilla kiinnitettynä sekä laukkujen hutjuamisen sivuttain että alaspäin. Ainut ongelma on raudan sijoitus silloin kun laukut kannetaan hotellihuoneeseen tms. Tosin sitä varten on jo suunniteltu sisälaukkuja joten kuraiset alumiinipoksit voi jättää kiinni pyörään.
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
-
- Viestit: 432
- Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
- Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
- Paikkakunta: Lempäälä
no kiitos,kiitos.nyt ne on jopa testattu kahden hengen tavaroilla yön yli retkellä hankoon. teltta,m.pussit ,makuualustat,keitin ja muut tarpeelliset tavarat.ovat aivan ylivoimaiset system caseen verrattuna,harmittaa ,kun ei pinnistellyt takalaukkua samaan urakkaan.materiaali saisi olla vahvempaa (2mm) ja kannet vielä tukevammasta ja ehkä irroitettavat.
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Hienot ja varmasti toimivat laukut ja jiiteen ratkaisussa oli mielenkiintoista vielä se, että niissä hyödynnetään originaalilaukkujen kiinnikkeitä. Tämähän jättäisi mahdollisuuden käyttää kaksia laukkuja (jos sellaiset sattuu olemaan)... Pitää sen verran provosoitua noiden system-laukkujen puolesta, kun niissä on kuitenkin aika paljon hyviäkin ominaisuuksia, esim. juuri tuo kiinnitys ("näkymättömiin" kiinnikkeisiin lähelle pyörän keskilinjaa nopeasti ja tukevasti virta-avaimella lukittuva systeemi).
Itse arvostan aika paljon tuota "sekunnissa irti, kahdessa kiinni" -ominaisuutta. Sisäkassit on keksitty, mutta säännöllisesti silloin tällöin tulee reissussakin tilanteita, joissa laukku/laukut olisi hyvä saada näppärästi pois. Olisi hyvä, jos alulaukutkin saisi irti suht nopeasti ja ilman työkaluja tarvittaessa. Tuo olisi varmaan jiiteen versiossakin toteutettavissa jollain siipimutteri-, sokka- tai muulla ratkaisulla.
Itse arvostan aika paljon tuota "sekunnissa irti, kahdessa kiinni" -ominaisuutta. Sisäkassit on keksitty, mutta säännöllisesti silloin tällöin tulee reissussakin tilanteita, joissa laukku/laukut olisi hyvä saada näppärästi pois. Olisi hyvä, jos alulaukutkin saisi irti suht nopeasti ja ilman työkaluja tarvittaessa. Tuo olisi varmaan jiiteen versiossakin toteutettavissa jollain siipimutteri-, sokka- tai muulla ratkaisulla.
-
- Viestit: 432
- Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
- Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
- Paikkakunta: Lempäälä
itsellä on kyllä bmw:n laukutkin , toimivat ja jollain lailla tyylikkäätkin ja siksi nuo kiinnitysraudat jäi paikoilleen,mutta niiden hyötysuhde tyylikkään muotoilun vuoksi on kehno takalaukkukin on ison kokoinen,mutta tankkilaukku tai kypärä sinne menee ,siihen jää omituiset tilat kulmiin johon ei voi sulloa kuin sukkia tai kalsareita.paljon kyllä pähkäilin sen irroitettavuuden/lukittavuuden suhteen ja yläosassa olisi varmaan riittänyt yksi pulttikin,kun se on tuettu etukulmasta ja takakulmasta.irroittamiseen menee joku minuutti,mutta mikä on se tilanne,kun tarvitsisi reissussa laukut irroittaa,jos menet hotelliin otat vaihtovaatteet ja arvotavarat mukaan,tuskin kaikkia kamoja sentään tarvitset ,olen vielä noviisi näissä pyöräreissu asioissa.
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Itsellä on tällaisia tilanteita tullut ainakin silloin, kun: on pitänyt mahtua laivaan/lauttaan (Ahvenanmaan saaristolautat), on halunnut pyörän zimmer frei -majoituksen aidan sisälle kapeasta portista, samoin leirintäalueen jalankulkuportista päiväsiestan aikana, on ollut teknistä ongelmaa ja tarvittiin hinuria, renkaanvaihdossa (vasta tulossa loppukesän reissulla saksanmaalla!) sekä kaikkein useimmin siksi, että on mukava jättää laukut leirintään ja lähteä "pienemmällä" pyörällä outoihin ja ehkä ruuhkaisiinkin paikkoihin ajelemaan, parkkiin jne.jiitee kirjoitti:mutta mikä on se tilanne,kun tarvitsisi reissussa laukut irroittaa...
Takalaukusta olen samaa mieltä, että se on "suuri päältä, pieni sisältä" -mallia eikä sitä tule paljoa käytettyäkään. Aina jos on leirintävarusteet matkassa, niin ne on tavararullassa, mihin mahtuu mukavasti kamaa. Ei meille ainakaan enää tuota mitään stressiä pakata matkaan kahden hlön kamppeita kolmen viikon reissulle, vaikka onkin nuo originaalilaukut. Afrikan- ja Siperianmatkat on sitten tietysti asia erikseen ja vaatii toisenlaista varustusta.
-
- Viestit: 432
- Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
- Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
- Paikkakunta: Lempäälä
meikäläinen kun ei ole standardikokoinen (kuten ei takapenkkiläinenkään),niin kamppeisiinkin menee materiaalia normaalia enemmän,joten tilaa tarvitaan enemmän.mitään luksusta en kuvittele mukaan ottavani.on kai matkustussuunnallakin väliä pohjoisessa tarvitaan enemmän päällepantavaa kuin etelässä. muutamalla sormimutterilla noista saa helpommin irroitettavat,joten työkalujakaan ei paljon tarvita,kuten kirjoitin olen noviisi näissä reissuasioissa...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
ALULAUKUT
Tässä Afrikaano lastattuna reissua varten, vain tankkilaukku puuttuu. Tuli testattua Itämeren ympäri (3223km ) ja kyllä pysyi mukana.
- Liitteet
-
- IMG_0807.JPG
- (381.68 KiB) Tiedosto ladattu 350 kertaa
-
- IMG_0808.JPG
- (277.39 KiB) Tiedosto ladattu 468 kertaa
- Sottapytty
- Viestit: 864
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Linkin takana olisi kevyesti matkustavalle maastomiehelle, meikkilaukku-tyylinen sivulaukku ratkaisu:
viewtopic.php?t=6369
viewtopic.php?t=6369
- Sottapytty
- Viestit: 864
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi