Alu laukut

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
AM
Viestit: 951
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja AM »

Onko Jiiteellä kuvaa laukkujen etupään kiinnityksestä noihin pemun kiinnikeisiin.
jiitee
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja jiitee »

TTA kirjoitti:Hienot on. Tuota alajäykisterautaa mietin itsekin. Tuollainen rauta estää neljällä pultilla kiinnitettynä sekä laukkujen hutjuamisen sivuttain että alaspäin. Ainut ongelma on raudan sijoitus silloin kun laukut kannetaan hotellihuoneeseen tms. Tosin sitä varten on jo suunniteltu sisälaukkuja joten kuraiset alumiinipoksit voi jättää kiinni pyörään.
juuri se on sen tarkoitus,ulkonäön kustannuksella tosin,ehkä mustaväri pintaan voisi vähän auttaa...AM voin ottaa muutamia kuvia lähipäivinä,mutta p.putken puolella on vahvikerauta lyhyellä sivulla n.45ast kulmassa j.tapin kiinnitysrautaan, levystä rikka ja pultti läpi,toisella puolen on vahvikerauta (suora) pitkällä sivulla vastaavalla tavalla...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
jiitee
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja jiitee »

tässäpä lisää kuvia kiinnityksestä.muutaman päivän koeajon jälkeen on ollut hyvä huomata ettei tuuli ihmeemmin noihin tartu,vaikka ne aika leveät laatikot ovatkin...Kuva
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Avatar
AM
Viestit: 951
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja AM »

Kiitän ja kumarran kiinityskuvista.
HarriI
Viestit: 1129
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Pyörä: 990 Adv
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja HarriI »

Ei voi kun kateellisena ihailla käden jälkeä, taitavasti tehdyt alulaukut! Kiva kun vielä laitoit kuvat ja budjettiedot, jospa talven pimeinä iltoina...
jiitee
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja jiitee »

no kiitos,kiitos.nyt ne on jopa testattu kahden hengen tavaroilla yön yli retkellä hankoon. teltta,m.pussit ,makuualustat,keitin ja muut tarpeelliset tavarat.ovat aivan ylivoimaiset system caseen verrattuna,harmittaa ,kun ei pinnistellyt takalaukkua samaan urakkaan.materiaali saisi olla vahvempaa (2mm) ja kannet vielä tukevammasta ja ehkä irroitettavat.
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Avatar
JJ
Viestit: 361
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 3:56 pm
Pyörä: BMW R1200 GSA
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja JJ »

Hienot ja varmasti toimivat laukut ja jiiteen ratkaisussa oli mielenkiintoista vielä se, että niissä hyödynnetään originaalilaukkujen kiinnikkeitä. Tämähän jättäisi mahdollisuuden käyttää kaksia laukkuja (jos sellaiset sattuu olemaan)... Pitää sen verran provosoitua noiden system-laukkujen puolesta, kun niissä on kuitenkin aika paljon hyviäkin ominaisuuksia, esim. juuri tuo kiinnitys ("näkymättömiin" kiinnikkeisiin lähelle pyörän keskilinjaa nopeasti ja tukevasti virta-avaimella lukittuva systeemi).

Itse arvostan aika paljon tuota "sekunnissa irti, kahdessa kiinni" -ominaisuutta. Sisäkassit on keksitty, mutta säännöllisesti silloin tällöin tulee reissussakin tilanteita, joissa laukku/laukut olisi hyvä saada näppärästi pois. Olisi hyvä, jos alulaukutkin saisi irti suht nopeasti ja ilman työkaluja tarvittaessa. Tuo olisi varmaan jiiteen versiossakin toteutettavissa jollain siipimutteri-, sokka- tai muulla ratkaisulla.
jiitee
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja jiitee »

itsellä on kyllä bmw:n laukutkin , toimivat ja jollain lailla tyylikkäätkin ja siksi nuo kiinnitysraudat jäi paikoilleen,mutta niiden hyötysuhde tyylikkään muotoilun vuoksi on kehno takalaukkukin on ison kokoinen,mutta tankkilaukku tai kypärä sinne menee ,siihen jää omituiset tilat kulmiin johon ei voi sulloa kuin sukkia tai kalsareita.paljon kyllä pähkäilin sen irroitettavuuden/lukittavuuden suhteen ja yläosassa olisi varmaan riittänyt yksi pulttikin,kun se on tuettu etukulmasta ja takakulmasta.irroittamiseen menee joku minuutti,mutta mikä on se tilanne,kun tarvitsisi reissussa laukut irroittaa,jos menet hotelliin otat vaihtovaatteet ja arvotavarat mukaan,tuskin kaikkia kamoja sentään tarvitset ,olen vielä noviisi näissä pyöräreissu asioissa.
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Avatar
JJ
Viestit: 361
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 3:56 pm
Pyörä: BMW R1200 GSA
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja JJ »

jiitee kirjoitti:mutta mikä on se tilanne,kun tarvitsisi reissussa laukut irroittaa...
Itsellä on tällaisia tilanteita tullut ainakin silloin, kun: on pitänyt mahtua laivaan/lauttaan (Ahvenanmaan saaristolautat), on halunnut pyörän zimmer frei -majoituksen aidan sisälle kapeasta portista, samoin leirintäalueen jalankulkuportista päiväsiestan aikana, on ollut teknistä ongelmaa ja tarvittiin hinuria, renkaanvaihdossa (vasta tulossa loppukesän reissulla saksanmaalla!) sekä kaikkein useimmin siksi, että on mukava jättää laukut leirintään ja lähteä "pienemmällä" pyörällä outoihin ja ehkä ruuhkaisiinkin paikkoihin ajelemaan, parkkiin jne.

Takalaukusta olen samaa mieltä, että se on "suuri päältä, pieni sisältä" -mallia eikä sitä tule paljoa käytettyäkään. Aina jos on leirintävarusteet matkassa, niin ne on tavararullassa, mihin mahtuu mukavasti kamaa. Ei meille ainakaan enää tuota mitään stressiä pakata matkaan kahden hlön kamppeita kolmen viikon reissulle, vaikka onkin nuo originaalilaukut. Afrikan- ja Siperianmatkat on sitten tietysti asia erikseen ja vaatii toisenlaista varustusta.
jiitee
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja jiitee »

meikäläinen kun ei ole standardikokoinen (kuten ei takapenkkiläinenkään),niin kamppeisiinkin menee materiaalia normaalia enemmän,joten tilaa tarvitaan enemmän.mitään luksusta en kuvittele mukaan ottavani.on kai matkustussuunnallakin väliä pohjoisessa tarvitaan enemmän päällepantavaa kuin etelässä. muutamalla sormimutterilla noista saa helpommin irroitettavat,joten työkalujakaan ei paljon tarvita,kuten kirjoitin olen noviisi näissä reissuasioissa...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
pate56
Viestit: 256
Liittynyt: Ti Elo 22, 2006 8:05 pm
Pyörä: R1100GS
Paikkakunta: Tammisaari

ALULAUKUT

Viesti Kirjoittaja pate56 »

Tässä Afrikaano lastattuna reissua varten, vain tankkilaukku puuttuu. Tuli testattua Itämeren ympäri (3223km ) ja kyllä pysyi mukana.
Liitteet
IMG_0807.JPG
(381.68 KiB) Tiedosto ladattu 350 kertaa
IMG_0808.JPG
(277.39 KiB) Tiedosto ladattu 468 kertaa
Avatar
Sottapytty
Viestit: 864
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Linkin takana olisi kevyesti matkustavalle maastomiehelle, meikkilaukku-tyylinen sivulaukku ratkaisu:
viewtopic.php?t=6369
jiitee
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja jiitee »

loistava oivallus, jos on vielä omasta päästä keksitty,niin aina parempi...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
jiitee
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja jiitee »

loistava oivallus, jos on vielä omasta päästä keksitty,niin aina parempi...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Avatar
Sottapytty
Viestit: 864
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Laitan nämä kiitokset tännekin!

"Suurin kunnia sivulaukusta kuuluu kuitenkin sille tämän palstan ihmiselle, joka keksi tuon upean Jerry-kannu idean.
Kiitos! :D "
Vastaa Viestiin